Skocz do zawartości
bucu1984

Wlaczona klima a ladowanie akumulatora i kilka innych pytan

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli juz bylo przepraszam ale szulajac nie znalazlem na forum.

Sprawa tyczy sie astry h 1.3cdti 2007 z przebiegiem 12000km.

Otoz dzis jest upal 30 stopni i jechalem w korku z wlaczona klima(posiadam wersje elektroniczna wg intrukcji samochodu) po dojechaniu do celu nie gasilem silnika wszedlem w BC i postanowilem sprawdzic ladowanie i zdziwilem sie bardzo bo bylo ponizej 13.5v. Wachalo sie miedzy 12.3 a 13.3. Wylaczylem klime 13.8. Wlaczylem i znow to samo. Zgasilem samochod. Po kilkunastu minutach odpalilem i to samo. Wylaczylem klime i pojechalem dalej. Caly czas miasto i korki. Klima wylaczona i bylo 13,7-13,9. Wjechalem na trase i wlaczylem klime. Nie gonilem mocno auta na 5 biegu kolo 100km/h i ladowanie mialem 13,7-13,8.

1.Pytanie moje jest takie czy w korkach i taki upal to normalbe ze alternator nie doladowuje? Czy cos sie dzieje?

2. Czy istnieje jakas roznica miedzy ladowaniem w upal a gdy jest chlodniej. Ostatnio jak sprawdzalem przy wylaczonej klimie ale bylo chlodniej niz dzis mialem 14,1v a dzis 13,7-13.9

3. To juz z innej beczki. A mianowicie czy ta rolka calkiem na dole od paska wieloklinowego ma sie krecic czy sta w miejscu? U mnie kreci sie tylko to plastikowe z boku a rolka z wglebieniami stoi.

 

Dziekuje ze wszelkie odpowiedzi

 

c436e3bb9a6669ab78bd499fe89fd606.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawność altka może trochę spaść ale 12.3 -13.3 V to już bym się zajął rageneracją altka

 

Szczotki i regulator oraz komutator wirnika.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze wartosci z BC moge uwazac za miarodajne?

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jeszcze pomierzyć miernikiem dla pewności.

Ale to są raczej wartości które odczytuje komputer pokładowy i te które widzi sterownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie zrobie to miernikiem jeszcze dla pewnosci. Czy pasek wieloklinowy tez np moze miec cos z tym wspolnego? Np jest wyciagniety i powoduje slabsze ladowanie?

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ślizgający pasek?Tak.

Ale to byś słyszał pisk.

Sprawdź jeszcze napinacz czy pasek jest dobrze napięty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem dobrze jest napiety. W najblizszym czasie jestem umowiony na wymiane paska i klockow to kaze tez sprawdzic altek. Ale nurtuje mnie dlaczego przy jezdzie w trasie z wlaczona klima bylo 13,7 a w korku tak malo i dlaczego jak jest chlodniej to mam ladowanie 14,1 a dzis w upal 13,7.

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem ci o sprawności altka nagrzanego.

Regulator napięcia ma radiatory do chłodzenia.

 

Gdy jedziesz masz podwyższone obroty i komora chłodzenia też ma wdmuchiwane powietrze z pędu auta.

Stoisz w korku to przeważnie masz wolne obroty.

Klima też daje duże obciążenie.

Sprawdź jeszcze w jakim stanie masz masy silnika.

Może trzeba przeczyścić ich połączenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić ale ładowanie w granicy poniżej 13V nie wpływa pozytywnie na cały układ elektryczny i to jeszcze w aucie gdzie jest dużo elektroniki.

U kolegi w Mery przy silniku Z16SE po włączeniu klimy, świateł i radia napiecie cały czas się trzyma na 13.7 V

Czy to w korku czy podczas jazdy.

 

Dla mnie spadki napięcia poniżej 13 V to jest oznaka że trzeba przynajmniej przeglądnąć połączenia.

Ale mogę się mylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.