Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Wlaczona klima a ladowanie akumulatora i kilka innych pytan


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   bucu1984

bucu1984
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 czerwiec 2017 - 18:38

Jesli juz bylo przepraszam ale szulajac nie znalazlem na forum.
Sprawa tyczy sie astry h 1.3cdti 2007 z przebiegiem 12000km.
Otoz dzis jest upal 30 stopni i jechalem w korku z wlaczona klima(posiadam wersje elektroniczna wg intrukcji samochodu) po dojechaniu do celu nie gasilem silnika wszedlem w BC i postanowilem sprawdzic ladowanie i zdziwilem sie bardzo bo bylo ponizej 13.5v. Wachalo sie miedzy 12.3 a 13.3. Wylaczylem klime 13.8. Wlaczylem i znow to samo. Zgasilem samochod. Po kilkunastu minutach odpalilem i to samo. Wylaczylem klime i pojechalem dalej. Caly czas miasto i korki. Klima wylaczona i bylo 13,7-13,9. Wjechalem na trase i wlaczylem klime. Nie gonilem mocno auta na 5 biegu kolo 100km/h i ladowanie mialem 13,7-13,8.
1.Pytanie moje jest takie czy w korkach i taki upal to normalbe ze alternator nie doladowuje? Czy cos sie dzieje?
2. Czy istnieje jakas roznica miedzy ladowaniem w upal a gdy jest chlodniej. Ostatnio jak sprawdzalem przy wylaczonej klimie ale bylo chlodniej niz dzis mialem 14,1v a dzis 13,7-13.9
3. To juz z innej beczki. A mianowicie czy ta rolka calkiem na dole od paska wieloklinowego ma sie krecic czy sta w miejscu? U mnie kreci sie tylko to plastikowe z boku a rolka z wglebieniami stoi.

Dziekuje ze wszelkie odpowiedzi

c436e3bb9a6669ab78bd499fe89fd606.jpg

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9813 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 czerwiec 2017 - 18:47

Sprawność altka może trochę spaść ale 12.3 -13.3 V to już bym się zajął rageneracją altka

 

Szczotki i regulator oraz komutator wirnika.


Użytkownik adam1954 edytował ten post 19 czerwiec 2017 - 18:49

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   bucu1984

bucu1984
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 czerwiec 2017 - 18:58

Rozumiem ze wartosci z BC moge uwazac za miarodajne?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9813 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 czerwiec 2017 - 19:00

Najlepiej jeszcze pomierzyć miernikiem dla pewności.

Ale to są raczej wartości które odczytuje komputer pokładowy i te które widzi sterownik.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   bucu1984

bucu1984
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 czerwiec 2017 - 19:04

Wlasnie zrobie to miernikiem jeszcze dla pewnosci. Czy pasek wieloklinowy tez np moze miec cos z tym wspolnego? Np jest wyciagniety i powoduje slabsze ladowanie?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9813 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 czerwiec 2017 - 19:05

Ślizgający pasek?Tak.

Ale to byś słyszał pisk.

Sprawdź jeszcze napinacz czy pasek jest dobrze napięty


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   bucu1984

bucu1984
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 czerwiec 2017 - 20:00

Sprawdzilem dobrze jest napiety. W najblizszym czasie jestem umowiony na wymiane paska i klockow to kaze tez sprawdzic altek. Ale nurtuje mnie dlaczego przy jezdzie w trasie z wlaczona klima bylo 13,7 a w korku tak malo i dlaczego jak jest chlodniej to mam ladowanie 14,1 a dzis w upal 13,7.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9813 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 czerwiec 2017 - 20:10

Pisałem ci o sprawności altka nagrzanego.

Regulator napięcia ma radiatory do chłodzenia.

 

Gdy jedziesz masz podwyższone obroty i komora chłodzenia też ma wdmuchiwane powietrze z pędu auta.

Stoisz w korku to przeważnie masz wolne obroty.

Klima też daje duże obciążenie.

Sprawdź jeszcze w jakim stanie masz masy silnika.

Może trzeba przeczyścić ich połączenie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   bucu1984

bucu1984
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 czerwiec 2017 - 21:01

Mam nadzieje ze nie dostane bana ale tu mam ciekawy watek.
https://astraklub.pl...ic.php?t=832142

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9813 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 czerwiec 2017 - 21:26

Mogę się mylić ale ładowanie w granicy poniżej 13V nie wpływa pozytywnie na cały układ elektryczny i to jeszcze w aucie gdzie jest dużo elektroniki.

U kolegi w Mery przy silniku Z16SE po włączeniu klimy, świateł i radia napiecie cały czas się trzyma na 13.7 V

Czy to w korku czy podczas jazdy.

 

Dla mnie spadki napięcia poniżej 13 V to jest oznaka że trzeba przynajmniej przeglądnąć połączenia.

Ale mogę się mylić.



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse