Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam! Proszę o poradę. W grudniu padł mi alternator. Wymieniłem w nim mostek napięcia i regulator. Miesiąc po tym zdarzeniu zaczęły sie problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego podczas ruszania. Elektromechanik zmierzył napiecie ładowania ok.13.3-13.5 V. Kolejna wymiana regulatora -koniec problemów ze wspomaganiem -wystepuje tylko przez ok 1 min. lekki hałas (chyba od pompy wpomagania). Kolejny problem za niskie napięcie ładowania dalej wystepowało. Diagnostyka w ASO opel uszkodzona końcówka wiązki przewodów w klemie (+). Konieczność wymiany wiązki przewodów -750 zł. W międzyczasie po nagrzaniu silnika podczas ruszania przy ok 2000 obr. zaczyna mrugać kontrolka ładowania(tylko do trzeciego biegu potem jest ok.). Elektromechanik wstawił nową klemę na wiązce + i na masie do alternatora. Ładowanie ksiązkowe -14.1 V. Niestety kontrolka ładowania dalej mruga w sytuacji jak powyżej. Może powininem wymienić pasek wielorowkowy od alternatora -przebieg auta 108 000 km jestem pierwszym właścicielem. Może ktoś ma inny pomysł. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10334-migaj%C4%85ca-kontrolka-%C5%82adowania/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A jakie sa objawy uszkodzonego stojana? Chyba miałbym kłopoty z ładowaniem. Natomiast ładowanie z alternatora jest ok. Wymieniłem dzisiaj pasek wielorowkowy -bez zmian. Weliminowałem już chyba wszystko. Sądzę,że gdyby przyczyna leżała w alternatorze to mruganie lampki byłoby stałe. Natomiast w moim aucie lampka mruga po nagrzaniu silnika(po przejechaniu ok. 30 km) i przy temperaturze otoczenia powyżej 15 st.. Przy temperaturze ponizej 10 st. C i nagrzaniu silnika lampka nie mruga. Tak jest rano ,po południu juz mruga. Dziwne co ? Chyba to nie stojan. Może do kontrolki ładowania są wpięte inne układy. Co mam jeszcze zrobić - oczywiscie poza wymianą auta.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10334-migaj%C4%85ca-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-267862
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam może jest trafiony mostek mam taki sam motor jeżeli masz alternator 100-u amperowy to w tym mostku występuje 8 diod prostowniczych i 4 uzwojenia stojana a same końcówki diod są lutowane i zalane silikonem moim zdaniem to wielki bubel bo powinny być zgrzewane , tak wykonaną diodę łatwo rozlutować przy montażu uzwojenia stojana u mnie też się jedna odlutowała i miałem problem z napięciem i pracą silnika . Zaczęła mrugać kontrolka ładowania potem dodatkowo przebiło następną i nastąpił zupełny brak ładowania

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10334-migaj%C4%85ca-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-267835
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Alternator jest firmy Hitachi 100 A typ LR 1000 ..... ,mostek ma 4 diody. W grudniu mostek i regulator był wymieniony jest nowy. Pozostało mi albo bawić się w sprawdzenie samego alternatora i jego regeneracja ( uzwojenie wirnika, stojana) lub od razu kupić sobie nowy -zamiennik kosztuje ok.750 zł. albo ....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10334-migaj%C4%85ca-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-267794
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ten alternator ma 8 diod 4 plusowe i 4 minusowe oraz cztery uzwojenia stojana wiem z autopsji a że nowy podzespół wcale nie oznacza że sprawny, warto sprawdzić przed zakupem drugiego. Można dać też stojan do sprawdzenia zawsze taniej niż kupno nowego

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10334-migaj%C4%85ca-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-267655
Udostępnij na innych stronach

Zimny lut potrafi takie cyrki robić.

Na zimnym jest oki, a jak się rozgrzeje, to lipa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10334-migaj%C4%85ca-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-267652
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

witam

 

Mam podobny problem w moim przypadku lampa zapaliła się przy dodawaniu gazu świeci mocniej a teraz zaczęła mrugać :wink: Po pomiarze okazało ze ładowanie jest za wysokie. Co to może być i jak to dokładnie sprawdzić ?

 

A może ktoś zna taniego i dobrego elektryka z Bydgoszczy lub okolic

 

Pozdrawiam

 

P.S

Alternator jest firmy bosch

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10334-migaj%C4%85ca-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-256655
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

danekbdg,

 

Regulator napięcia. Jak wraz ze zmiana prędkości obrotowej silnika (alternatora) zmienia Ci się napięcie ładowania to na 100% w/w regulator.

 

P.S jeżdżąc w ten sposób możesz załatwić elektronikę w samochodzie no i oczywiście akumulator.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/10334-migaj%C4%85ca-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-256653
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności