bolekf2 Opublikowano 20 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2024 Witam, mam problem z Insignią jak z tematu, przebieg ok. 250000km. Na desce pojawił się komunikat "Czyszczenie filtra wylotowego, kontynuuj jazdę bezwarunkowo" Po skasowaniu błędów i ruszeniu z miejsca, po dosłownie 20-50m wyrzuca błąd: P11BE Napięcie referencyjne sondy lambda (czujnik NOx 2) P0135 Ogrzewanie sondy lambda 1, Wydajność P244B Duża różnica ciśnienia w filtrze cząstek stałych (DPF) Czasem, ale nie zawsze, wyrzuca również: P0299 Doładowanie silnika za niskie Różnica ciśnienia na biegu jałowym wynosi ok. 25 kPa Czy w takiej sytuacji wypalanie DPF w ogóle może być zainicjowane podczas jazdy, jeśli od razu po ruszeniu wyrzuca błędy? Przez błąd związany z sondą lambda może blokować wypalanie filtra podczas jazdy? Czy można spróbować zregenerować filtr serwisowo, czy przy takiej różnicy ciśnienia, jest to bezpieczne?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/101019-insignia-20-125kw-2015r-automat-dpf-i-b%C5%82%C4%99dy-z-nim-zwi%C4%85zane/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2024 2 godziny temu, bolekf2 napisał: Po skasowaniu błędów i ruszeniu z miejsca Takie coś się nie kasuje, tylko pozwala mu się wypalić albo robi się wypalanie serwisowe. Potem zdziwko, że 2 godziny temu, bolekf2 napisał: wyrzuca błąd: P11BE Napięcie referencyjne sondy lambda (czujnik NOx 2) P0135 Ogrzewanie sondy lambda 1, Wydajność P244B Duża różnica ciśnienia w filtrze cząstek stałych (DPF) 2 godziny temu, bolekf2 napisał: Przez błąd związany z sondą lambda może blokować wypalanie filtra podczas jazdy? Może 2 godziny temu, bolekf2 napisał: Czy można spróbować zregenerować filtr serwisowo, czy przy takiej różnicy ciśnienia, jest to bezpieczne? Można, najwyżej nie ruszy. 2 godziny temu, bolekf2 napisał: Różnica ciśnienia na biegu jałowym wynosi ok. 25 kPa 250mbar to ogromna różnica ciśnień wskazująca na całkowicie zabity DPF. Może być problem z oczyszczeniem go przez wypalanie i rozsądniej byłoby go wyjąć i dać do prania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/101019-insignia-20-125kw-2015r-automat-dpf-i-b%C5%82%C4%99dy-z-nim-zwi%C4%85zane/#findComment-809909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolekf2 Opublikowano 20 Sierpnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2024 Odpiąłem jeszcze przewody od czujnika różnicy ciśnienia, przy diagnostyce, na biegu jałowym, wskazuje wtedy 0 kPa, więc czujnik wskazuje prawidłowo. Przy odpiętych przewodach, z króćca przed DPFem, sprawdzając, ostrożnie, po prostu ręką, dmucha dość intensywnie, ciężko jest zatrzymać upływ spalin, na takiej średnicy palcami, natomiast z króćca wychodzącego za DPFem, praktycznie wcale nie dmucha, nie da się wyczuć dłonią, żeby jakiekolwiek spaliny się stamtąd wydobywały. Czy świadczy to o całkowitym zapchaniu filtra?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/101019-insignia-20-125kw-2015r-automat-dpf-i-b%C5%82%C4%99dy-z-nim-zwi%C4%85zane/#findComment-809910 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 20 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2024 Zdecydowanie . Daj do mycia zanim narobisz sobie bałaganu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/101019-insignia-20-125kw-2015r-automat-dpf-i-b%C5%82%C4%99dy-z-nim-zwi%C4%85zane/#findComment-809911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolekf2 Opublikowano 10 Września 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2024 Witam, DPF został wymontowany, oddany do czyszczenia, po montażu zaprogramowana wymiana filtra, wszystko było ok. i jeździło dobrze, przez 200km. Po tym przebiegu znów mam komunikat na desce: "Czyszczenie filtra wylotowego, kontynuuj jazdę bezwarunkowo", czy możliwe jest, że raptem po 200 km filtr już się zapchał? Czy po wymianie filtra robi się tylko programowanie wymiany samego filtra, czy również programowanie czujnika różnicy ciśnień, jak przy wymianie na nowy? Bo to jeszcze sugeruje zrobić dodatkowo serwis?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/101019-insignia-20-125kw-2015r-automat-dpf-i-b%C5%82%C4%99dy-z-nim-zwi%C4%85zane/#findComment-810654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 10 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2024 Całkiem możliwe , wcześniej jaki interwał między wpaleniami miałeś ? Jeśli wyskakuje ten komunikat to filtr jest zapełniony całkowicie , być może nie został dokładnie osuszony po myciu , być może leja Ci wtryski lub puszcza turbo . Czujnika nie zerwałem ani nie robiłem adaptacji , bo on był już w aucie , nie był wymieniany i odczytuje wyniki na żywo . Tak że jak filtr wydmuchany to powinien widzieć niższe ciśnienie , lub niższa różnice ciśnień   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/101019-insignia-20-125kw-2015r-automat-dpf-i-b%C5%82%C4%99dy-z-nim-zwi%C4%85zane/#findComment-810655 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2024 6 godzin temu, bolekf2 napisał: czy możliwe jest, że raptem po 200 km filtr już się zapchał? Jeśli leją wtryski lub co gorsza zdycha turbina (słabo ciśnie albo puszcza olej) to takie cyrki będą. Spotykałem też (szczególnie we Fiacie) konieczność wypalenia DPF tuż po jego praniu, bo po zresetowaniu wartości i krótkiej jeździe pokazywał 70-80% zapełnienia. Jeździć obserwować. 6 godzin temu, bolekf2 napisał: Czy po wymianie filtra robi się tylko programowanie wymiany samego filtra, czy również programowanie czujnika różnicy ciśnień, jak przy wymianie na nowy? Powinno się wyzerować wszystkie wyuczone wartości - czujnik różnicy ciśnień, DPF, wartości wyuczone dolotu powietrza itp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/101019-insignia-20-125kw-2015r-automat-dpf-i-b%C5%82%C4%99dy-z-nim-zwi%C4%85zane/#findComment-810661 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.