Skocz do zawartości

* * * * - 1 głosy

problem z Astrą H 1.6 TWINPORT


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   justyna26

justyna26
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.6 16V 77 kW Z16XEP
  • Nadwozie:Hatchback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 wrzesień 2012 - 14:02

Oby pomogło. Ja miałam rozebrany i czyszczony kolektor ale to również nie pomogło. Jeśli u Pana nie zapali się już ta kontrolka to bardzo proszę dać znać.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   pm66

pm66
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Zafira B
  • Silnik:1,6xep
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 październik 2012 - 19:42

Witam
Skończyło się na wymianie kolektora - jedynie tej częsci z twinportem. Kupiłem używany-cena nowego to lekka przesada-. Jak na razie wszystko ok. Dodam, że ten wyjęty z mojego samochodu wygląda co najmniej dobrze - czysty, żadnych luzów na klapach - podejrzewam, że jedynie potencjometr uszkodzony. Mozna go kupić za niewielkie pieniądze na allegro - oczywiscie używany. Sadzę, że większość usterek twinporta to ten fatalny potencjometr.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#23 OFFLINE   rejest

rejest
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:Z16XEP
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 31 październik 2012 - 21:46

Witam, po dłuższej nieobecności.
Niestety jak zauważyła justyna26, pomimo poruszania szyną/linka od klapek twinport błąd ECN 111306 powraca. Wyczytałem na innym forum, że jest to uszkodzenie czujnika (potencjometru) w układzie twinport.
Zastosowałem patent z wlutowaniem szeregowo rezystora 680ohm na pinie nr 2 (brązowy przewód) od czujnika twinport. ECN 111306 06=0,6V w w/w błędzie; wskazuje na zbyt wysokie napięcie tzn. jest 0,6V a powinno być 0,1V co jest spowodowane uszkodzeniem czujnika (potencjometru).
Po tym zabiegu i wykasowaniu błędu jest wszystko ok.
Link do opisu ze zdjęciami (można skorzystać z translatora dla lepszego zrozumienia): http://www.astraclub...it-low-voltage/
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#24 OFFLINE   janek19994

janek19994
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 listopad 2016 - 17:52

Mogę kolegę prosić o informacje jak sprawuje się ten myk z rezystorem ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#25 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10985 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 listopad 2016 - 18:50

Janek a zauważyłeś że kolegi nie było na forum 4 lata?

Według użytkowników też innych forów to działa.Do jakiego czasu to tylko wiedzą ci którzy z tym jeżdżą.Bo wielu jest takich że posprzedawali problematyczne auta i przelali zmartwienia na innych.

Załóż i zdaj relację.Na kolegę rejest już nie licz

Ja natomiast proponuję poszukać fachowca który będzie umiał wyprogramować te klapki.


Użytkownik adam1954 edytował ten post 07 listopad 2016 - 19:29

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#26 OFFLINE   itan84

itan84
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 listopad 2016 - 10:36

Witam ,ja miałem też z tym problem.Wlutowałem ten rezystor i błąd od klap nie występuje,spadło też spalanie ,ale to jeszcze nie jest to na co liczyłem.W moim silniku pozostał błąd nieprawidłowy sygnał zaworu egr i zakładam że od tego wariuje i czasem zdarza się szarpnięcie między 1200-1800 obrotów.Jak tylko będę miał czas i pieniądze to wymienię ten zawór ,po 160tyś miał prawo się zepsuć bo zakładam że czyszczony nigdy nie był a powinien być.Tylko zastanawiam się czy taki za 350 zł będzie wystarczający.


  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#27 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10985 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 listopad 2016 - 13:10

Ople na zamiennikach nie zawsze chcą pracować.

Po co chcesz wymieniać.Jaki to jest bład dokładnie.?

Wolisz wymieniać niż wyczyścić i pomierzyć?Gdy masz zapalenie płuc też je wymieniasz czy leczysz?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#28 OFFLINE   itan84

itan84
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 listopad 2016 - 14:06

To jest błąd 042052 metodą gaz/hamulec ,a po podłączeniu modułu ELM wyskakuje zdaje się że katalizator na wykończeniu czy coś już nie pamiętam.Chyba że któraś sonda coś w tym miesza.Przy wymianie rozrządu jakieś 3tyś temu zawór miał być czyszczony,ale to jednak był mechanik przy którym czyszczenie skończyło się na pokasowaniu błędów.Ja zakładam że to egr bo falują obroty,nie są stałe,jest to też rozwiązanie żebym sam to przeczyścił,w sumie to nie zaszkodzi,a będzie jasność.Ewentualnie ten myk z odłączeniem wtyczki zaworu na rozgrzanym silniku,i sprawdzenie czy też będzie szarpać,właśnie o tym zawsze zapominam.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#29 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10985 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 listopad 2016 - 14:16

Przy tym błędzie masz do sprawdzenia :kata,wiązkę sondy drugiej i samą sondę.Miernik w łapki i mierzyć najpierw wtyczkę sondy potem samą sondę. 

EGR przeczyścić nie zaszkodzi.Wiesz co się zawiązuje w supełek aby nie zapomnieć :-D


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#30 OFFLINE   itan84

itan84
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 listopad 2016 - 17:20

A jak mam sprawdzić sondę?jakie wartości powinno wskazywać?



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse