Skocz do zawartości

Jak naciągnąć ręczny hamulec?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak jesteś pewien ,że to tylko szczęki są winne to daj nakleić nowe okładziny (oryginalna grubośc 2,5-3mm) w zakładzie co robią sprzęgła i po problemie.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

Jak jesteś pewien ,że to tylko szczęki są winne to daj nakleić nowe okładziny (oryginalna grubośc 2,5-3mm) w zakładzie co robią sprzęgła i po problemie.

Pozdr.

jestem pewien a powiedz mi skąd wziołeś grubość okładzin ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Opel podaje do tego typu samochodu dla hamulca ręcznego takie dane:

Nominalna grubość okładzin 4,25mm

Minimalna grubość okładzin 2,00mm.

Natomiast te dane które ja podałem pochodzą z pomiarów oryginalnych okładzin

samochodu Chevrolet Venture . Ja nakleiłem okładziny 3mm i musiałem wszystkie ustawienia regulacyjne ustawic prawie na zero.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

Proszę o pomoc ;/ Mam problem z ręcznym w Oplu Sintra a właściwie jego brakiem ! Próbowałem regulacji w kabinie,linkę naciągnąłem i wszystko ładnie chodzi,linka się napręża ale hamulca brak ! Z tego co wiem to Sintra ma jakieś tarczobębny czy coś (poprzednio jeździłem Passatem -tam było łatwo)a tutaj nie wiem co i jak ;( proszę o poradę tu albo na PW albo na maila ,z góry dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Co do ręcznego to rzeczywiście jest regulacja w bębnie ;/ thx za info,z jednym kołem sobie poradziłem i sama regulacja nie trudna,drugiego niestety nie zrobiłem ,nie mogłem odkręcić śrub mocujących tarcze ,no ale to już inna sprawa.... w każdym razie thx za pomoc,forum było pomocne :jupi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dzisiaj regulowałem ręczny i zrobiłem kilka fotek może komuś się przyda

 

Widok po zdjęciu koła

fot1.jpg

 

Po demontażu zacisku i tarczo-bębna widoczny regulator

fot2.jpg

 

Śrubokrętem przekręcamy o kilka- kilkanaście ząbków i zakładamy tarczo-bęben z powrotem w celu sprawdzenia.

fot3.jpg

 

Naciągamy kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara czyli w prawo a luzujemy w odwrotną stronę.

 

Po takim zabiegu u mnie na ręcznym auto nie do ruszenia :D

 

 

 

Po mojej regulacji okazało się podczas badania na rolkach, że jedno koło hamuje z dwukrotnie większą siłą i trzeba było jeszcze delikatnie skorygować. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Bardzo fajna instrukcja.

Ja od siebie tylko dodam, że najlepiej tak długo podkręcać, aż z trudem można założyć tarczobęben. (ewentualnie lekko cofnąć jak nie wchodzi)

Jeżeli z obu stron tak się naciągnie i dodatkowo pryśnie na mocowania linki WD40 to powinno być OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dodam że przed regulacją, należy zluzować nakrętkę na lince od ręcznego przy dźwigni do zaciągania ręcznego.( po podniesieniu mieszka )

Po regulacji w kolach można ewentualnie trochę podciągnąć też na tej dźwigni. ( w razie potrzeby )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności