Skocz do zawartości
Strażak Sam

Silnik 1.8 140 KM - spadek mocy - membrana od siłownika klap w kolektorze dolotowym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich! Od dwóch lat posiadam Insignię 1.8 140 KM i praktycznie auto spisywało się bez zarzutów, ale..... :< Od miesiąca zauważyłem, że zaczęło słabiej przyśpieszać w zakresie 3000-4000 obr/min. Przedtem jak zredukowałem przy 80 km/h na 3 bieg i miałem ok. 3000 obr/min potem depnąłem po gazie to prawie "urywało mi fotel" :tak: a teraz mam wrażenie, że silnik się dławi i generalnie w tym zakresie obrotów zarówno na 3, 4 biegu jak i na wyższych biegach przyśpiesza dość słabo. Dopiero jak zredukuję na niższy bieg zaczynam go wkręcać powyżej 4 tys. prawie w okolice 5 tys. to od 4200 obr tak jakby mu się włączał podtlenek azotu :wow: byłem w ASO ale stwierdzili że wg. kompa wszystko jest ok i auto jeździ normalnie. Niestety, nie zgadzam się z nimi bo znam dobrze swoje auto i wiem jak przyspieszało a jak jest teraz? Czy ktoś z was miał podobne problemy z tym silnikiem? Albo czy ktoś może mi podpowiedzieć co mam przekazać "wymieniaczom" w ASO? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Gdyby ktoś miał podobne problemy to polecam aby w ASO sprawdzili membranę od siłownika do klap w kolektorze dolotowym. U mnie sprawdzili i wyszło, że nie otwiera się ten siłownik do końca i niestety wymiana całego kolektora dolotowego :szok: koszt ok. 3500; zł :x a wymiana na używany tez może się okazać, że pomoże na krótko, więc płać i płacz. :placze:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że doszedłeś do przyczyny ??

Mam też taki motor, ale na razie śmiga.. Przy jakim przebiegu padła ta membrana ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz to przetłumaczyć ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to bzdura ze trzeba wymieniac caly kolektor, mambrana jest na zawnatrz kolektora dolotowego i w razie problemow wymienia sie sama membrane nawet nie trzeba sciagac kolektora dolotowego. Przynajmniej w moim silniku 1.8 16v 140ps Z18XER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to bzdura ze trzeba wymieniac caly kolektor, mambrana jest na zawnatrz kolektora dolotowego i w razie problemow wymienia sie sama membrane nawet nie trzeba sciagac kolektora dolotowego. Przynajmniej w moim silniku 1.8 16v 140ps Z18XER

A gdzie można kupić taką membranę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale po co wymieniac. Sprawdzic jej szczlenosc i czy nie ma oporów pryz jej pracy i tyle. W tych silnikach to dosc czesto sa problemy z elektrozaworkami od faz rozrzadu no i samymi kolami. Poczatkowo mogą nawet bledy nie wyskakiwac a pozniej to sporadycznie az w fazie juz powazniejszych problemow to bedzie sypac bledami. U kolegi robilem to chyba ze 5 razy. Kol nie chcial wymieniac bo duze koszty choc w sumie to chcialem je zdjąc,umyć i rozruszac. Poza tym elektrozaworki wyciagalem zamienialem miejscami. Filterki na nich tez wywalilismy bo ponoc tylko przy docieraniu silnika sa potrzebne. Generlanie bylo tam sporo syfu i nawet byl podwieszony ten zaworek od sadzy. Wymyłem i dzialalo to poprawnie. Pozniej poszla wymiana tych zaworkow na nowe i do dzis jest okej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.