Gość R610 Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Wnioskuję z Waszych podpowiedzi że w tym silniku jest jeden czujnik temperatury. W najbliższych dniach zmierzę kompresję. Uszczelka była robiona 1,5 roku temu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Uszczelka była robiona 1,5 roku temu. Pytanie tylko jak była robiona. Planowanie i tp.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość R610 Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 (edytowane) Adamie Głowicę dałem do planowania, wymiany uszczelniaczy i dotarcia zaworów. Resztę robiłem sam.Wymiana pierścieni też. Wtedy był wyciek oleju na zewnątrz pod kolektorem wydechowym. Edytowane 4 Września 2017 przez R610   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 No to dla upewnienia się sprawdzenie kompresji a reszta jak pisałem wcześniej   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość R610 Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 (edytowane) Panowie W końcu się wziąłem za to auto. Sprawdzona szczelność dolotu.Błędu p303 już od dawna nie wywala. Zmierzyłem kompresję. Pomiar na zimnym silniku. Pompa paliwa odłączona, zapłon też. Pedał gazu do podłogi. Po wykonaniu pomiaru odpaliłem auto. Na Pb i LPG bez zmian czyli lekkie telepanie silnika. Oto wyniki: 1 - 16,5 atm., 2 - 16 atm., 3 - 16 atm, 4 - 15 atm. Zastanawia mnie wygląd świec na 1 i 4 cylindrze. Coś za ubogo. 2 i 3 wydają się ok. Poniżej zdjęcia świec, wyników pomiarów oraz przyrządu. Edytowane 26 Września 2017 przez R610   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 To zostaje się cieszyć. Wypadanie było na 3 cylindrze a w nim jak widać nic sie nie dzieje. Jest jeszcze możliwość (gdyby się powtórzyło ) podmiany wtrysków. Ale jest też najgorsza z możliwych że odezwał się sterownik. Na razie jeżeli się uspokoiło to się ciesz i jeździj   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość R610 Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 (edytowane) Adamie Nie uspokoiło się. Telepanie silnika na zimnym jest jak było. Może ten czujnik temperatury. Mam interfejs. Dzisiaj kasowałem błędy po pomiarach. Popatrzyłem trochę na parametry. Nie podoba mi się wskazanie mapsensora. Waha się bardzo płytko 30 do 50. Podmiana wtrysków? Odpalałem na gazie tzw. awaryjne i to samo. Telepie. Uspokaja się przy temperaturze 50st. Edytowane 26 Września 2017 przez R610   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Jeżeli sprawdzałeś go na wolnych w temp. roboczej to w sumie jest ok. Powinien pracować 30-60 kPa 1-2.5 V Przy załączonym zapłonie, silnik nie pracujący,wszystkie odbiorniki wyłączone 90-110 kPa ,4.3-5 V Jest jeszcze opcja LPG Wyłącz LPG na jakiś czas i sprawdź jak będzie pracował na samym Pb. Ale całkowicie bezpiecznikiem. I pojeździj tak ze 100 km. Chociaż u mnie i u kolegi (ten sam silnik co twój) korekty wracają dość szybko do normy. Po kilkunastu-kilkudziesięciu kilometrach. Sprawdź sobie jak układają się korekty długo i krótkoterminowe teraz i po wyłączeniu LPG. Czy coś się zmienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość R610 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Sprawdź sobie jak układają się korekty długo i krótkoterminowe teraz i po wyłączeniu LPG. Czy coś się zmienia. Jak to sprawdzić ? Odepnę klemę akumulatora i zrobię adaptację do załączenia się wentylatora.Wcześniej wyłączę LPG. Adamie czy masz może taką ściągę jak powinny wyglądać parametry w oknie interfejsu na zimnym silniku i wolnych obrotach oraz na rozgrzanym ? Gdybym coś takiego widział to może było by łatwiej ustalić co tej Merivie dolega. Brak wiedzy niestety wychodzi. Dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Na ciepłym powinny być w granicach 0. U mnie jest w granicach + 3 Norma to + -15 tak długie jak i krótkie. Silnik na wolnych wszystkie odbiorniki wyłączone temp.robocza. Jak to będzie tak jak piszę to powinno być ok. Na zimnym zawsze jest inaczej bo obroty masz podniesione. Ale gdy miałem źle wyregulowany LPG to potrafiły walić ponad + 20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.