Skocz do zawarto軼i

Zdj璚ie
- - - - -

Silnik 1.8 140 KM - spadek mocy - membrana od si這wnika klap w kolektorze dolotowym


  • Zaloguj si, aby doda odpowied
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Stra瘸k Sam

Stra瘸k Sam
  • U篡tkownik
  • 12 post闚

Napisano 14 kwiecie 2013 - 19:38

Witam Wszystkich! Od dwóch lat posiadam Insignię 1.8 140 KM i praktycznie auto spisywało się bez zarzutów, ale..... :<  Od miesiąca zauważyłem, że zaczęło słabiej przyśpieszać w zakresie 3000-4000 obr/min. Przedtem jak zredukowałem przy 80 km/h na 3 bieg i miałem ok. 3000 obr/min potem depnąłem po gazie to prawie "urywało mi fotel"  :tak: a teraz mam wrażenie, że silnik się dławi i generalnie w tym zakresie obrotów zarówno na 3, 4 biegu jak i na wyższych biegach przyśpiesza dość słabo. Dopiero jak zredukuję na niższy bieg zaczynam go wkręcać powyżej 4 tys. prawie w okolice 5 tys. to od 4200 obr tak jakby mu się włączał podtlenek azotu :wow: byłem w ASO ale stwierdzili że wg. kompa wszystko jest ok i auto jeździ normalnie. Niestety, nie zgadzam się z nimi bo znam dobrze swoje auto i wiem jak przyspieszało a jak jest teraz? Czy ktoś z was miał podobne problemy z tym silnikiem? Albo czy ktoś może mi podpowiedzieć co mam przekazać "wymieniaczom" w ASO? Pozdrawiam


  • 0

U篡tkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • U篡tkownik
  • 1060 post闚
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Stra瘸k Sam

Stra瘸k Sam
  • U篡tkownik
  • 12 post闚

Napisano 16 kwiecie 2013 - 14:02

Ok. Gdyby ktoś miał podobne problemy to polecam aby w ASO sprawdzili membranę od siłownika do klap w kolektorze dolotowym. U mnie sprawdzili i wyszło, że nie otwiera się ten siłownik do końca i niestety wymiana całego kolektora dolotowego  :szok: koszt ok. 3500; zł :x a wymiana na używany tez może się okazać, że pomoże na krótko, więc płać i płacz. :placze:  


  • 0

#3 OFFLINE   silvo44

silvo44

    instruktor

  • Moderator
  • 3863 post闚
  • LokalizacjaOlkusz/m逍
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z18XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 16 kwiecie 2013 - 16:16

Czyli, że doszedłeś do przyczyny ??

Mam też taki motor, ale na razie śmiga.. Przy jakim przebiegu padła ta membrana ??


  • 0

#4 OFFLINE   yerry

yerry
  • U篡tkownik
  • 4 post闚
  • Model:Opel Insignia
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 maj 2013 - 22:35

Zobacz na to: http://www.opel-insi...php?f=8&t=12878

Czynność zaradcza 2606.


  • 0

#5 OFFLINE   silvo44

silvo44

    instruktor

  • Moderator
  • 3863 post闚
  • LokalizacjaOlkusz/m逍
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z18XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 25 maj 2013 - 11:04

Możesz to przetłumaczyć ?? 


  • 0

#6 OFFLINE   Didos

Didos
  • U篡tkownik
  • 4 post闚
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 14 sierpie 2013 - 11:38

Moim zdaniem to bzdura ze trzeba wymieniac caly kolektor, mambrana jest na zawnatrz kolektora dolotowego i w razie problemow wymienia sie sama membrane nawet nie trzeba sciagac kolektora dolotowego. Przynajmniej w moim silniku 1.8 16v 140ps Z18XER


  • 0

#7 OFFLINE   devon

devon
  • U篡tkownik
  • 1 post闚
  • Model:Opel Insignia
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 31 lipiec 2016 - 21:21

Moim zdaniem to bzdura ze trzeba wymieniac caly kolektor, mambrana jest na zawnatrz kolektora dolotowego i w razie problemow wymienia sie sama membrane nawet nie trzeba sciagac kolektora dolotowego. Przynajmniej w moim silniku 1.8 16v 140ps Z18XER

A gdzie można kupić taką membranę.


  • 0

#8 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zas逝穎ny
  • 5325 post闚
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 sierpie 2016 - 05:32

Ale po co wymieniac. Sprawdzic jej szczlenosc i czy nie ma oporów pryz jej pracy i tyle. W tych silnikach to dosc czesto sa problemy z elektrozaworkami od faz rozrzadu no i samymi kolami. Poczatkowo mogą nawet bledy nie wyskakiwac a pozniej to sporadycznie az w fazie juz powazniejszych problemow to bedzie sypac bledami. U kolegi robilem to chyba ze 5 razy. Kol nie chcial wymieniac bo duze koszty choc w sumie to chcialem je zdjąc,umyć i rozruszac. Poza tym elektrozaworki wyciagalem zamienialem miejscami. Filterki na nich tez wywalilismy bo ponoc tylko przy docieraniu silnika sa potrzebne. Generlanie bylo tam sporo syfu i nawet byl podwieszony ten zaworek od sadzy. Wymyłem i dzialalo to poprawnie. Pozniej poszla wymiana tych zaworkow na nowe i do dzis jest okej. 


  • 0





Podobne tematy: Collapse