Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Wymiana paska klinowego 1,7 DTI (isuzu)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   kubaR

kubaR
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1,7 16V 75KM
  • Nadwozie:KOMBI

Napisano 06 kwiecień 2012 - 16:43

witam, kiedy nalezy zmienic pasek? co jaki przebieg ew. przy jakich objawach?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   Vis

Vis
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.7 dti 75 km y17dt
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 kwiecień 2012 - 09:31

co do zdjęcia i wymiany,
ja pociągnąłem pasek do góry, ściągnął się napinacz, zablokowałem go w puncie tej dziurce
przy p-cie 3, proste i już jest zluzowany, potem trudno trochę nałożyć, można zluzować
kompresor klimatyzacji 3 śruby, luzuje się 2 od góry i przechyla. prosta czynność.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   muzetus

muzetus
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Y17dt 1.7DTI 16V

Napisano 17 kwiecień 2012 - 10:07

Chciałbym dodać coś na temat paska klinowego. Zaraz po sprowadzeniu mojej astry wymiałem pasek klinowy, jakiś tani niemiecki. W zeszłym tygodniu miałem naprawiany alternatyor (regulator napiecia- pulsowały światła). Stoje obok elektryka a on się mnie pyta kiedy wymianieniałem pasek klinowy - 3 lata temu, 50tys km. Zdejmuje go i pozakuje mi go a on totalnie popękany, od środka co milimetr peknięcie na wskroś. Oczywiście wymiana na nowy, znacznie lepszy. Elektryk, naprawde fachowiec w tej dziedzinie powiedział, że prawie wszystkie tanie paski tak wyglądają. Dobry pasek powiennien spokojnie wytrzymać 100tys km +. Dla własnego bezpieczeństwa odradzam kupowania tanich częśći, jak zawsze cena idzie w parze z jakością !
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   ManiekDTI

ManiekDTI
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Combo
  • Silnik:1.7 16V 75KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 listopad 2015 - 00:08

Witam

Przepraszam za odkop, ale nie chciałem zakładać nowego tematu. Orientuje się ktoś może czy łożyska w rolkach napinacza paska wielorowkowego można wymienić? Pytam ponieważ w internecie widzę tylko kompletne zestawy z napinaczem.

Z góry dziękuję za odpowiedź.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3208 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 listopad 2015 - 10:06

Nie ma dobrej firmy(np INa czy skf).Ja zakładałem rolki(napinacza) i prowadzącą polskiej firmy caffaro.Poki co jestem zadowolony.


Użytkownik mk5 edytował ten post 01 listopad 2015 - 10:09

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   Vis

Vis
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.7 dti 75 km y17dt
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 grudzień 2017 - 18:51

 jakim momentem dokręcałeś? 80nm?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10589 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 grudzień 2017 - 20:21

Przeniosłem aby nie robić zamieszania

Momenty dokręcania 
- śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe) 
- 1. etap 39 NĂm 
- 2. etap dokręcić o 60° 
- 3. etap dokręcić o 13° 
- 4. etap dokręcić o 60° 
- 5. etap dokręcić o 13° 
- pokryw łożysk głównych 88 NĂm 
- pokryw łożysk korbowych (każdorazowo nakrętki nowe) 
- 1. etap 25 NĂm 
- 2. etap dokręcić o 100° 
- 3. etap dokręcić o 15° 
- pokryw łożysk wałków rozrządu 
- śruby Æ8 22 NĂm 
- śruby Æ10 43 NĂm 
- koła zamachowego (każdorazowo śruby nowe, gwint zabezpieczany przed odkręceniem specjalnym klejem) 
- 1. etap 30 NĂm 
- 2. etap dokręcić o 60° 
- 3. etap dokręcić o 15° 
- koła zębatego wałka rozrządu zaworów ssących 10 NĂm 
- koła zębatego pompy wtryskowej 69 NĂm 
- koła zębatego pompy oleju 44 NĂm 
- napinacza paska napędu rozrządu 19 NĂm 
- rolki zwiększającej kąt opasania paska napędu 
rozrządu 80 NĂm 
- pompy wtryskowej do jej wspornika 19 NĂm 
- koła zębatego wału korbowego 196 NĂm 
- koła pasowego wału korbowego 20 NĂm 
- pokrywy głowicy 8 NĂm 
- rozpylaczy do obsad wtryskiwaczy 45 NĂm 
- wtryskiwaczy do głowicy 50 NĂm 
- świec żarowych do głowicy 17,5 NĂm 
- obudowy termostatu 30 NĂm 
- pokrywy obudowy termostatu 30 NĂm 
- korka spustu cieczy chłodzącej w kadłubie 39 NĂm 
- kolektora wydechowego 23,5 NĂm 
- kolektora ssącego 24,5 NĂm 
- turbosprężarki do kolektora wydechowego 27 NĂm 
- pokrywy pompy oleju (gwint zabezpieczany 
przed odkręceniem specjalnym klejem) 10 NĂm 
- czujnika ciśnienia oleju 20 NĂm 
- miski olejowej 10 NĂm 
- korka spustu oleju silnika 78 NĂm 
- koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 10 NĂm 
- pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 20 NĂm 
- śrub kół 110 NĂm 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   Vis

Vis
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.7 dti 75 km y17dt
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 grudzień 2017 - 14:53

Ok, dzięki


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   Vis

Vis
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:1.7 dti 75 km y17dt
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 styczeń 2018 - 20:34

przy dokręcaniu było coś około 60 nm później czułem przekręcanie śruby wiec raczej nie 80nm, gdyby ktoś wymieniał tę rolkę


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse