Skocz do zawartości

odnosnie oleju


Gość zabad

Rekomendowane odpowiedzi

Gość leszek 398

Może się czepiam, ale wkurza mnie powszechne pisanie o "gęstości" oleju.

Parametr techniczny i podlegający pomiarom to LEPKOŚĆ w danej temperaturze.

To co pozornie wydaje się 'gęste' w butelce podczas wlewania, ma się nijak do zachowania (czytaj lepkości) podczas pracy w rozgrzanym silniku.

Obrazowo oleje 0W/40 i 15W/40 podgrzane do temperatury 100stopni będą tak samo "wodniste-rzadkie".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Może się czepiam, ale wkurza mnie powszechne pisanie o "gęstości" oleju.

Parametr techniczny i podlegający pomiarom to LEPKOŚĆ w danej temperaturze.

To co pozornie wydaje się 'gęste' w butelce podczas wlewania, ma się nijak do zachowania (czytaj lepkości) podczas pracy w rozgrzanym silniku.

Obrazowo oleje 0W/40 i 15W/40 podgrzane do temperatury 100stopni będą tak samo "wodniste-rzadkie".

 

 

Tak ...masz rację.W swoich wypowiedziach użyłem słów...gęstość,płynność.Miałem na myśli lepkość oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398

ale mi chodzi o parametr po literce "w" a nie przed

czyli nie ma znaczenie czy zaleje 30 czy 40

Jeśli użytkujesz samochód w 'ponadprzeciętny' sposób: czyli np.

- dużo jeździsz po górach

-często holujesz przyczepy

-urządzasz sobie "wyścigi" z kolegą, kto nocą szybciej zjedzie na weekend z Holandii do Polski :stupid:

albo przeciwnie, jeśli tylko od święta jedziesz gdzieś dalej, a na co dzień robisz po parę kilometrów w mieście i istnieje ryzyko (albo nawet pewność) że paliwo w niedogrzanym silniku będzie spływać do oleju to LEJ 5W/40

Takie jest moje zdania.

Ty nie zauważysz różnicy, ale Twój silnik na dłuższą metę raczej TAK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zaleje olej który utrzymuje swoją lepkosc do 20 st celsjusza a będzie 30 st celsjusza to czy olej tej lepkosci nie straci

właśnie taka różnica jest między W30 a W40

poza tym robię około 400-500 km tyg. tryb mieszany, normalna jazda , od czasu do czasu lubię trochę przycisnac ale nie jest to jazda na krawędzi wytrzymałości silnika.

raz do roku czas dwa do polski i oczywiście w niemczech sobie pozwalam na jazdę ponad 200km/h ale to chyba też nie jest jakoś bardzo ciężkie dla silnika

Edytowane przez zabad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maacias71

witam wiem ze tematów o olej było bez liku jednak może ktos z autorytetów w kwestji ollejowej sie wypowie czy olej który kupiłem opisywany jako do diesla http://allegro.pl/ca...3261005221.html

na innych aukcjach wystepuje jao tylko do benzynu i teraz mam dylemat czy wymieniać czy nie zeby nie narobic sobie szkody pozdrawiam i dzięki za wszelkie sugestie dodam ze na stronie Castrola nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maacias71

skoro nie ma czegoś takiego że tylko do diesla albo do benzyny to dlaczego na opakowaniach jest napisane diesel lub benzyna ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności