Skocz do zawartości

Szarpanie Silnika


Gość misiek84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;-)

 

 

Posiadam Vectre B z 96 roku Silinik X16XEL Sekwencja BRC (4 tysiace przebiegu na sekwencji)Silnik szarpie na LPG wymienilem Swiece na nowe NGK i kable na nowe BOSH gdyz jeden z Kabli byl w pewnym miejscu bialy jak by nadpalony co wskazywalo na jego przebicie. Otoz po wymainie szarpie ale bardzo delikatnie. Przy przyspieszaniu potrafi sie dusic jak by nie chcial wejsc na obroty za chwile przestaje i dalej ciagnie, lub szarpie podczas wchodzenia na obroty, na benzynie tak sie nie dzieje powiedziano mi ze skoro wymienilem kable i swiece to jest to wina cewki zaplonowej ale nowa cewka kosztuje ponad 200 zl i nie chcial bym od razu jej wymieniac. Czy moze ktos ma jakies inne sugestie? Drugi problem to delikatne falowanie obrotow na luzie. Na benzynie jak i na gazie.Podejzewam iz jest to kwestia silniczka krokowego do ktorego zajze w sobote.

 

 

Z gory dziekuje za odpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść krokowy i przepustnicę,(tu prawdopodonie tkwi problem)

sprawdź czy nie łapie lewego powietrza (ale wtedy by strzelał na gazie).

A check się czsem nie świeci na blacie :aniolek:

A co do cewki to chodziłby na 2 dwa gary jak by siadała, ale zawsze możesz podmienić na drugą od kogoś,

A i przy okazji możesz wyczyścić i zaślepić EGR-a

Edytowane przez Przemo1404

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowy wyczyszczony juz nie faluja obroty a co to przerywania nadal przerywa. Strzelal juz na gazie ale po wymianie swiec i kabli przestal. :P Jutro jade do mechanika zobaczymy co to moze byc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wiec krokowy załozony nowy tym razem, przepustnica wyczyszczona , Egr wyczyszczony i zaslepiony. No i guma od przpustnicy byla luzna wiec lewe powietrze lapal i strzelal.Nie strzela nie szarpie , obroty nie faluja. pozostala regulacja gazu. Dla calej pewnosci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich, przyłączę się do tematu, ponieważ mam podobny problem z moją Viki X16XEL Automat. Całe szarpanie zaczęło się jakiś czas temu, dokładnie po wymianie filtra powietrza.

 

Występowały wcześniej różne błędy, tj: P0325 lub P0330, P0400, P1405, P1602.

 

W międzyczasie porobione zostało parę rzeczy:

- katalizator ma wspawaną rurę przelotową wewnątrz,

- wymieniony czujnik spalania stukowego,

- wymieniona sonda Lambda,

- wyczyszczony EGR plus nowa uszczelka (EGR nie zaslepiony, ale był odłączany i podpięty emulator - bez zmian),

- sprawdzony dolot - szczelny,

- wyczyszczona przepustnica,

- wymieniony silniczek krokowy (podczas czyszczenia starego sam przyczyniłem się do jego uszkodzenia),

- wyczyszczona częściowo górna część kolektora ssącego (na ile było możliwe),

- wymieniona cewka zapłonowa - była uszkodzona,

- wymienione świece na NGK,

- przewody WN stare lecz wydawały się sprawne podmieniane na przewody z mojej Tigry,

- wymiana oleju (10W-40) + filtr,

- wczoraj wymiana rozrządu + pompa wody (wydawało mi się, że klepie 1 zawór oraz zauważyłem, że pasek jest trochę luźny - a rozrządu po kupnie nie wymieniałem, bo wg opisu na obudowie było przejechane ok 35tyś. km - rozrząd właśnie będę dziś rano kończył),

- przedwczoraj - poczyszczone i zakonserwowane wszystkie masy silnika (kolektor i drobne elementy silnika), poprzeczyszczane i zakonserwowane wszystkie zaśniedziałe styki na wtyczkach, konektorach, bezpiecznikach pod maską dzisiaj - dodatkowo puszczę gruby przewód masowy do silnika (do tej pory nie było taśmy masowej bezpośrednio na silniku),

- przedwczoraj - otworzenie sterownika ECU w poszukiwaniu ewidentnych uszkodzeń elementów lub zimnych lutów - nie stwierdzono, powodem otwarcia ECU było stwierdzenie nierównej pracy silnika, co jak się okazało na 3 i 4 cylindrze była podawana co druga (2) iskra, na 1 i 2 wszystko ok (sprawdzono lampą stroboskopową) - jakby na sterowanie cewki zapłonowej impulsowy sygnał sterujący (+) na cylindry (1 i 4) oraz (2 i 3) był ok, ale impulsowy sygnał sterujący (-) na cylindry (1 i 2) był ok, a na cylindry (3 i 4) był co drugi impuls sterujący, silnik pracuje więc na cylindrze 3 i 4 tylko połowicznie, pracuje nierówno i trzęsie całą budą, szczegulnie odczuwalne przy jeździe stałą prędkością, przy przyspieszaniu na wyższych obrotach (np. jazda w trybie sport) z pedałem gazu z mocnym naddatkiem, trzęsienie mało odczuwalne, spalanie paliwa + ok. 50%, przewody sterowania cewki zapłonowej z ECU - sprawne,

- właśnie sprawdziłem przewody WN i na danej długośgi od cewki do świecy stwierdziłem:

Cyl. 1 - 8,1 kOhm

Cyl. 2 - 6,7 kOhm

Cyl. 3 - 5,2 kOhm

Cyl. 4 - brak przejścia

Czyli chyba mam prawdopodobną przyczynę awarii silnika.

 

Przedwczoraj przed przystąpieniem do czyszczenia mas - odczyt błędów DTC:

 

P0130 - nieprawidłowy sygnał sondy Lambda - poza zakresem,

P0170 - nieprawidłowy skład mieszanki - uboga/bogata,

P0400 - nieprawidłowy sygnał zaworu EGR,

P1405 - uszkodzenie zaworu EGR,

P1602 - Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego,

P1740 - układ kontroli momentu napędowego,

 

Po wykasowaniu błędów i pracy silnika na biegu jałowym, błędów brak.

 

Po przegazowaniu i pracy na wyższych obrotach pojawił się błąd P1602. Jazdy testowej nie było jeszcze.

 

OK, muszę zabrać się za to, co zostało do zrobienia, kupić przewody oraz podłączyć je. Po skończeniu wszystkich prac, uruchomienie silnika, planowany odczyt błędów DTC, jazda testowa i odczyt bieżących parametrów pracy silnika.

 

 

Dodano:

 

Wczoraj skończyłem składać rozrząd (całą resztę), podłączyłem masę silnika. Dziś zalałem układ chłodzenia i odpaliłem auto. Dalej nie chodził na 4-ty cylinder. Podstawiłem cewkę od mojej Tigry (jest taka sama), no w końcu ruszył na wszystkich cylindrach. Zczytałem błędy, skasowałem, znów zczytałem. Pokazuje P1602 czyli moduł czujnika stukowego oraz P1405 czyli EGR. Dodatkowo zrobiłem pomiary rzeczywiste i martwi mnie, że na biegu jałowym kąt wyprzedzenia zapłonu, który powinien mieścić się w granicy 8-12 st.CA, wynosi (-4)-2 st.CA co oznacza, że zapłon jest za późny i to sporo.

 

Czy muszę w takim razie udać się na serwis na wgranie map z Tech2?? Czy mogę coś z tym zrobić z poziomu Opel Scannera 1.0.1.71?? Może jakieś inne pomysły, bo mnie w tej chwili pomysłów brakuje.

 

Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi, co dalej z tym fantem zrobić.

Edytowane przez Elektrostar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności