Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 W niektórych silnikach opla znajduje sie przełącznik służacy do ustawienia paliwa. W sliniku jest czarka kostka z dwoma oznaczeniami z jednej strony 95 z drugiej 93. Czy mają ustwianą kostkę w pozycji 95, lejąc 98 lub Shell V-Power Racing nie niszczymy silnika??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 a dokładniej gdzie jest ten przełącznik paliwa   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Niedźwiedź Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 pw88, a dzień dobry i witamy no forum http://forum.opel24.com/witamy-vt29,4040.htm#154751   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Fachowa nazwa tego przełącznika to korektor oktanowy. Znajduje sie po lewej stronie silnika, niedaleko filtra powietrza.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 pw88, Sterownik silnika ma wgrane mapy dla wyprzedzenia zapłonu. Przekładając kolektor na 91 z 95 mikroprocesor wybiera mapę z innym wyprzedzeniem odpowiednim dla wskazanego paliwa. 91, 93, 95 czy 98 to liczba oktanowa, można również powiedzieć - wskaźnik odporności na spalanie detonacyjne (stukowe). Do spalania stukowego może dojść w przypadku użycia benzyny z niższą liczbą oktanową niż przeznaczona dla tego silnika. Sytuacja taka może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Benzyna o zwiększonej liczbie oktanowej spala się nieco wolniej, w bardziej kontrolowany sposób. Jest odporna na spalanie stukowe. Zazwyczaj nie ma przeciwwskazań do stosowania paliwa o wyższej liczbie oktanowej. Dla orientacji CNG czy LNG może np. mieć liczbę oktanową na poziomie 100-110.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek02 Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Panowie a w ajkich silnikach jest takowe udtrojstwo? Ja mam 1.2i 8V X12SZ w swojej cosiarce u mnie też coś takiego sie znajduje?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Z tego co kojarzę u Ciebie jest czujnik detonacyjny i w takim razie kolektora oktanowego nie będzie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek02 Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Z moich doświadczeń wynika, że jak masz selektor oktanowy, nie ma sensu lać paliwa z większą liczba oktanowa, to nic nie daje. Daje dopiero, jak w silniku jest czujnik spalania stukowego. Rok temu na zlot nalałem shell V-Power Racing, i jeździło się tak samo, jak na 95.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 U mnie jest - C12NZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.