Skocz do zawartości

TC- Kontrola trakcji(kontrolka) a instalacja LPG


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)!

Z problemem borykam się około 8 –mcy

Podczas jazdy –na LPG zapala się kontrolka TC – podczas jazdy na PB wszystko jest OKI

 

Instalacja STAG 200-

Opel Zafira 1,8 16v , 125km

 

Kontrola trakcji (kontrolka) a instalacja LPG

 

Szukam rozwiązania

 

Chciałbym się podzielić informacją dot błędu C0256

 

 

Tester bT 6000

C0256 - czujnik pozycji pedału przyspieszenia

W innych moich postach można przeczytac z czym się borykam (dot. Zaplającej się kontroli trakcji)

 

Kolejne próby i ustalenia

 

Tylko jazda na LPG

Zaczęły mi wachlować obroty, i zapalac się kontrolka TC

Gazownik regulacja – miało być wszystko Oki

Elektryk – tech ST 6000 – błąd C0256 – po wymianie powinno być wszystko Oki

 

Pytania do Szanownego forum i speców od wszystkiego

Ile może kosztowac takie czujnik ?

 

Czy ten bład nie powinien się pojawić również na PB , a nie tylko na LPG?

Wiem ze LPG wymusza pojawienie się tego błedu .

 

Czy kontrolka TC ma cos wspólnego z elektroniczną przepustnica ?

 

Czy podczas jazdy na LPG, jest inne napiecie na wiązkach, a komputer jest bardzo czuły i wtedy pokazuje nam więcej błędów , nawet minimalnych wahań od ustawień fabrycznych ?

 

Czy może to mieć związek ze spadkiem mocy akumulatora, który jest bardzie obciążony podczas pracy z LPG?

 

Wymieniłem listwe (cewki) jedna była połamana i na tym cylindrze jest bardziej zuzyta świeca, czy ona może powodować , niedopalenie mieszanki i powstanie komunikatu ?

 

Panowie dalej walcze z zapalającą się kontrolka TC , jak dojde o co chodzi na pewno opisze.

Licze na wasza pomoc i opinie

 

Pozdrawiam

Holek_22

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gazownik lutował połączenia, czy tylko skrecał, albo konektorki zrobił?

jeśli robił lipnie, to 2 lata starczy, żeby połączenia zaśniedziały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam :(

Brak postępów po wymianie

- akumulator

- regulator w alternatorze

-cewki zapłonowej

- świec

- sondy lambda dedykowanej do tego typu silnika - firma NGK cena 410 zł

- przeczyszczona przepustnica

-- ładowanie właściwe z alternatora

podczas jazdy na benzynie jest oki , nie ma błędów i problemów

po przełączeniu na LPG (nie zawsze) ale w większości , wywala mi kontrolkę sondy lambda , obrys silnika i od razu zapala się kontrolka od kontroli trakcji.

elektryk i mechanik - wszytko oki

gazownik - LPG nie ma wpływu , wszytko oki , przy nim pokazywałem że przy LPG nie trzyma wolnych obrotów tylko pływają, po przełączeniu na PB wraca wszystko do normy.

 

Kolejna sprawa to jak włączę na LPG i silnik dostanie dodatkowego obciążenia , świtała, awaryjne , to na LPg nie trzyma wolnych obrotów, na PB jest oki

 

Proszę o pomoc , już nie wiem co wymieniać i gdzie się zgłosić - ostatecznie jest jeszcze serwis Opel , ale tu z gazem nic nie poradzą , bo na PB jest oki

 

Nie wiem co mam robić . Liczę na waszą pomoc

 

Pozdrawiam

Dominik

 

poprawiłem literówkę i "regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :D

Instalacja to Stag 200

wczoraj byłem u gazowanika i elektryka , którzy walczą od dłuższego czasu z problememm

- gazownik- na komuterze od gazu do ustawień stwierdził iz przyczyna moze być zbyt niskie napiecie - ładowania na poziomie 13,58 - 13, 88 V - po dodaniu obciążenia , np światła + klima + awaryjne +wentylator-, (dodawałem pokolei) spdało napiecie do pozimu 12,2 - ,12,5v po pewnym czasie wracał do do, 58- i wachlował w tym czasie .

stwierdziliśmy że zbyt mały prąd po dołączeniu koleinego obciążenia powoduje zaburzenia w pracy koputera LPG.

 

elektryk - ładowanie na poziomie 13,9 - 14,00 V wiec na dolnej granicy - wiec rozbiorą alternator jeszcze raz sprawdzą dokładnie i az uzyskają ladowanie na poziomie 14,2- 14,3V podczas obciążenia

 

nie wiem jak to sie skończy ale chyba jestem juz bliżej rozwiązania

podczas własnie wachania - wyskakiwała kontrola trakcji (kontrola) poponownym uruchomieniu gasnie - ale nie możemy dojśc - czy własnie wachania , oraz spalanie inne niez standartowe powoduje zapalania sie kontrolki

 

Pozdrawiam

Dominik

ps. sprawdze kompa od LPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS i TC sa pierwszymi elementami ktore zazwyczaj sie wylaczaja przy niskim napieciu w ukladzie

sprawdz jeszcze akku metoda obciazeniowa, a nie samo napiecie na klemach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witma

Mam identyczny problem z instalacją lpg jak wyżej kolega przedstawił. Mam astre g coupe 1.8 16v 125km 2000r. Jest to taki sam silnik ja w zafirze. Instalacja lpg kme diego. Dodam że obiawy nasilają się jak jest zimno w lato raczej nie ma takich obiawów. Farlowanie ustąpiło jak wymieniłem przepływomierz ale tc się zapala przy pierwszym przełączaniu na lpg jak samochód jest zimny. Ja zapali się tc to wyrzuca mnie z lpg i muszę uruchomić ponownie silnik i później jest wszystko ok. Obiawy narastały stopniowo. Nie wiem co może wyć wymieniłem reduktor i nic. Jak by ktoś miał pomysły to czekam na odpowiedź.

pozdrawiam Norbert

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość holek_22

Witam ;(!

Ponownie poniewaz mimo logowania profil został usuniety - technika

 

wracając do tematu który chyba troche przycichł , ale ja obstawiam na 99% że problem został rozwiazany , po krótce:

Wina w LPG -

do wymiany poszła listwa wtryskowa, pomimo regulacji, czyszczenia, wymiany gumek- prawdopodobnie tłoczki przycinały sie podczas pracy w tzw cylinderkach

- po wymianie problem z błedami jak narazie ustapil przejechane około 200 km / praca silnika prawidłowa, brak błedów, nie wyskakuje kokntrola trakcji - do tego jeszcze wróce

- kolejny i chyba przyczyniający sie problem do powyzszych komplikacji - to czujnik cisnienia tzw sensor mapa PS 01 - może być walnieta poniwaz przy pełnym zbiorniku LPG wyskakuje brak gazu

 

- wracając do TC kontrolka sie zapalala (oznaczenia na kompie auta - to wypadanie zaplanu) jesli mieszanka paliwa nie jest prawidłowa i wystepuja duże odchylenia komputer sygalizuje brak odpowiedniej mieszanki i warjacje silnika np, praca na 3 cylindry poprzez zapalenie TC - to mi wyjaśniono w serwisie Opla

 

podsumowując

sprawdzic listwe wymieniając na nowa , sprawdzic map sensor od LPG

 

szukam obecnie map sensora

ale juz moge jeździc na LPG i widze taniość -na PG ostatnio przjechało około 10kkm co kosztowało mnie wiecej około 300pln na miesiąc

 

pozdrawiam

Holek_22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności