Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Odkręcające sie same sruby od felg aluminiowych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3219 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 kwiecień 2015 - 08:41

Felgi sa oryginalne GM,odkrecanie dotyczy wszystkich kół.Nie wiem czy wymiana srub, pomoże gdy jedna sruba sie odkreciła i poleciała w siną dal,kupiłem nową i ta tez sie odkreciła po pewnym czasie z pozostałymi..To zaczyna sie robic juz niebezpieczne :-(


Użytkownik mk5 edytował ten post 26 kwiecień 2015 - 08:41

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   wojtekcichy

wojtekcichy
  • Forumowicz
  • 1627 postów
  • Lokalizacjasutton
  • Model:Opel Vivaro
  • Inna marka:Audi
  • Silnik:g9u + mta
  • Nadwozie:van
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 kwiecień 2015 - 01:06

Mialem podobnie z felami tyle ze nie ori, rozstaw szpilek 4x 114 a alusy 4x 114,4
Do felg byly nakretki i nawet wytaczalem mosiezne pierscienie centrujace, nakretki sie odkrecaly
Teoretycznie sruba niema prawa sie odkrecic kiedy jej stozek czy kula przylega wlasciwie do gniazda a felga do piasty, niektore felgi maja specjalne sruby ktore wygladaja jak zwykle z podkladka stozkowa
Psiknij sprayem w otwor na srube, jak wyschnie to zakrec i odkrec srube, bedzie widac czy zerwalo farbke w punkcie styku
Jesli zerwie to psiknij na przylgnie na tarczy chamulcowej i sprawdz czy felga przylega prawidlowo
Kolejny etap dlugosc srub
Jesli wciaz wszystko ok to musisz zmierzyc rozstaw otworow w feldze suwmiarka, mi udalo sie wymierzyc to 0.4 mm chociaz producent podpisal 4x114
  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5472 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 kwiecień 2015 - 05:26

Wojtek ale nei ma takiego rozstawu co podajesz jak 4x114. W jakim to aucie było??

 

mk5 srub nie wymieniaj. Gniazda ladnie oczysc jak mozesz nawet lekko papierkiem sciernym, przesmaruj smatrem gniazda w alu  a w srubach gwinty przesmaruj. Dokrec dobrze kola tylko pamietaj by w maire recznie dokrecic sruby jak jeszcze kolo wisi w powietrzu i dopiero opusc na asfalt i wtedy dowal kluczem recznym krzyzakiem czy z ta przedluzką bo nie wie czym tam dysponujesz. Nie ma prawa sie odkrecic. Mozesz ewnetualnie po dokreceniu te sruby pojedynczo poluzowac i jeszcze raz dokrecić by sie dotarly te stożki. Smaru sie nie obawiaj bo sam smaruje obficie te sruby co tez mi siew ydawalo poczatkowo troszke nierozsadne ale w oplu u kozla w Szczecinie mielismy taki nakaz smarowania srub i nikt nie mial zlych wspomnień. 


  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   kisslo

kisslo
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 16V Z16XEP
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 kwiecień 2015 - 09:33

a masz ten sam problem na stalówkach?
ja bym celował w źle dobrane śruby do alufelg


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   wojtekcichy

wojtekcichy
  • Forumowicz
  • 1627 postów
  • Lokalizacjasutton
  • Model:Opel Vivaro
  • Inna marka:Audi
  • Silnik:g9u + mta
  • Nadwozie:van
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 kwiecień 2015 - 13:51

Chevy epica, moze przekrecilem i alusy mialy 114 a piasta 114.4??? W kazdym badz razie mialem ori alu 16 i zalozylem na nie zimowki a na lato chcialem ciekawsze alu i kupilem 18 bo wiekszych nie znalazlem na ten rozstaw a w dystanse ze zmiennym rozstawem nie chcialem juz sie bawic i wyszlo jak wyzej, pozniej znalazlem uzywki z gumami khumo 5 sztuk od hondy do ktorej rowniez nie pasowal rozstaw wiec se pomyslalem ze skoro tam nie podchodzi to ja sprobuje i byly ok, mierzylem felgi i na tych pierwszych na 100% byla roznica 0.4 mm, doszedlem do wniosku ze ten ulamek mimimetra odkreca nakretki
Stalowych felg te auto nie widzialo, czarow niema, w ktorejs z wyzszych opcji masz wade bo nic wiecej nie wplywa na odkrecanie, nawet jak masz wiekszy otwor centrujacy na alusie to sruby beda trzymac tylko drgan nie opanujesz
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5472 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 kwiecień 2015 - 14:55

opanujesz opanujesz. Peirscien nie jest centrownikiem w olu ani w chewroletach. Te auta maja centrowanie na szpilkach. PAre tylko marek ma centrowanie na piascie. Wiekszosc ma centrowanie srubami badz nakretkami. JEszcze sa rozne stopni tego stozka wiec moze tu tez lezec problem. Tak jak pisalem wez posmaruj te stozki. dobrz edokrec i odkrec te kola pare razy zeby sie ta przylgnia stozkowa ulozyla/dotarla i bedzie okej. Smaru nie wycieraj. umnie z tych srub az kapie i latam czaami po 210km/h i zadne kola mi sie nei odkrecaja. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3219 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 kwiecień 2015 - 18:02

Byłem u wulkanizatora i jeden stwierdził wybite stozki i ze felgi na złom.Drugi zeby jezdzic,na dniach bede robił piaste i spróbuje zrobic test z farba.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5472 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 28 kwiecień 2015 - 05:32

wiesz skoro sie luzowaly sruby to chyba niekt tu nei oczekiwal ze stozki na gniazdach beda idealne. Jesli nie sa wytrzaskane mega  to tak jak ci pisalem. Chyba ze zawieziesz gdzies na tokarnie rewolwerowa to ci poprawia te gniazda jesli jest jeszcze wystarczajaco mięsa na nich. 


  • 1

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post