Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Reanimować po 2 latach postoju czy swap?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Olaola1

Olaola1

    Ola

  • Pani z Pejczykiem
  • 10380 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Model:Opel Sintra
  • Inna marka:Dodge Durango 4x4
  • Silnik:5.7 V8 Hemi 355KM
  • Nadwozie:Suv
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 lipiec 2015 - 21:34

Panowie, mądre głowy.. jak niektórzy wiedzą w jednym z moich garaży odpoczywa sobie grzecznie mój Kadecik GSI bez dachu z silnikiem c20ne.

Tak sobie odpoczywa już dwa lata.. Jedni mówią sprzedaj, drudzy mówią trzymaj. Nie było kiedy się nim zająć ale tak powolutku mnie nęci : SMILE :

 

Myślałam nad tym aby go odpalić ale wiem iż zanim to zrobię to po takim czasie lepiej przeprowadzić pewne procedury. No i tutaj prosiła bym o poradę co i jak po kolei aby mu kuku nie zrobić.

Czy może od razu dać sobie spokój i  szukać c20xe? Tym bardziej iż przed postawieniem miałam podejrzenia iż silnik leciwy już.... Przed postawieniem mierzyłam kompresje i na 3 miał 10 a na ostatnim 9,5 bar

 

Potrzebuje motywacji :-D


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19683 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 lipiec 2015 - 21:59

ja bym zostawil c20ne

wyjac, zrobic i zostawic w oryginale

 

swap na c20xe ??

dostan dobry silnik

to juz wyczyn

remont tez sie klania

a koszta wyzsze i to sporo

plus koszt swapa

 

co do odpalania po 2 latach

sprawdzic plyny

benzyna pewnie juz sie nie nadaje po tym czasie

niektorzy dodaja olej do cylindrow

inni ida na harda i odpalaja bez przygotowan


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Olaola1

Olaola1

    Ola

  • Pani z Pejczykiem
  • 10380 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Model:Opel Sintra
  • Inna marka:Dodge Durango 4x4
  • Silnik:5.7 V8 Hemi 355KM
  • Nadwozie:Suv
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 lipiec 2015 - 22:05

Hm... Myślisz że nie trzeba zlewać oleju z silnika? Słyszałam opinię aby go zalać naftą i zostawić na trochę. A potem podmienic na olej.

Bena powiadasz... Czyli pewnie filtry oleju i benzynki też?

Swap domyślam się iż spore koszty... . silnik + skrzynia to juz koszt remontu obecnego. Choć z drugiej strony się wie co się ma. Tylko taki ospały ten silniczek, moze to tylko faktycznie kwestia dobrego remontu.....
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19683 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 lipiec 2015 - 22:14

mozna zlac

ale co to da skoro bedzie zimny 

trzeba bedzie zalac jakims tanim ponownie

rozgrzac i znowu zlac

 

cabrio ma sie toczyc a nie zapindalac ;)

115 kucy po remoncie spokojnie styknie

jak robic swap to na V6

wtedy i dzwiek bedzie  ;)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   Olaola1

Olaola1

    Ola

  • Pani z Pejczykiem
  • 10380 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Model:Opel Sintra
  • Inna marka:Dodge Durango 4x4
  • Silnik:5.7 V8 Hemi 355KM
  • Nadwozie:Suv
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 lipiec 2015 - 22:20

Jaaaasne... Wybebesze z Sintry V6.
Nówka funkiel będzie :D

Co do toczenia się to nie mam odniesienia ale chyba powinien rozwinąć prędkość 120 km/h a tu z 100 jest problem.
Idealne miejskie auto :hehe:


Faktem jest iż zanim go postawiłam miał zmieniany olej... Ale obawiam się aby nie zaciągnął jakiś syfów z miski. Po takim czasie to pewnie coś tam się nawarstwiło.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Mixmich

Mixmich
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • LokalizacjaBiała Podl.
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 CDTI / Z13DT
  • Nadwozie:5D

Napisano 06 lipiec 2015 - 22:58

Zobacz pasek rozrządu czy z racji wieku nie jest sparciały, coby nie zrobił silnik kuku. Świeże paliwo i filtr paliwa powinno ożywić pojazd.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19683 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 lipiec 2015 - 04:33

c20ne jest teoretycznie bezkolizyjny ;)

wiec kuku nie zrobi


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4665 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 lipiec 2015 - 06:35

Nie tylko teoretycznie ale i praktycznie - jest bezkolicyjny pod warunkiem, że ktoś w ramach tuningu nie splanował głowicy do wysokości 94,6mm czyli o >1,5mm od stanu fabrycznego.

 

Ja bym wykręcił świece, wlał ciutek oleju do każdego gara, zakręcił kilka obrotów wałem, po wsadzeniu świec odpalił na kilkanaście sekund. Jak odpali i będzie chodził gitara to standard - filtry olej paski świece i jazda.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   Olaola1

Olaola1

    Ola

  • Pani z Pejczykiem
  • 10380 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Model:Opel Sintra
  • Inna marka:Dodge Durango 4x4
  • Silnik:5.7 V8 Hemi 355KM
  • Nadwozie:Suv
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 lipiec 2015 - 07:27

paski, filtry itd... to pikuś.

Myślałam iż więcej zachodu z tym.

 

Obawiam się iż nie ma chłodziwa w układzie.. chłodnica się rozszczelniła jak go postawiłam... tam pewnie tez jakąś płukankę należało by zrobić w takim wypadku?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   harnas1515

harnas1515

    Jacenty

  • Forumowicz
  • 9768 postów
  • LokalizacjaBełchatów
  • Model:Opel Sintra
  • Inna marka:Mondeo V6
  • Silnik:2,2 141KM
    3,0 V6 201KM
  • Nadwozie:"Luiza" "Leonora"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 lipiec 2015 - 08:06

Ja bym mu dał po 10ml nafty na każdy garnek i odpalał.
Można kawałeczek popchnąć na wysokim biegu. Aby tlokami ruszyło.

Syfu z miski nie pociągnie.


Ewentualna Wymiana oleju dopiero po rozgrzaniu.

Większe znaczenie ma stare paliwo.


Płynem chłodniczy i dziurami w układzie można się zająć po pierwszej próbie odpalenia.

Płukanie zależy od tego co było w układzie.
Jaki kolor ma to co w nim jest.








Ps.
Jeśli chcecie to pomogę w tym projekcie. :) sztywny hol i zabieram do siebie.

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse