Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Wlaczona klima a ladowanie akumulatora i kilka innych pytan


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3225 postów
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 czerwiec 2017 - 23:17

Nie wiem dokładnie jak w 1.3 w AH, ale np w 1.7 cdti za ładowanie jest odpowiedzialny nie tylko alternator, nie wiem czy to ecu czy moduł.

 

 

Byc może i tu on tak steruje(jest może "mądrzejszy)od tradycyjnego regulatora), najlepiej jakby sie wypowiedzieli inni uzytkownicy z tym silnikiem czy tak ma byc.


Użytkownik mk5 edytował ten post 19 czerwiec 2017 - 23:21

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   bucu1984

bucu1984
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 czerwiec 2017 - 05:42

Jesli ktos kto ma astre h nie wiem czy ma znaczenie benzyna czy diesel, moglby sprawdzic jak to u nieo wyglads bylbym wdzieczny. Ewentualnie przeczytam chetnie wypowiedzi innych osob ktore maja w tym temacie cos do powiedzenia.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10995 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 czerwiec 2017 - 08:12

Myślę że ten temat wyjaśni sprawę.

 

http://forum.opel24....krytym-astry-h/


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   bucu1984

bucu1984
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 czerwiec 2017 - 10:45

Niby ma on dwie teorie. Jedna taka jaka jest mi wygodna a druga ze jednak altek do robienia. Zwlaszcza jesli mowic o ostatnich postach tego watku.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10995 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 czerwiec 2017 - 11:09

Wiesz ja nie znam dokładnie jak jest regulowany prąd w twojej elektronice ale patrząc logicznie to jaki byłby zamysł producenta aby obniżać napięcie ładowania wtedy gdy jest układ obciążony i potrzeba dobrego ładowania?

Wręcz przeciwnie układ powinien dźwigać aby nie było braku w ładowaniu.

Może też są przekłamania.Musiałbyś to pomierzyć miernikiem porównując z wyświetlaczem.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   bucu1984

bucu1984
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 czerwiec 2017 - 15:27

Zrobilem dzis test miernikiem na zimnym silniku bo dzis caly dzien samochod stoi w garazu w ktorym jest 19 stopni. Przed odpaleniem na aku bylo 12,6v. Po odpaleniu na BC 14,2 a na mierniku 14,3. Po wlaczeniu klimy na LO i 3 na BC bylo 14,1 a na mierniku 14,2. Jutro jeszcze bede sprawdzal jezdzac po miescie. Jesli pomoglby mi ktos i dal instrukcje jak mierzyc miernikiem na altku to bede wdzieczny.

Wysłane z mojego SM-G531F

Użytkownik bucu1984 edytował ten post 20 czerwiec 2017 - 15:29

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10995 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 czerwiec 2017 - 16:22

http://www.polstarte...wnie,65,pl.html

 

Gruby przewód idący do altka to plus.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   bucu1984

bucu1984
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 czerwiec 2017 - 20:59

Dzieki. Zmierze napiecie na altku. Ale czy to wazne gdaie plus? Nie bedzie tak ze jak przyloze odwrotnie to multimetr wskaze minus przed wynikiem?chyba ze o czyms nie wiem i na altku musi byc plus do plusa i minus do minusa

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10995 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 czerwiec 2017 - 21:10

Masz na rysunku w linku(ostatni rysunek)

Czerwony przewód w mierniku to plus.Ale gdy dasz odwrotnie to na mierniku pokaże ci wartość np. -14 V

Podsumowując czerwony od miernika do przewodu od altka (nakrętka M8 Klucz 13 )

Czarny od miernika do masy altka ,albo karoserii.

 

Ogólnie to jak pisałem ja bym poprawił wszystkie masy.

Odkręcił nakrętki na masach i przeczyścił papierem ściernym.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#20 OFFLINE   awiator

awiator
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Zafira A
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 czerwiec 2017 - 22:02

Sprawdź czy nie grzeją Ci się klemy od akumulatora (plusowa lub minusowa ) W oplach to częsty problem. Zaśniedziały styk przewód/klema powoduje zwiększenie rezystancji i w efekcie spadek napięcia na złączu wprost proporcjonalny do płynącego prądu. Jak włącza klimę i być może masz niedoładowany akumulator to z alternatora płynie spory prąd, a napięcie ginie na złączu. Możesz sprawdzić dodatkowo napięcie na samym alternatorze (jeśli jest sprawny to zawsze będzie ok 14,5V)

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse