Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z Insignią jak z tematu, przebieg ok. 250000km.

Na desce pojawił się komunikat "Czyszczenie filtra wylotowego, kontynuuj jazdę bezwarunkowo"

Po skasowaniu błędów i ruszeniu z miejsca, po dosłownie 20-50m wyrzuca błąd:

P11BE Napięcie referencyjne sondy lambda (czujnik NOx 2)

P0135 Ogrzewanie sondy lambda 1, Wydajność

P244B Duża różnica ciśnienia w filtrze cząstek stałych (DPF)

Czasem, ale nie zawsze, wyrzuca również:

P0299 Doładowanie silnika za niskie

Różnica ciśnienia na biegu jałowym wynosi ok. 25 kPa

Czy w takiej sytuacji wypalanie DPF w ogóle może być zainicjowane podczas jazdy, jeśli od razu po ruszeniu wyrzuca błędy? Przez błąd związany z sondą lambda może blokować wypalanie filtra podczas jazdy?

Czy można spróbować zregenerować filtr serwisowo, czy przy takiej różnicy ciśnienia, jest to bezpieczne?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/101019-insignia-20-125kw-2015r-automat-dpf-i-b%C5%82%C4%99dy-z-nim-zwi%C4%85zane/
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bolekf2 napisał:

Po skasowaniu błędów i ruszeniu z miejsca

Takie coś się nie kasuje, tylko pozwala mu się wypalić albo robi się wypalanie serwisowe. Potem zdziwko, że

2 godziny temu, bolekf2 napisał:

wyrzuca błąd:

P11BE Napięcie referencyjne sondy lambda (czujnik NOx 2)

P0135 Ogrzewanie sondy lambda 1, Wydajność

P244B Duża różnica ciśnienia w filtrze cząstek stałych (DPF)

 

2 godziny temu, bolekf2 napisał:

Przez błąd związany z sondą lambda może blokować wypalanie filtra podczas jazdy?

Może

 

2 godziny temu, bolekf2 napisał:

Czy można spróbować zregenerować filtr serwisowo, czy przy takiej różnicy ciśnienia, jest to bezpieczne?

Można, najwyżej nie ruszy.

 

2 godziny temu, bolekf2 napisał:

Różnica ciśnienia na biegu jałowym wynosi ok. 25 kPa

250mbar to ogromna różnica ciśnień wskazująca na całkowicie zabity DPF. Może być problem z oczyszczeniem go przez wypalanie i rozsądniej byłoby go wyjąć i dać do prania.

 

Odpiąłem jeszcze przewody od czujnika różnicy ciśnienia, przy diagnostyce, na biegu jałowym, wskazuje wtedy 0 kPa, więc czujnik wskazuje prawidłowo.

Przy odpiętych przewodach, z króćca przed DPFem, sprawdzając, ostrożnie, po prostu ręką, dmucha dość intensywnie, ciężko jest zatrzymać upływ spalin, na takiej średnicy palcami, natomiast z króćca wychodzącego za DPFem, praktycznie wcale nie dmucha, nie da się wyczuć dłonią, żeby jakiekolwiek spaliny się stamtąd wydobywały.

Czy świadczy to o całkowitym zapchaniu filtra?

 

Zdecydowanie . Daj do mycia zanim narobisz sobie bałaganu 

 

  • 3 tygodnie później...

Witam, DPF został wymontowany, oddany do czyszczenia, po montażu zaprogramowana wymiana filtra, wszystko było ok. i jeździło dobrze, przez 200km. Po tym przebiegu znów mam komunikat na desce: 

"Czyszczenie filtra wylotowego, kontynuuj jazdę bezwarunkowo", czy możliwe jest, że raptem po 200 km filtr już się zapchał?

Czy po wymianie filtra robi się tylko programowanie wymiany samego filtra, czy również programowanie czujnika różnicy ciśnień, jak przy wymianie na nowy? Bo to jeszcze sugeruje zrobić dodatkowo serwis?

 

Całkiem możliwe , wcześniej jaki interwał między wpaleniami miałeś ?  Jeśli wyskakuje ten komunikat to filtr jest zapełniony całkowicie , być może nie został dokładnie osuszony po myciu , być może leja Ci wtryski lub puszcza turbo . Czujnika nie zerwałem ani nie robiłem adaptacji , bo on był już w aucie , nie był wymieniany i odczytuje wyniki na żywo . Tak że jak filtr wydmuchany to powinien widzieć niższe ciśnienie , lub niższa różnice ciśnień 

 

6 godzin temu, bolekf2 napisał:

czy możliwe jest, że raptem po 200 km filtr już się zapchał?

Jeśli leją wtryski lub co gorsza zdycha turbina (słabo ciśnie albo puszcza olej) to takie cyrki będą. Spotykałem też (szczególnie we Fiacie) konieczność wypalenia DPF tuż po jego praniu, bo po zresetowaniu wartości i krótkiej jeździe pokazywał 70-80% zapełnienia.

Jeździć obserwować.

6 godzin temu, bolekf2 napisał:

Czy po wymianie filtra robi się tylko programowanie wymiany samego filtra, czy również programowanie czujnika różnicy ciśnień, jak przy wymianie na nowy?

Powinno się wyzerować wszystkie wyuczone wartości - czujnik różnicy ciśnień, DPF, wartości wyuczone dolotu powietrza itp.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności