Skocz do zawartości

Problem z odmą. Brak oleju w silniku Astra GTC 1.9 CDTI 150KM


Gość Radi7

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

po zimie zauważyłem kilka problemów związanych z moją Asterką. Pierwsza usterka związana jest z tym, że gdy włączam klimę to przy hamowaniu lub przy mocniejszym dawaniu gazu słychać ewidentne szorowanie. Dzwięk tak jakby wydobywa się z przodu samochodu. Zapewne idzie z pod maski ale cięzko to określić siedząc w środku. Najbardziej jest to słychać przy hamowaniu, strasznie szorowanie, jakby coś wchodziło w rezonans. Przy mocnych skrętach również jest słychać. Gdy klimę wyłączone wszystkie objawy ustają.

 

Druga sprawa to problem z odmą. Ostatnio otwieram maskę i patrzę, że pluje olejem i trochę zalało odmę i silnik ale nie dużo. Był przy tym oczywiście również delikatny biały dymek. Odma niby zapchana nie jest bo przewody są miękkie, nie zapowietrzone itd. Ostatnio również zapaliła mi się kontrolka od oleju. Zatrzymuje się i patrze, że końcówka oleju w silniku, gdzie wymiana oleju miała być dopiero za jakieś chyba 3tys km. Dolałem litr oleju, następnego dnia sprawdzam a oleju jest ponad stan i to dużo ponad stan. Nie mam pomysłu jak to możliwe i jak to się mogło stać.

 

Trzecia sprawa, widziałem, że trochę to było poruszane na forum. Mianowicie chodzi mi o metaliczny dźwięk przy ruszaniu samochodem który występuje po zmianie biegu z 1 na 2. Wyjezdzam z parkingu na jedyneczce, wciskam sprzęgło wrzucam dwóję i delikatnie pedał gazu i jest stuknięcie metaliczne jakby coś metalowego z czymś innym metalowym się zazębiało. Odczuwalne to jest również na pedale gazu, czuć takie delikatne puknięcie.

 

Czekam na waszą pomoc.

Wielkie dzięki z góry

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Jeśli to tylko przy pierwszym ruszeniu i przy prędkości ok 15-20km/h to to czujnik zderzeniowy.

 

Send with Tapatalk...

może coś więcej mógłbyś opisać? Pierwsze słyszę o takim czujniku.. Dlaczego moze to być jego wina? Z góry dziękuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie,

odświeżam temat. Byłem u mechanika odnośnie pierwszej sprawy czyli szorowania przy włączonej klimie. Zauważyłem, że po wymianie rozrządu silnik jest trochę przesunięty jakieś pół centymetra do centymetra (zauważyłem to po śladach śrub). Pomyślałem, że może te szorowanie przy włączonej klimie jest spowodowane obciążeniem i coś wchodzi w rezonans bo jest za duży luz. Mechanik stwierdził, że niby ustawili silnik jeszcze raz i że siedzi dobrze. Niby teraz szorowanie trochę znikło, tzn. czasami jeszcze szoruje przy hamowaniu ale dużo mniej a czasami wcale.

 

Druga sprawa to ta odma. Tak jak pisałem wyżej oleju nie było więc dolałem litr i okazało się, że jest dużo ponad stan. Więc spuścili mi olej i stwierdzili, że z odmą jest wszystko w porządku i że nie jest zapowietrzona itd. Ale ja nadal widzę delikatny biały dym przy odmie i że jest mokra. Silnik też wydaje mi się, że pracuje inaczej niż zawsze. Poniżej zamieszczam dwa filmiki na których widać jest trochę ten biały dym z odmy.

 

Pomóżcie panowie bo naprawdę nie mam już pomysłu o co chodzi.

Dodam jeszcze, że ostatnio doszła nowa usterka czyli głośna praca nawiewu... Prawdopodobnie wentylator nawiewu siada. Może to też coś ma wspólnego do szorowania przy hamowaniu gdy jest włączona klima...

 

Edytowane przez Radi7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

odświeżam temat. Byłem u mechanika odnośnie pierwszej sprawy czyli szorowania przy włączonej klimie. Zauważyłem, że po wymianie rozrządu silnik jest trochę przesunięty jakieś pół centymetra do centymetra (zauważyłem to po śladach śrub). Pomyślałem, że może te szorowanie przy włączonej klimie jest spowodowane obciążeniem i coś wchodzi w rezonans bo jest za duży luz. Mechanik stwierdził, że niby ustawili silnik jeszcze raz i że siedzi dobrze. Niby teraz szorowanie trochę znikło, tzn. czasami jeszcze szoruje przy hamowaniu ale dużo mniej a czasami wcale.

 

Druga sprawa to ta odma. Tak jak pisałem wyżej oleju nie było więc dolałem litr i okazało się, że jest dużo ponad stan. Więc spuścili mi olej i stwierdzili, że z odmą jest wszystko w porządku i że nie jest zapowietrzona itd. Ale ja nadal widzę delikatny biały dym przy odmie i że jest mokra. Silnik też wydaje mi się, że pracuje inaczej niż zawsze. Poniżej zamieszczam dwa filmiki na których widać jest trochę ten biały dym z odmy.

 

Pomóżcie panowie bo naprawdę nie mam już pomysłu o co chodzi.

Dodam jeszcze, że ostatnio doszła nowa usterka czyli głośna praca nawiewu... Prawdopodobnie wentylator nawiewu siada. Może to też coś ma wspólnego do szorowania przy hamowaniu gdy jest włączona klima...

 

 

Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny silnik do Twojego tylko 120 KM (DTJ), ty masz DTH.

To samo dzieje się u mnie.

Olej w odmie moim zdaniem to pokłosie przedmuchów z skrzynki korbowej. Przedmuchy mogą pojawić się kiedy mamy nieszczelność na pierścieniach - z czasem pojawia się w wyniku zużycia ich w okresie lat - biały dym w okolicach odmy jest tego dowodem. Oczywiście można było by rozebrać silnik i wymienić pierścienie ale to już zależy jak mocne te przedmuchy. Na wolnych obrotach turbina nie pracuje i praktycznie nie ma od strony dolotu dużego zasysania powietrza, a ciśnienie z skrzynki korbowej wypiera powietrze po najmniejszej linii oporu.

Warto sprawdzić dolot za turbo czy jest dużo oleju. Jeżeli tak to może pochodzić on z turbo jednak również należy wziąć pod uwagę iż cześć oleju może pochodzić z odmy ponieważ włączona jest ona do dolotu przed turbo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny silnik do Twojego tylko 120 KM (DTJ), ty masz DTH.

To samo dzieje się u mnie.

Olej w odmie moim zdaniem to pokłosie przedmuchów z skrzynki korbowej. Przedmuchy mogą pojawić się kiedy mamy nieszczelność na pierścieniach - z czasem pojawia się w wyniku zużycia ich w okresie lat - biały dym w okolicach odmy jest tego dowodem. Oczywiście można było by rozebrać silnik i wymienić pierścienie ale to już zależy jak mocne te przedmuchy. Na wolnych obrotach turbina nie pracuje i praktycznie nie ma od strony dolotu dużego zasysania powietrza, a ciśnienie z skrzynki korbowej wypiera powietrze po najmniejszej linii oporu.

Warto sprawdzić dolot za turbo czy jest dużo oleju. Jeżeli tak to może pochodzić on z turbo jednak również należy wziąć pod uwagę iż cześć oleju może pochodzić z odmy ponieważ włączona jest ona do dolotu przed turbo.

 

co byś polecił? zamierzam postawić samochód do jakiegos innego mechanika i może warto ich nakierować co mają zrobić i żeby sprawdzili szczelność na pierścieniach. A co jeśli olej pochodzi z turbo? W weekend muszę zrobić sporo kilometrów i nasuwa się pytanie czy mogę? Czy nie wywali mi jakieś uszczely pod odmą i nie zaleje silnika czy coś? Mogę śmiało jezdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądnąłem pierwszy filmik i ja bym ci nie radził z tym jeździć.

Szukać przyczyny i najpierw próbować uszczelnić.

Nie znam dobrze budowy ale szukać sposoby aby te przedmuchy zlikwidować.

Moim zdaniem są duże przedmuchy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności