Skocz do zawartości

pompa wtryskowa


Rekomendowane odpowiedzi

Gość filipo1984

Witam dalem dzis samochod do mechanika od diesel najlepszy w moim miescie wiec zobaczymy co on poradzi bo ja juz nie mam sily,stalo mi sie to po wypadku dam znac jak bede wiedzial co sie stalo ,Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 17:08 ]

Witam odebrałem samochód wczoraj i nacieszyłem się jazda aż pól dnia i znów to samo podobno wyczyścili mi zawór egr przepustnice itd sprawdzili ,ale mówili ze pokazuje się błąd czujnika położenia walu ale nie wymienili bo na jeździ testowej było ok,w poniedziałek jadę wymienić czujnik obrotów silnik a jak to nie pomoże to podobno komputer coś miesza a naprawiają komputery :) jest to ten na pompie wtryskowej on podobno steruje wszystkim a mam pompę na 2 wtyczki da się sterownik zregenerować :) Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 11:00 ]

Odebrałem samochód i zrobiony ;)) wymieniony czujnik wału korbowego na oryginalny boscha i na razie po 3 dniowej jeździe jestem zadowolony ;] Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9981-pompa-wtryskowa/page/4/#findComment-84588
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. Jestem posiadaczem Opla Zafiry 2.0 DTI 2003r. Ostatnio mam problemy z odpalaniem. Na zimnym silniku pali bez problemu.Natomiast po przejechaniu 30km jest problem z odpaleniem. Świeci się kontrolka trakcji, a nie ma kontrolek elektroniki silnika.Gdy samochód postoi ok.3 godzin, samochód zapali bez problemu.

Czy to może być sterownik pompy wtryskowej?

Jeżeli tak, to gdzie można uzyskać pomocy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9981-pompa-wtryskowa/page/4/#findComment-59834
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tutaj nowy, ale mimo wszystko liczę na uzyskanie pomocy... mam Opla Astrę 2 G 2,0 DTL 1999 r. 82PS, pompa Boscha(?!), dwa tygodnie temu odstawiłem go do mechanika, miał wymienić filtr kabinowy, klocki , nie działała też jedna z przednich wycieraczek i przy okazji mechanik miał rzucić okiem na podwozie samochodu, bo wybierałem się w dłuższą trasę. Auto normalnie paliło, nigdy nie było problemu, poza tym, że od czasu do czasu zauważalny był spadek mocy, po zapaleniu się na niskim obrotach kontrolki check engine( mechanik poprawił wężyki podciśnienia) .

Wydaje mi się, że ostatni miesiąc jakby trochę więcej Astra paliła.

 

Po kilku godzinach mechanik zadzwonił do mnie i mówi, że wszystko jest ok, ale nie zapalił mu samochód, jak chciał nim wyjechać z podnośnika...

 

... poszukał, popatrzył, oddał do dwóch kolegów, podpięli pod komputer i stwierdzili, raz że to coś ze sterownikiem pompy paliwa, a drugi raz, że to jednak pompa paliwa do regeneracji. Ten drugi stwierdził, że na wtryski co prawda idzie ropa, ale jest jakby za niskie ciśnienie i nie odpali (zatarł się element pompy, którego nazwy teraz nie pamiętam)

 

Co proponujecie:

 

1) opcja nr 1 , kupno używanej bez gwarancji tylko na rozruch za około 800 zł plus koszt wymiany- jak dla mnie odpada, bo chcę jeszcze jeździć samochodem?

2) opcja nr 2 - oddać do BOSCH DIESEL SERVICE W BYDGOSZCZY? ... ustalenie na ich sprzęcie, co dolega ASTRZE to koszt 80 zł, wtedy też wyliczą całkowity koszt naprawy (ile to może być przy regeneracji pompy?) i czy gdzieś indziej w okolicy Torunia to zrobię?

3) opcja nr 3 - kupić pompę BOSCHA już po regeneracji za 1200 zł, dają rok gwarancji plus koszty wymiany lokalnie? (tu problemem jest odległość i rozliczenie ewentualnej gwarancji, wirtualne zakupy itd.),

 

bardzo dziękuję za ewentualną pomoc, ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o samochody :wink: ... w zamian na priva mogę udzielić porad z zakresu prawa, jakby ktoś potrzebował :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9981-pompa-wtryskowa/page/4/#findComment-59732
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Wybierz opcję nr 4 czyli niech mechanik uzdrowi Ci pompę za darmo!

Jaka masz gwarancje, że to ON czegoś nie popsuł lub nie próbuje Cie naciągnąć?

 

Wstawiłeś jeżdżący samochód i nie powinieneś otrzymać go w gorszym stanie technicznym.

Pogadaj z nim po męsku i powiedz, że miałeś jakiś czas temu już tą pompę robioną w serwisie Boscha. Ciekawe co na to powie?

 

Coś nie chce mi się wierzyć w cudowny zgon tej pompy akurat w warsztacie mechanicznym a nie na trasie;-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9981-pompa-wtryskowa/page/4/#findComment-59711
Udostępnij na innych stronach

Są dwie kwestie, jedna, taka, że to jest mój dalszy, ale jednak znajomy, druga, to taka, że dałam mu do zrobienia rzeczy, ale nie przychodzi mu do głowy, jak mógłby coś popsuć, ponieważ nie robił nic przy elektryce (chyba, że nieudana próba naprawy tej prawej wycieraczki miała jakiś wpływ, zwarcie :wino: etc...) ... poza tym klocki, filtr kabinowy, nie wiem nawet czy zdążył zajrzeć do klimy...

 

Osobiście, ja też nie wierzę w takie zbiegi okoliczności, ale nie jestem w stanie mu udowodnić, że to jego wina, przynajmniej do czasu, zanim nie usłyszę co ma do powiedzenia jakiś fachowiec, co się na tym zna (mam nadzieję, że serwis BOSCHA, do którego jadę taki będzie ).

 

Jedno jest pewne, zabieram stamtąd jutro samochód i w piątek będę miał diagnozę z serwisu, to napiszę co i jak! :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9981-pompa-wtryskowa/page/4/#findComment-59587
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Jak to Twój znajomy i masz do niego zaufanie to odpada kwestia podmiany pompy.

 

Ta pompę można popsuć np. kręcąc ją na sucho, bez paliwa np. po zapowietrzeniu ukł. paliwowego. Układ paliwowy na 100% zapowietrzy się po ingerencji (wymianie, rozszczelnieniu) w wężyki przelewowe - o tej wyminie/poprawie pisałeś.

Jak mechanik poszedł na łatwiznę i odpowietrzał kręcąc rozrusznikiem to mogło to zatrzeć pompę.

Z drugiej strony - kolega miał przypadek, że przejeżdżając przez tory kolejowe wstrząs spowodował zerwanie się ugrzanej już nóżki tranzystora. Tranzystor leci jak pompa już niedomaga mechanicznie.

 

Pozostaje tylko ten niesmak zbiegu okoliczności :wino:

 

Co do Twoich pytań - jak chcesz jeszcze pojeździć tym samochodem to tylko Bosch Serwice. Można jeszcze spróbować za niewielkie pieniądze naprawić to pół darmo (elektronikę) Nie drożej jednak jak za 100 zł - w temacie Tranzystor VP44 wszystko masz opisane. Droższe naprawy tej elektroniki to jawne naciąganie gdyż naprawa nie da 100% pewności długotrwałego powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9981-pompa-wtryskowa/page/4/#findComment-59571
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za kilka zdań wyjaśnień... ???

 

Auto na holu zawiezione do Bydgoszczy do serwisu BOSCHA dla diesli, poczekamy i zobaczymy, pewnie jutro albo w poniedziałek będzie znany werdykt, także cenowy... aż się boję pomyśleć ile to będzie...

 

 

Na razie widzę jeden plus, wnioskując z obserwacji ostatnich wydarzeń - wiem, że zmieniam mechanika... ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9981-pompa-wtryskowa/page/4/#findComment-58955
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich bardzo serdecznie , jest to mój debiut wiec w razie uchybień formalno-regulaminowych proszę o wyrozumiałość.

Przedstawię możliwie najczytelniej mój problem. samochód to VB 20XDTH 98r.

Jechałem owego feralnego dnia po wertepach, ale spokojnie na 1 biegu bez gazu , gdy wyjechałem na szosę i przejechałem ok 3 km auto nagle zaczęło trząść i hałasować zapaliła się kontrolka check na stałe. Auto zgasiłem ,odpaliłem kontrolka zniknęła ruszyłem 30m check znów się zaświecił. Wybrałem się do znajomego elektromechanika sczytać/wykasować błąd. Nic szczególnego bład zaworu EGR pokazało na kompie na postoju, ale przeglądając parametry zaniepokoił go znaczące odchyły wartości zadanej wtrysku a rzeczywistej W zad - 3,5 W rzecz 11. Sprawdził jeszcze kąt wtrysku i powiedział ze przesunął mi się rozrząd. Dodam ze auto odpala jak marzenie w każdych warunkach na zimnym czy ciepłym nie kopci, tylko trzęsie silnikiem pow 2 tys i w trakcie jazdy wchodzi w tryb awaryjny. Konsultowałem to z dwoma mechanikami jeden powiedział ze nie ma siły żeby się rozrząd na łańcuszku przesunął , drugi wziął go na testy serwisowym tech 2 i tam mu pokazało błąd P 1220 odpinał wężyk doprowadzenia paliwa przy filtrze i puszczał z beczki by wyeliminować zapowietrzanie się pompy od strony zasilania - błąd P 1220.

Jego diagnoza mechaniczne uszkodzenie pompy wtryskowej prawdopodobnie zacinający się tłoczek zmiany kąta wtrysku.

Mam do was pytanie czy sprawdzać rozrząd czy coś jeszcze innego czy od razu brać się za pompę ?

No i mam wielką prośbę do radinjo o kontakt, mieszkamy w tym samym mieście zmagamy się z tym samym problemem a ja jak na razie nie znalazłem nikogo dobrego od diesli ze o samej pompie nie wspomnę.

Do bydzi bodajże Kulczynski Bosch serwis dzwoniłem standardowy koszt regeneracji pompy u nich to 3,4 tys + koszt wysyłki z wyjęciem wsadzeniem plus laweta pewnie wyjdzie ponad 4 tys a to rozbój w biały dzień.

Jestem ciekaw jak się skończyła Twoja historia

dziękuje za wszelkie opinie i wskazówki

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/9981-pompa-wtryskowa/page/4/#findComment-57539
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności