Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Sam czujnik po wymianie był adaptowany ? Choc wątpię aby to był powód. Mi się wydaje że poprostu nadszedł czas na pranie 

 

Nie robiłem żadnej adaptacji ale stary to samo pokazywał

 

Jeśli chodzi o czujnik, to przecież możesz go skontrolować w OPL_Monitor, tam masz pokazane ciśnienie w panelu DPF, przygazowujesz mocniej i widzisz, czy ciśnienie Ci wzrasta, a najlepiej dodać PIDa sygnały napięciowego, żeby pokazywał sygnał napięcia, u mnie ciśnienie 0,0kPa odpowiada 0,39V... a w czasie jazdy masz przykładowego screena, odczyty czujnika różnicy ciśnień DPFa (kPa i V) w prawym dolnym rogu.

 

 

226. DPF, jazda.jpg

 

u mnie delta P jakies 100 kpa podczas gazowania zmienia się w granicach 102-105 kpa a więc jakaś zmana jest ale takie ciśnienie ? Dldatego wychodzę z założenia zę ten czujnik jest ok - stary tak samo reagował ale właśnie ta różnica ciśnień ? moze jeszcze jakiś czujnik jest zawalony ? coś w dolocie ?Poziom DFP 200% bo wiadomo takie ciśnienia to jakoś to przelicza po swojemu.

jeszcze jedno co mi chodzi po głowie to temp spalin z tego co kojarze te EGT nie przekroczyło u mnie po 1h grzania 105 stopni chyba - pewnie za mało pytanie czy znowu czujnik nie walnięty od temp spalin

 

No to jednak obstawiam, że masz totalnie zapchany DPF, a reszta pewnie jest ok. Ja najwięcej osiągnąłem ciśnienie 22kPa... i to przy dynamicznym przyspieszaniu. A adaptacja jest bardzo ważna, komputer cały czas monitoruje zachowanie czujnika w zależności od parametrów jazdy, z czasem membrama czujnika staje się bardziej twarda, czyli czujnik jest mniej czujny😉... Nowy czujnik zachowuje się nieco inaczej, np. jest czulszy i dynamiczniej reaguje na zmiany w jeździe... i niekiedy "przyzwyczajony" do sposobu pracy starego czujnika, komputer uznaje wskazania nowego za niewłaściwe.

 

ok to jak zrobić adaptację? da radę jakąs apką z tel ? Nie mam kabla do kompa do op coma

 

Nie wiem, pewnie wszystkimi programami/interfejsami typowo oplowskimi. Apkami na telefon pod interfejs  BT raczej nie zrobisz. Ale Gdańsk, to nie wioska, może znajdziesz kogoś z okolicy na forum z opcomem. Chociaż myślę, że w tym przypadku, to nic to nie da, bo dla mnie masz już zatkany na maxa DPF, kiedyś w ASO powiedzieli mi, że wymuszonym (serwisowym) wypalaniem idzie odratować DPF do zapełnienia 120%. No chyba, że przyczyna jest inna, może ktoś, kto bardziej się zna na mechanice się wypowie. Ciekawy jestem, czy dałoby radę uruchomić i przeprowadzić wypalanie serwisowe przy takim zapełnieniu, i jak to możliwe, że aż tyle doszło. Nawet jak przerywałeś wypalania, to w końcu włącza się sygnalizacja (u mnie migająca sprężynka grzania świec żarowych), że jest konieczna bezwzględna jazda aż do zgaszenia kontrolki (czyli zakończenia alarmowego wypalania).
Ja też jeżdżę wokół komina, ale od 2018r. kontroluję każde wypalanie i nigdy nie przerywam.

 

żona jeździ ale z tego co pamiętam raz jechaliśmy na długiej trasie autostrada i było wypalanie ale chyba po 100km się wyłaczyło dopiero, ja cały czas działałem k2 dpf cleanerem i udało sie zejść do 40% tera tego roku jakoś dziwnie to wyszło

auto jeździ ok nie muli nic z tego tematu

 

Kobiety rzadko zauważają że jest wypalanie , a co za tym idą mogą przerwać proces . DPF w naturalny sposób się zapełnia sądzą i popiołem , popiol jest skutkiem wypalania sadzy , i on się odkłada , jego już się nie pozbędziesz tylko pranie . Jak jest 200 % to sterownik chyba co chwilę podejmuje próbę wypalania ? Czy nie ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności