Skocz do zawartości

Chwilowy przyrost mocy


Gość czarny15

Rekomendowane odpowiedzi

 

Dopiero pomiar vacumetrem i opcomem wskazał na przetarty wężyk w kierunku turbiny

Masz na myśli wężyk od podciśnienia?

Przy nieszczelności wywala błąd egr-u.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich testów wynika że sterownik ma bardzo duży margines odchyłki doładowania od wartości zadanej. U kolegi w astrze g 2.0 dth turbina w ogóle nie ładowała i nie było żadnych błędów. Inni "mechanicy" twierdzili że te silniki są mułowate. Dopiero pomiar vacumetrem i opcomem wskazał na przetarty wężyk w kierunku turbiny. Koleś jeździł bez turbo 3 lata i nie było żadnych błędów. To nie jedyny przypadek. Ja u siebie założyłem dodatkowy zawór przed filterkiem na elektrozaworze. Zmniejszony przepływ powietrza zasysanego z zewnątrz.

 

 

Nie ma takiej opcji by nie wywalilo blad. chyba ze ktos jezdzi tak ze przyspiesza 3-4 sekundy i odpuszcza noge z gazu ewentualnie nei daje pedalu gazu w podloge. Poporstu uprawia caly czas PSJ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Nie ma takiej opcji by nie wywalilo blad.

Nie mam w tym żadnego interesu by kłamać. Po niedzieli biorę się za signum z problemem braku mocy. Koleś twierdzi że jak wyłączy u tunera EGR programowo to moc powróci. Powiedziałem jemu że bez czyszczenia i sprawdzenia nie ma co jechać. Powiedziałem odepnij wtyczkę i przekonaj się że to nic nie da. Koleś ją odłączył dziś cały dzień po Warszawie jeździł bez żadnego błędu :eek: ! Pytałem go czy ktoś grzebał wcześniej przy aucie (może uszkodził lampkę emisji spalin). Twierdzi że. Sam jestem ciekaw co to. Może odłączył wtyczkę inną wtyczkę :P ?? He he. Nie omieszkam napisać :-)

 

Masz na myśli wężyk od podciśnienia? Przy nieszczelności wywala błąd egr-u.

Tak chodzi mi o wężyk. Oczywiście przetarcie wężyka nie jest sygnalizowane jako przetarcie wężyka. Doszedłem że to może być to z wykresów z opcoma. Vacumetr mnie tylko upewnił.

Zgodzę się że często tak się zdarza że przy nieszczelności wywala błąd egr. W końcu egr roszczelnia układ dolotowy (choć nie zawsze).

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba wiesz ze wywalenie bledu nie musi skutkowac zapalaniem kontrolki check co??

 

Ostatnio mialem przeladowanie suszarki w swoim aucie, Zero kontorlki tylko auto zmuliło. Jak teog dokonalem?? Ano odpalilem auto, moz eodczekalem z 20-30 sekund na jalowych, ruszylem, wyjechalem z osiedla i rura. Tylko taka rura ze pocislem na prostej chyba ze 180km/h na 4 biegu. Obroty coś kolo 4600. Odcielo i tyle. Zgaszilem i odpalilem ponownie i juz drugim razem tego nie było. Nagrzala sie pierscien w muszli turbiny i juz nie pryzklinował. No masz i nie musialo nic sie zaswiecic. Oczewiscie blad w sterowniku odczytalem pare dni pozniej bo mi si enie chcialo z lapkiem wychodzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

tu się z Tobą zgodzę. Jak dawałem w rurę przy takiej dolegliwości to wywalało błąd przeładowania. Oczywiste zabezpieczenie turbiny przed odlotem. W dół (niedoładowanie już tak nie jest). Jak robiłem testy z regulacją turbiny to zauważyłem że sterownik za wszelką cenę chcę wysterować turbinę by nie przeładowywała otwierając elektrozawór przy turbinie (normalnie zakres leci z wartości początkowej 75% do wartości ok 40% ). Dla niewtajemniczonych wyjaśniam na przykładowym stanie początkowym: 75% tej wartości to 75% podciśnienia vacum idzie na turbinę a 25% zasysane jest z atmosfery. Po dokonaniu regulacji czyli ograniczeniu powietrza z zewnątrz (na elektrozaworze) zakres regulacji zaworu dochodzi do wartości 20%. Niestety sterownik nie ma wgrane (to oczywiste) by dokonywać regulacji w górę przy niedoładowaniu (zakres regulacji 75% - 100%). Przy takim rozwiązaniu (gdyby było) turbina startowałaby wcześniej lecz jej bezwładność powodowałaby że trudniej byłoby ją wysterować przy wyższym zakresie obrotów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość cristof07

Witam...Moim zdaniem zacina sie któryś zaworek podciśnienia, bardzo możliwe że jest to zawór na kolektorze wydechowym, weź ręką od dołu wciśnij go i puść i tak kilka razy a potem wsiądz w samochód...zobacz czy jest różnica, one lubią sie zacinać, ewentualnie jeśli chcesz sie pobawić to odkręć kolektor, kup uszczelki, wd40 płyn do silników papier ścierny drobny i wyczyść kolektor, jest ogromna óżnica po wyczyszczeniu go... tam sa jeszcze klapki które zamykają i otwierają, mogą być pogięte z nadmiaru tego nagaru w kolektorze, bedziesz musiał je wyprostować delikatnie żeby to wszystko chodziło jak być powinno

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności