Skocz do zawartości

ISUZU 1.7 DTI - filtr paliwa i wymiana oleju


Gość b14ckzone

Rekomendowane odpowiedzi

Gość b14ckzone

Hej,

 

mam pytanie.

Jak wygląda wymiana filtra paliwa w dieslu? Do tej pory miałem same benzyniaki i chciałbym wiedzieć, czy muszę po tym zabiegu odpowietrzać w jakiś sposób układ. Ponadto ktoś mi powiedział, że można w miejscu filtra dokonać jego odwodnienia - mógłby mnie ktoś odrobinę oświecić w tym temacie?

 

No i jeszcze jedno - korek spustowy od misy olejowej. Jaki idzie tam klucz? Pytam, bo nie mam torxów, a nie chcę się napalić na robotę, wejść pod auto i nic nie zrobić. :)

Dzięki za wpisy. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa: bez torxa ani rusz (rozmiar 20 chyba), wymiana jest prosta, wymieniasz sam wkład kosztr ok. 30 zł. Ważne jest aby po wymianie odpalic auto na conajmniej pół minuty, W przyciwnym razie zapowietrzy ci sie i moze byc problem. W skrócie wyglada to tak, otwierasz, wymieniasz filtr, uszczelki, skrecasz do kupy, odpalasz na minute.

 

Wymiana oleju: filtr oleju jest schowany za filtrem paliwa (klucz 32) Wymieniasz sam wkład (koszt ok. 30 zł). Co do korka spustowego to z tego co kojarze jest tam zwykła szesciokątna sruba :-) Oleju wchodzi 4,5 litra

Edytowane przez Cris91

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bodek 63

W obudowie filtra paliwa, od spodu jest korek spustowy, do odwadniania filtra. Przy wymianie filtra ja zawsze spuszczam wszystko, a przed założeniem nowego zalewam świeżą i czystą ropą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W obudowie filtra paliwa, od spodu jest korek spustowy, do odwadniania filtra. Przy wymianie filtra ja zawsze spuszczam wszystko, a przed założeniem nowego zalewam świeżą i czystą ropą.

 

Ja jakoś nie praktykuje tego u siebie i autko jakos jeździ już ponad 60k km w moich rekach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wieksozsci pryzpadkow zapowietrzy sie. Pompy wtryskowe maja kilka lementówczyli jest tez czesc odpowiedzialna za zaciagniecie paliwa a baku. taka pompka odsc prosta ktora znajdzuje sie w obudoewie pompy w czesci tu przy kole zebatm paska rozrzadu. Pompy wtryskowe maja porblemy z zaciagnieciem paliwa jak wszystkie znane mi pompy czy to do wody czy czegos innego. Tloczyc to owszem moze bez porblemu ale zaciagnac nie zaciagnie. Musi miec zdrowa ta czesc zaciagajaca ze sie nie zapowietrzyla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesol, wymieniałem u siebie tyle razy filtr paliwa, zawsze tak samo i ani razu sie nie zapowietrzył. Silnik 1.7 w porównianiu do swoich braci 2.0 i 2.2 jest o wiele łatwiejszy w wymianie filtra paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienialem takich filterkow gdzies pi razy drzwi i w astrach G i H i J i insigniach i zafirach i vectrach i inych tak mniejwiecej ze 100 szt. Powiem ci szczerze ze w sumie to zdizwiony jestem ze bez zalania filtra udalo sie pompie zaciagnac paliwo z baku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bodek 63

wymienialem takich filterkow gdzies pi razy drzwi i w astrach G i H i J i insigniach i zafirach i vectrach i inych tak mniejwiecej ze 100 szt. Powiem ci szczerze ze w sumie to zdizwiony jestem ze bez zalania filtra udalo sie pompie zaciagnac paliwo z baku.

Jak jest zdrowa pompa i układ paliwowy OK to da się zaciągnąć paliwo z baku, ale trzeba dłuuuugo "heblować" rozrusznikiem.

Szkoda rozrusznika i aku więc zalewam, a przy okazji spuszczam wszelki syf jaki ew. mógł by tam się zebrać.

Kol. Cris91 jak nie chce, to nie musi spuszczać zawartości obudowy filtra. Jak mu kiedyś zamarznie nie spuszczona woda, to zacznie.

Edytowane przez Bodek 63

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja filtr opróżnisz calkowicie i nic go nie zalejesz to okolo pol litra jest powietrza. Nie ma opcji by przy odpaleniu silnik nie zgasl i nie zpowietrzyl sie konkretnie. Ostatnio wymienialem u sasiada w isuzu dti taki filterek i po odpaleniu odrazu nogana gaz i tryzmalem dziada tak na 3000 obrotów to sie tamtroche zajaknął obroty spadly tka na 1500 czy cos kolo tego ale przeszedl i nie bylo problemu. Nie wierze ze pol litra powietrza i pompa sobie po odpaleniu zaciagnela i silnik chodzil normalnie. Poliltra powiwetrza zanim sie pozbedzie z ukladu to juz trzeba bedzie heblowac rozrusznikiem ze hoho.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności