Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Silnik Z16SE błąd p303


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   R610

R610
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 wrzesień 2017 - 20:41

Wnioskuję z Waszych podpowiedzi że w tym silniku jest jeden czujnik temperatury.

W najbliższych dniach zmierzę kompresję.

Uszczelka była robiona 1,5 roku temu.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9386 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 wrzesień 2017 - 20:45

Uszczelka była robiona 1,5 roku temu.

 

Pytanie tylko jak była robiona.

Planowanie i tp.  


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   R610

R610
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 wrzesień 2017 - 20:54

Adamie

Głowicę dałem do planowania, wymiany uszczelniaczy i dotarcia zaworów. Resztę robiłem sam.Wymiana pierścieni też.

Wtedy był wyciek oleju na zewnątrz pod kolektorem wydechowym.


Użytkownik R610 edytował ten post 04 wrzesień 2017 - 20:56

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9386 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 wrzesień 2017 - 21:06

No to dla upewnienia się sprawdzenie  kompresji a reszta jak pisałem wcześniej


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   R610

R610
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 wrzesień 2017 - 20:18

Panowie

W końcu się wziąłem za to auto. Sprawdzona szczelność dolotu.Błędu p303 już od dawna nie wywala.

Zmierzyłem kompresję. Pomiar na zimnym silniku. Pompa paliwa odłączona, zapłon też. Pedał gazu do podłogi.

Po wykonaniu pomiaru odpaliłem auto. Na Pb i LPG bez zmian czyli lekkie telepanie silnika.

 

Oto wyniki: 1 - 16,5 atm., 2 - 16 atm., 3 - 16 atm, 4 - 15 atm.

 

Zastanawia mnie wygląd świec na 1 i 4 cylindrze. Coś za ubogo. 2 i 3 wydają się ok.

 

Poniżej zdjęcia świec, wyników pomiarów oraz przyrządu.

 

 

 

 

Załączone miniatury

  • a.jpg
  • b.jpg
  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg

Użytkownik R610 edytował ten post 26 wrzesień 2017 - 20:23

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9386 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 wrzesień 2017 - 20:32

To zostaje się cieszyć.

Wypadanie było na 3 cylindrze a w nim jak widać nic sie nie dzieje.

Jest jeszcze możliwość (gdyby się powtórzyło ) podmiany wtrysków.

Ale jest też najgorsza z możliwych  że odezwał się sterownik.

 

Na razie jeżeli  się uspokoiło to się ciesz i jeździj :D


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#17 OFFLINE   R610

R610
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 wrzesień 2017 - 20:49

Adamie

Nie uspokoiło się. Telepanie silnika na zimnym jest jak było.

 

Może ten czujnik temperatury.

 

Mam interfejs. Dzisiaj kasowałem błędy po pomiarach. Popatrzyłem trochę na parametry.

Nie podoba mi się wskazanie mapsensora. Waha się bardzo płytko 30 do 50.

 

Podmiana wtrysków?

Odpalałem na gazie tzw. awaryjne i to samo. Telepie.

Uspokaja się przy temperaturze 50st.


Użytkownik R610 edytował ten post 26 wrzesień 2017 - 20:56

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#18 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9386 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 wrzesień 2017 - 21:13

Jeżeli sprawdzałeś go na wolnych w temp. roboczej to w sumie jest ok.

Powinien pracować 30-60 kPa  1-2.5 V

 

Przy załączonym zapłonie, silnik nie pracujący,wszystkie odbiorniki wyłączone 90-110 kPa ,4.3-5 V

 

 

Jest jeszcze opcja LPG 

Wyłącz LPG na jakiś czas i sprawdź jak będzie pracował na samym Pb.

Ale całkowicie bezpiecznikiem.

I pojeździj tak ze 100 km.

Chociaż u mnie i u kolegi (ten sam silnik co twój) korekty wracają dość szybko do normy.

Po kilkunastu-kilkudziesięciu kilometrach.

Sprawdź sobie jak układają się korekty długo i krótkoterminowe teraz i po wyłączeniu LPG.

Czy coś się zmienia.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#19 OFFLINE   R610

R610
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16SE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 wrzesień 2017 - 20:33

 

Sprawdź sobie jak układają się korekty długo i krótkoterminowe teraz i po wyłączeniu LPG.

Czy coś się zmienia.

 

Jak to sprawdzić ?

 

Odepnę klemę akumulatora i zrobię adaptację do załączenia się wentylatora.Wcześniej wyłączę LPG.

Adamie czy masz może taką ściągę jak powinny wyglądać parametry w oknie interfejsu na zimnym silniku i wolnych obrotach oraz na rozgrzanym ?

Gdybym coś takiego widział to może było by łatwiej ustalić co tej Merivie dolega. Brak wiedzy niestety wychodzi.

 

Dzięki.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#20 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9386 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 wrzesień 2017 - 20:49

Na ciepłym powinny być w granicach  0.

U mnie jest w granicach + 3

Norma to  + -15 tak długie jak i krótkie.

Silnik na wolnych wszystkie odbiorniki wyłączone temp.robocza.

Jak to będzie tak jak piszę to powinno być ok.

 

Na zimnym zawsze jest inaczej bo obroty masz podniesione.

 

Ale gdy miałem źle wyregulowany LPG to potrafiły walić ponad + 20



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse