waldek2020 Opublikowano 16 Czerwca Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca Witam Tak po grubsza wspomnę bo czas leci a nie miałem "czasu" napisać co w końcu zamontowałem. To tak temat znany dla każdego astrowicza F i pewnie G ale Fki pewne bo sam to miałem zmontowane https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=7062 Czyli zamontowaną manetkę od spryskiwaczy/wycieraczek od omegi B z odpowiednim przekaźnikiem oraz wpięciem się szeregowo regulacji (kółka) idącego z manetki do przekaźnika pod pozycję I. Meriva A w moim przypadku z14xep 2005 rok ma oczywiście sterowanie przez BCM przez drabinkę rezystorów, BCM w podszybiu tam gdzie kabulki idą do kabiny. Przekaźnik na przód - sławny żółty 90 494 187 na tył 90 240 092 (niebieski) (nie taki sam jak na przód jak jedna ze stron sugeruje omega b opis przekaźników ) Ja sobie zakupiłem skrzynkę przekaźników tą "trójkątną" z omegi z przekaźnikiem szyby przedniej - oraz co najważniejsze bardziej chodziło o to że oryginalne podstawki przekaźników są o niebo lepsze niż te "nowe" z beznadziejnymi wsuwkami. Naprawdę oryginalne podstawki to petarda. Też zakupiłem sobie przy okazji skrzynkę bezpieczników od merivy tą przy kierownicy- czemu? bo założyłem sobie całą swoją skrzynkę bezpieczników tak na zapas, wstawiłem oczywiście bezpiecznik do manetki która wstawiłem. Do tego mam cały zestaw wolnych wyjść w razie czego - choćby mógłbym wpiąć się bezpiecznikami od gazu. No i przestudiowałem jak się odbezpiecza tą skrzynkę żeby coś wyciągnąć bo trzeba wyciągnąć zawleczkę i przesunąć obudowy względem siebie bo inaczej nic nie wejdzie ani nie wyjdzie. Przekaźnik do przodu zostawiłem luzem w skrzynce na podszybiu, do tylnej wycieraczki dorobiłem (wstawiłem oryginalne wsuwki) pod siedzeniem kierowcy i dolutowałem kable z oryginalnego okablowania. Tak że tylny przekaźnik jest wsunięty jak ten oryginalny oczywiście w wolne pole obok. Kabel 2 piny idący do pompki opryskiwacza poszło w całości nowe (wtyczkę specjalnie kupiłem oczywiście z pompką używaną). Kabel do silnika wycieraczki też poszedł nowy. Wszystkie kable idąc do kabiny silnika są zamontowane na szczelnych przelotkach na tylnej ścianie obudowy na podszybiu - mimo że tam wody nie ma tylko kurz by mógł się dostać ale jest szczelnie, przewody do zasilania silnika z YLYs 7x1 lub 7x1,5mm (ważne że okrągłe do tej przelotki w obudowie) - tak tak niby powinno być 2 lub 2,5mm2. W razie większej awarii przekładamy na oryginał bez większego problemu bo są oryginalne wiązki okablowania. Zalety: Regulacja 1 stopnia pracy, od około 1-11 sekund przez pokrętło w manetce - nie żadne machanie i liczenie czasu. Manetka pasuje plug and play -- nic nie rzeźbimy w sensie mocowanie i obudowa po zewnątrz. Użycie spryskiwacza na przód aktywuje 2 przebiegi a nie 3 wycieraczek. Na tył nie kojarzę teraz. Wady: Trzeba prowadzić na przód cała instalację, na tył do siedzenia kierowcy bo tam jest oryginalny przekaźnik a okablowanie idące do wycieraczki tylnej wykorzystujemy. Całę obciążenie idzie przez manetkę. Nie ma przykładowo ruch wstecznej wycieraczki przy cofaniu się (mając odpaloną przednią wycieraczkę) Trzeba zamontować 2 rezystory emulujące "wpiętą" oryginalną manetkę - chyba 1200omów ale w tej chwili mogę się mylić, jak to wybadać - no proste mierzymy opór na wyjściach manetki oryginalnej i tak wstawiamy we wtyczkę rezystory. Używam tego ponad miesiąc albo i dwa - co prawda akurat nie było kiedy używać na początku bo nie było deszczów Ale po prostu kocham to rozwiązanie zamiast "aktywowania" trochę szybszego biegu na 1 poziomie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99734-monta%C5%BC-prze%C5%82%C4%85cznika-z-k%C3%B3%C5%82kiem-z-omegi-do-merivy-a/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Czerwca Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca Gratki Ja wolałem prostsze rozwiązanie - przekaźnik 99 z fałgeja.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99734-monta%C5%BC-prze%C5%82%C4%85cznika-z-k%C3%B3%C5%82kiem-z-omegi-do-merivy-a/#findComment-807717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 17 Czerwca Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 20 godzin temu, waldek2020 napisał: Regulacja 1 stopnia pracy, od około 1-11 sekund przez pokrętło w manetce - nie żadne machanie i liczenie czasu. Jakie liczenie czasu? Jedziesz uruchamiasz na chwilę i następnie włączasz kiedy potrzebujesz. Przynajmniej ja tak robię.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99734-monta%C5%BC-prze%C5%82%C4%85cznika-z-k%C3%B3%C5%82kiem-z-omegi-do-merivy-a/#findComment-807748 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 17 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca No nie wiem ale mój moduł raczej nie ma jakiś wyrafinowanych ustawień poza jednym "ukrytym" który jest szybszy niż standardowy na 1 biegu manetki. Nawet miałem kiedyś ile omów można dać żeby w tym trybie chodził na "żadanie" zamiast celowanie z czasem bo jak źle scelujesz to poprostu się nie włączy szybszy tryb.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/99734-monta%C5%BC-prze%C5%82%C4%85cznika-z-k%C3%B3%C5%82kiem-z-omegi-do-merivy-a/#findComment-807755 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.