Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

[Meriva B] Fabryczny LPG nie działa przy temp. otoczenia poniżej -8*C

1.4 NEL 88kW 120KM Landi Renzo Omegas LPG OPEL

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 6760 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 01 luty 2016 - 19:02

Jak na razie to za dużo zadowolenia z niego nie masz.Współczuję.



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   lukasz.zst

lukasz.zst
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 21 marzec 2016 - 03:32

Witam

 

Ja sie długo zastanawiałem nad LPG do Merivy bo mnie jeden z dilerów uprzedził żę instalacja nie działa poniżej -8C.Jeden na siedmiu

 

Kupiłem nową merive 1.4T automat 140KM Color edition z pakietem Parkuj i jedz plus kolor biały z czarnym dachem i czarnymi felgami.

 

Kupiłem merive z Wzmocnioną głowica. Tak Wzmocniona głowica. Bo wielkiej batalii dało sie zamówić takie auto .

 

Wsadziłem mu LPG taką jaką serwis mi zalecił BRC  .Gwarancji nie straciłem .Po prostu trzeba sie dogadać z dilerem żę będę go serwisował w jednym serwisie


  • 0

#23 OFFLINE   lukasz.zst

lukasz.zst
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 29 marzec 2016 - 20:58

https://www.opel.pl/...5_my15_5_pl.pdfstroa 171 



  • 0

#24 OFFLINE   A_FLY

A_FLY
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:1.4 NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 kwiecień 2016 - 18:31

Samochód przekroczył 10k km (10151km). Z racji temperatur jeździ na LPG. 

Nie było jak na razie incydentów, aby instalacja samoczynnie nie została uruchomiona, więc jak widać wszystko jest kwestią oprogramowania :dobani: .

 

Średnie spalanie samochodu obecne to 7,95l LPG oraz 6,10l PB95. Średni koszt przejechania 100km to 13,83 (LPG) + 1,23 (PB) = 15,06zł - na postawie prowadzonego dziennika pojazdu (średni koszt LPG 1,73zł, PB 4,08zł) .

 

1246km temu zmieniłem opony na letnie z stalowymi felgami strukturalnymi. Rozmiar opon ten sam, zimówki są na innych felgach stalowych "zwykłych". Po zmianie na podstawie trzech tankowań i jeżdżenia tych samych tras spalenie wzrosło o 0,6-0,7l LPG/100km. Ciężko jest mi to jakoś racjonalnie wytłumaczyć. Inne opory toczenia? Inna aerodynamika? Ciśnienie to samo w obydwu zestawach - EKO, przód 2,8bar tył 2,5bar.

Czas pokaże jak spalanie się będzie kształtować.

 

Z minusów jeszcze muszę dorzucić bardzo słabą dynamikę Merivy powyżej 80km/h. Niestety 120KM (deklarowane przez producenta) do 1396kg masy własnej jest zbyt małą stajnią. Do sprawnego przemieszczenia się po autostradzie w dużym ruchu jest to za mało, również brakuje przy wyprzedzaniu w trasie.

 

@lukasz.zst - gratuluję skrzyni AT i mocniejszego silnika. Jak u Ciebie z ciekawości wygląda spalanie LPG? Z tego co wiem 140KM spija nieco więcej i nie są to pomijalne ilości :-D.


Użytkownik A_FLY edytował ten post 12 kwiecień 2016 - 18:32

  • 0

#25 OFFLINE   A_FLY

A_FLY
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:1.4 NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 17 kwiecień 2016 - 19:08

"Problem" z podniesionym spalaniem rozwiązany  :[ .

 

Koła zmieniałem we własnym zakresie. Przez pierwsze 3 tankowania nie były ustawione czujniki TPMS. Po ustawieniu czujników, a więc sparowaniu ich z modułem samochodu spalanie wróciło (na podstawie trzech tankowań) do poprzednio notowanych wartości.

 

Nie jest to dla mnie logiczne, ale takie są fakt. JAZDA BEZ USTAWIONYCH CZUJNIKÓW TPMS PODNOSI SPALANIE.


  • 0

#26 OFFLINE   A_FLY

A_FLY
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:1.4 NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 maj 2016 - 19:43

Wczoraj samochód po raz czwarty odwiedził serwis (ma ledwo 5 miesięcy skończone) i przejechane 16 300km.

Powód? W sobotę zaczęło coś świstać pod maską. Świst/gwizd był słyszalny w kabinie i poza nią - na wolnych obrotach i narastał wraz z wzrostem obrotów. Przy 4000rpm świst/gwizd był tak głośny, że nie było w ogóle słychać silnika. Wysiadłem z auta i namierzyłem gwizd po prawej stronie, gdzie jest pasek akcesoriów - a więc prawdopodobnie napinacz paska (według mnie).

 

Ponieważ czekała mnie dłuższa trasa w weekend - pojechałem. Świst zmienił się w chrobotanie i jestem pewny na 100% że samochód zachowuje się głośniej - silnik słychać w kabinie na wolnych obrotach, gdzie wcześniej tego nie było.

W poniedziałek samochód oddany do ASO. Dziś odebrałem - nie stwierdzono usterki, przyjechać jak będzie znowu słychać  :[ . Jestem pewny że silnik głośniej pracuje, ale jak widać jak grochem o ścianę.

 

Dodatkowo znowu problemy z LPG.

 

Przy nagrzanym silniku po odpaleniu auta instalacja czasami się wyłącza. Nie wystarczy wcisnąć przycisku, aby uruchomić instalacje. Należy wcisnąć przycisk i przegazować auto aby się uruchomiła.

Dodatkowo podczas jazdy autostradą przy 170km/h instalacja się wyłączyła. Zwolniłem i nie chciała się uruchomić. Poczekałem z 10 minut (cały czas jadąc 120km/h), dalej bez efektu jedziemy na benzynie. Zjazd na MOP i ponowne uruchomienie silnika uruchomiło instalacje LPG.

 

Samochód przy 15k km zaliczył serwis olejowy oraz wymianę filtrów LPG (olej w moim zakresie Specol 5w30 C3).

 

Za wymianę filtrów LPG liczą po złodziejsku, ponieważ dostęp do nich jest idealny. 164,21 zł filtr fazy lotnej (do kupienia w Renault za 120zł Landi Renzo UFI C-30), filtr fazy ciekłej 27,55 zł + koszt wymiany 64zł. Filtry są tak łatwo dostępne, że laikowi by zeszło 15 minut z wymianą  :maruda: .

 

Ciekawe co w aucie wyniknie jeszcze przed końcem gwarancji... 

 

P.S. Po 13500 km dotarła się skrzynia biegów - w końcu biegi przestały haczyć (zwłaszcza nr 2), wchodzą całkiem przyjemnie.


Użytkownik A_FLY edytował ten post 24 maj 2016 - 20:14

  • 0

#27 OFFLINE   makshary

makshary
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Astra IV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 maj 2016 - 16:26

Jestem przerażony to co piszecie. Chyba wyleczyłem sie z fabrycznej LPG .Też jak kolega powyżej zamawiam automat i LPG zamontuje osobno w autoryzowanej stacji OPEL. Napisał mi jeden użytkownik że trzeba szukać serwisów do fabrycznych opli z LPG które zakładają lpg do innych aut takim jest opel Chorzów na Śląsku


Użytkownik makshary edytował ten post 26 maj 2016 - 16:27

  • 1

#28 OFFLINE   A_FLY

A_FLY
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:1.4 NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 25 lipiec 2016 - 17:56

Obecnie autko ma 20 950km.

Spalanie LPG się podniosło ze względu na jazdę cały czas z klimatyzacją, oraz oscylowanie wskazówki obrotomierza pomiędzy 2,5-4,5k obr/min - inaczej ciężko według mnie ten czołg rozpędzić.

 

Na chwilę obecną średnie spalanie od nowości to 8,51l/100km.

 

Właśnie wróciłem z trasy Gdańsk - Kielce, dużo autostrady, 4 dorosłe osoby na pokładzie z bagażami. Średnie spalanie to 11,8l/100 km przy tempomacie ustawionym na 150km/h (realnie 138-139 km/h - duże przekłamanie).

 

Do tej pory samochód przepalił 1,5 baku benzyny. Głównie na odpalenia, w sytuacjach gdy nie działa LPG bo tak się instalacji zachciało, oraz co 10k km przejeżdżam ok. 100km tylko na benzynie ze względu na wtryskiwacze PB.

 

Przy normalnej jedzie do butli tankuję 36l LPG. Przy eko jeździe wchodzi ~37,5l LPG. Niestety podczas jazdy po Gdańsku bez problemu można przekroczyć 14l/100km.


  • 0

#29 OFFLINE   A_FLY

A_FLY
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:1.4 NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 grudzień 2016 - 18:29

Drugi przegląd zaliczony. Samochód ma prawie rok, ~31 000 km przejechane.

 

Średnie spalanie LPG to 8,44l/100km. Koszt przejechania 100km (wraz z PB) to 14,49+0,68=15,17zł - diesel z LPG nie ma szans.

 

Koszt przeglądu nr 2 to prawie 700zł, zawierał:

- Gwarancja mobilności My Opel - 63zł (ASO),

- olej Specol 5w30 C3 - 90zł (mój zakup),

- filtr oleju - 31zł (ASO),

- uszczelka spustowa pod korek oleju - 4zł (ASO),

- filtr powietrza - 77zł (ASO na moje życzenie),

- filtr LPG fazy ciekłej - 24,80zł (ASO),

- filtr LPG fazy lotnej - 108zł (mój zakup),

- wykonanie przeglądu - 292zł (ASO),

- mycie samochodu - 1zł (ASO),

 

- filtr kabinowy/pyłkowy wymienię na wiosnę wraz z ozonowaniem klimatyzacji - koszt w ASO wysoki pewnie ze wględu na bardzo słaby dostęp ~110zł.

 

Jeżeli chodzi o LPG to przełącza przy obecnych temperaturach w okolicy ~50stopni C. Trzeba co jakiś czas pilnować klawisza i samemu uruchomić instalację LPG  :dobani: .

 

Zaczynają się odzywać plastiki w aucie, bardzo słychać tylne drzwi po stronie pasażera oraz schowek przed pasażerem - przy najbliższej możliwości to zgłoszę.

Samochód miał mieć przeprowadzoną akcję naprawczą, niestety nie zapytałem w ASO czy została zrobiona i czego dotyczyła, będę chciał nadrobić zaległości i was poinformować.

 

Zużycie oleju przez silnik na poziomie 0,8l/15000km.


  • 0

#30 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4992 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 05 grudzień 2016 - 18:56

To w jakiej cenie masz ten LPG, że tak tanio wychodzi? Bo na stacjach ceny oscylują około 2,20-2,35 za L.

 

Makabryczna cena filtrów LPG...


  • 0





Podobne tematy: Collapse