Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Meriva - wymiana oleju w skrzyni biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   irek711

irek711
  • Forumowicz
  • 214 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 DTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 październik 2013 - 07:58

A jak się z nim skontaktować ? Pisałem do niego na PW ale zero odpowiedzi.


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   chrisowaty

chrisowaty
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 100KM

Napisano 26 październik 2013 - 08:23

Najwidoczniej ma sporo pracy. Spokojnie, odczyta i odpowie.


  • 0

#23 OFFLINE   irek711

irek711
  • Forumowicz
  • 214 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 DTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 październik 2013 - 11:08

Olej  w skrzyni wymieniony . Okazało się że mam skrzynię F 17 więc musiałem odkręcać dekiel bo korka spustowego nie ma. Skoro już kupiłem olej to zrobiłem wymianę. Wlałem całe 2 L i mam obawy czy nie za dużo.W F 23 zalecają nadlewkę przy ciężko wchodzących biegach a w F 17 ? Przy okazji usunąłem luz na łapce trzymającej wybierak. Chyba on był przyczyną źle wchodzącej 2 i 4 . Czasem czlowiek zaczyna wymyślać a okazuje się że to jakaś błachostka.


  • 0

#24 OFFLINE   chrisowaty

chrisowaty
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 100KM

Napisano 26 październik 2013 - 13:04

Sprzęgło silnika wspomagania już jest przesmarowane. Wreszcie nic nie szeleści, normalnie cisza.

 

Najtrudniejszą operacją było.... wyciśnięcie smaru z tubki. Smar ma konsystencję kleju i z tubki nie miał ochoty wyjść. A co do dostępu. Nie jest najgorzej:

 

Należy zdjąć wszystkie osłony kolumny kierowniczej, zaczynając od górnej:

fhol.th.jpg

 

Dolna część trzyma się na trzech wkrętach, płaska nad pedałami na dwóch wkrętach i dwóch zatrzaskach. 

Po rozebraniu wygląda tak:

hurx.th.jpg

 

Tablicy bezpieczników nie trzeba wyjmować, aczkolwiek jest wygodniej trzymać silnik. Do wyciągnięcia silnika trzeba zdjąć kanał wentylacyjny dmuchający na nogi kierowcy. Trzyma się on na jednym nicie, który wyciągamy od góry.

 

Tak wygląda silnik zamontowany na kolumnie kierowniczej:

fxro.th.jpg

Silnik jest podłączony za pomocą trzech wtyczek, które trzeba rozłączyć po wcześniejszym odłączeniu akumulatora!

 

A tak nasmarowane sprzęgło silnika: 

55h9.th.jpg

 

Przy demontażu i montażu zwróciłem uwagę na kolorowe znaczniki na zębatce sprzęgła. Czy miało to znaczenie nie wiem. Po krótkiej trasie raczej wszystko w porządku.


  • 2

#25 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16329 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 październik 2013 - 19:48

Możesz "przedrukować" ten opis do gotowych poradników ?


  • 0

#26 OFFLINE   chrisowaty

chrisowaty
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 100KM

Napisano 26 październik 2013 - 20:00

Mogę. jak najbardziej.

 

Wiem, że jeszcze kilka osób przeszło przez smarowanie tego sprzęgła. Może się wypowiedzą, dodadzą coś od siebie. Może wtedy "Poradnik" będzie pełniejszy.


  • 0

#27 OFFLINE   chrisowaty

chrisowaty
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 100KM

Napisano 26 październik 2013 - 21:08

Instrukcja serwisowa jednak opisuje iż po naprawie sprzęgła należy dokonać kalibracji czujnika kąta za pomocą Techa. I teraz pytanie. Mimo, że wydaje się, że jest wszystko w porządku jechać na kalibrację?


  • 0

#28 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16329 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 październik 2013 - 21:42

Pojeździj kilka dni i będziesz wiedział czy jest potrzebna kalibracja.

Nie pamiętam dokładnie ale gdzieś przewijały się posty, w których pisano że w jedną stronę wspomaganie działa bezproblemowo a w drugą z oporami.

I czy to było związane właśnie z kalibracją czujnika.


  • 0

#29 OFFLINE   chrisowaty

chrisowaty
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 100KM

Napisano 26 październik 2013 - 21:56

Dokładnie takie miałem odczucia. Różnice nie były duże, ale nie chciałem się niczym sugerować.


  • 0

#30 OFFLINE   chrisowaty

chrisowaty
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1,7 100KM

Napisano 02 listopad 2013 - 08:53

Witam.

 

Po tygodniowym postoju samochodu odpalałem auto przy temperaturze zewnętrznej ok 4st C, miałem problem z wrzuceniem biegu II. Bieg I wchodzi topornie, ale II masakrycznie ciężko. Z dwójką jest tak, iż toporność zależy od obrotów silnika. Przy obrotach poniżej 1500 wchodzi łatwiej, pomiędzy 1500 a 2500 już gorzej, a pomiędzy 2500-3000 tak jak poniżej 1500. Jak się silnik nagrzeje problem nie jest tak upierdliwy. Skrzynia ogólnie chodziła dość topornie. Ale ostatni tydzień jeździłem służbowym autkiem, gdzie skrzynia chodzi jak po maśle, więc po powrocie do swojego autka zastanawiam się czy coś z tą skrzynią można zrobić?

 

Olej już wymieniłem. 


  • 0





Podobne tematy: Collapse