Skocz do zawartości

nierówna praca silnika


Gość ike9

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zacznę od tego, że poszukiwałem już rozwiązania mojego tematu na forum i nie tylko :beer:

A więc od początku... Od dłuższego czasu moje autko męczy problem falujących obrotów (w zakresie tak od 900 do 500). Pojawia się on tylko na rozgrzanym silniku. Tzn. gdy silnik zacznie osiągać temp. optymalną. Jest to zwłaszcza odczuwalne po nocy. Gdy wracam z pracy falowanie również występuję ale nie jest już tak wyraźne. Co ciekawe skoki obrotów są najwyższe przy nieobciążonym silniku (wyłączone światła, nawiew, radio itp.). Autko było już podpięte pod komputer u trzech niezależnych mechaników i nie wywaliło żadnego błędu a parametry były w normie. Czy jest coś co może mieć wpływ na takie zachowanie silnika a nie zostanie wykazane podczas diagnostyki? Dodam tylko, że w wymieniony był przepływomierz, a z moich obserwacji nierówna praca silnika zaczęła się po wymianie oleju (z 10w 40 na 5w30).

pomóżcie bo już tracę cierpliwość :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od tego, że poszukiwałem już rozwiązania mojego tematu na forum i nie tylko

No niestety, ale poszukiwania Twojego problemu zajęło Ci to całe 40 minut bycia na forum, nic tylko pogratulować a inni niech odwalą robotę w poszukiwaniu problemu bo mają na to czas :beer:

Od dłuższego czasu moje autko męczy problem falujących obrotów (w zakresie tak od 900 do 500). Pojawia się on tylko na rozgrzanym silniku. Tzn. gdy silnik zacznie osiągać temp. optymalną. Jest to zwłaszcza odczuwalne po nocy. Gdy wracam z pracy falowanie również występuję ale nie jest już tak wyraźne. Co ciekawe skoki obrotów są najwyższe przy nieobciążonym silniku (wyłączone światła, nawiew, radio itp.). Autko było już podpięte pod komputer u trzech niezależnych mechaników i nie wywaliło żadnego błędu a parametry były w normie. Czy jest coś co może mieć wpływ na takie zachowanie silnika a nie zostanie wykazane podczas diagnostyki?

A jak był podpięty pod kompa to piszesz że parametry były w porządku ale na nieobciążonej pracy silnika czy jak był obciążony (światła, dmuchawa, radio, ) :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie liczyłem na tak szybkie złośliwości, to że nie byłem zarejestrowany na forum to nie znaczy, że na nie nie wchodziłem w poszukiwaniu mojego problemu... Uwierz mi spędziłem na nim sporo czasu. A co do diagnostyki to była zarówno robiona na obciążonym jaki i nie obciążonym silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo i nic mi nie przychodzi do głowy. Sterownik pompy mam przelutowany, nic nie pomogło. Do tego u mnie jeszcze mam objaw migoczących lekko wszystkich świateł na wolnych obrotach przy prawidłowym ładowaniu ok. 14V. Myślę, że sprawcą wszystkich problemów może być alternator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu kilku kolejnych wątków m. in. od Ciebie zbyszek670 dochodzę do wniosku, że przyczyna może leżeć w walniętym sterowniku pompy bądź regulatorze napięcia. Ponieważ nie mam zbyt wielkiego pojęcia o mechanice jestem ciekaw czy mogę te rzeczy sprawdzić jakoś we własnym zakresie. W jednym z wątków wyczytałem, że sterownik pompy można sprawdzić poprzez poruszanie stykiem podczas występowania falowania obrotów.

Jeżeli chodzi o regulator to dodam tylko, że po włączeniu świateł radia i np. ogrzewania tylnej szyby falowanie się stabilizuje.

 

Dzisiaj zrobiłem test, z którego nie za bardzo wiem jakie wnioski wyciągnąć :P Otóż po osiągnięciu przez silnik temp. ok 85 stopni włączyłem ciepły nawiew na 4 i ostudziłem silnik (dokładnie nie wiem jako to jest temp. ale wskazówka wskaźnika temp. powróciła do pozycji wyjściowej). Falowanie ustało na ok 2-3 min po czym następnie powróciło. Czy może mieć to jakiś wpływ na nagrzewanie się sterownika pompy i jego złe działanie?

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam.

 

Mam dokładnie te same objawy jak autor. Na rozgrzanym silniku po WYŁączeniu wszelkich odbiorników prądu (bieg jałowy) falują mi obroty, przedz. 500~900. Włączam światła, jest ok. Wyłączam, faluje. Naładowałem aku prostownikiem, klemy wyczyściłem specjalną szczotką i dokręciłem na amen. Alternator?(zapaliłaby się kontrolka ładowania, kiedy poszła mi dioda w nissanie tak było). Regulator napięcia? Nie mam pomysłu. Żadnych błędów.

 

Minęło trochę czasu, rozwiązaliście problem?

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności