davidexi Opublikowano 1 Lutego Udostępnij Opublikowano 1 Lutego Witam, Zafira 2008r 1.9cdti 120KM Usterka: Podczas jazdy przy delikatnym wciśnięciu hamulca samoczynnie uruchamia się pompa ABS - tak jakby system ESP chciał wyprowadzić pojazd z poślizgu (słychać charakterystyczny szum pompy i czuć lekkie drgania na pedale hamulca). Kontrolka ESP albo ABS nie zaświeca się. Problem pojawił się bezpośredni po małej stłuczce z psem. Auto stało w garażu 3 dni, potrzebne było zdemontowanie zderzaka i poklejenie lampy. Lampa była demontowana i montowana z powrotem. Wymieniłem też oba żarniki xenonów bo ten w uderzonej lampie zaczął świecić na różowo. Poza tym nic więcej nie robione. Nie mam pojęcia czy ma to związek ze sprawą. W sterowniku ABS/ESP jest jeden błąd ciągły którego nie można usunąć: U2101-01 Magistrala CAN (duża szybkość), lista maksymalnej konfiguracji nie zaprogramowana. Był też jakiś od lamp zaczynający się na U210x ale zapomniałem zapisać przed usunięciem. Miałem bardzo podobną usterkę 2 lata temu. Te same objawy - samoczynne działanie pompy przy hamowaniu. Tylko wtedy po 2 / 3 takich uruchomieniach komputer wyłączał ESP i sygnalizował to kontrolką. Wtedy błędy były C0035-00, C0035-0F, U2173-7f, U2100-00. Winnym był wtedy kabel łączący czujnik ABS, IDS - od piasty do nadkola. W tym momencie za mną: czyszczenie i sprawdzenie obu tych kabli i wszystkich kostek przy piastach. Sprawdzenie i czyszczenie kostki przy pompie ABS. Kontrola odczytu prędkości z kół - wszystkie pokazują identycznie. Sprawdzenie czy nie pomoże odpięcie żarówek ledowych (podświetlenie rejestracja i postoje). Próbowałem też programować na nowo w Opcomie te ustawienia szybkiej CAN (mam clona chińczyka z polskim Opcomem). Nic nie pomaga. Błąd dalej występuje. Proszę o pomoc. Co gdzie i jak szukać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104078-b%C5%82%C4%85d-absesp-u2101-01/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davidexi Opublikowano 6 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca Odpowiem na razie sam sobie może ktoś na coś wpadnie a może komuś się to kiedyś przyda. Po kilku tygodniach jazdy z usterką ABS i ESP wyłączyły się na amen. Doszedł ciągły błąd C0035-00 oraz sporadycznie wskakuje C0800-03. Oto czego próbowałem do tej pory: Wymiana przewodów IDS/ABS (tych co idą od nadkola do kół). Tzn zamiana miejscami żeby sprawdzić czy któryś z nich znów nie jest winien. Ostatnio tak zdiagnozowałem problem. Nie pomogło. Błędy te same ciągłe. Sprawdzenie przewodów od sterownika ABS do nadkola. Dwa kable biało niebieski i biało brązowy - mają ciągłość i opór równy 0. Sprawdziłem też czy nie ma między nimi lub innymi z wtyczki przebicia - brak. Obejrzałem łączenie masy z karoserią a co najmniej te które widać bez wywlekania skrzynki bezpieczników. Wszystkie są ładne i brak na nich korozji. Zamówiłem identyczną pompę o tych samych numerach. Po podłączeniu jej do auta komputer dalej pokazuje te same błędy w sposób ciągły. Odłączałem czujnik ABS i całą wiązkę IDS po stronie lewej i sprawdzałem czy błędy nie ustaną. Nic nie pomogło - błędy są dalej. Co ciekawe gdy zrobię podobną rzecz po stronie prawej dzieje się dziwna rzecz. Auto nie chce włączyć zapłonu i pokazuje tylko kontrolkę immobilizera. Testowałem i dotyczy to konkretnie wtyczki od czujnika ABS koła prawego. Po podłączeniu wtyczki włącza się już normalnie. Sprawdziłem 2 bezpieczniki od ABS w skrzynce pod maską. Sprawdzałem na wtyczce przy pompie ABS kabel CAN-H i CAN-L czy nie przebijają przypadkiem na pozostałe. Nic nie wykryłem. MASAKRA Skończyły mi się już pomysły. W tym momencie jedyna idea to, że przewód CAN-H jest gdzieś przetarty może i przebija na mase albo inny przewód i powoduje jakiś burdel w komputerach. Nie mam pojęcia czy to w ogóle możliwe a tym bardziej jak to sprawdzić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104078-b%C5%82%C4%85d-absesp-u2101-01/#findComment-818606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca Czyscileś sterownik i jego piny które są w nadkolu ? Warto też ściągnąć tackę z bezpiecznikami i przekaźnikami i sprawdzić czy tam nie ma jakiegoś nalotu na pinach, tak miałem z pedałem przyspieszenia , w tacce były utlenione piny i był cyrk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104078-b%C5%82%C4%85d-absesp-u2101-01/#findComment-818607 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca A kablologia lampy ok? Może tu jakieś zwarcie krzaczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104078-b%C5%82%C4%85d-absesp-u2101-01/#findComment-818609 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davidexi Opublikowano 7 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca @Marcin 83 W nadkolu? A ma on coś wspólnego z ABS? Tackę bezpieczników ściągałem i czyściłem. Jest tam czyściutko. @ja37 Nie mam pojęcia czy OK. Niby lampy działają normalnie i teraz nie pokazują żadnego błędu. Robiłem też testy, że odpinałem lampy i sprawdzałem czy błędy ustaną. Te od ABS trwały dalej + dochodziły naturalnie błędy od lamp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104078-b%C5%82%C4%85d-absesp-u2101-01/#findComment-818631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 7 Marca Udostępnij Opublikowano 7 Marca A jeszcze podstawowe pytanie. Jak z kodowaniem pompy abs? Tu wsio ok?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104078-b%C5%82%C4%85d-absesp-u2101-01/#findComment-818637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davidexi Opublikowano 8 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca @ja37 tak to wygląda:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104078-b%C5%82%C4%85d-absesp-u2101-01/#findComment-818652 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Marca Udostępnij Opublikowano 8 Marca W dniu 6.03.2025 o 20:35, davidexi napisał: całą wiązkę IDS To masz IDS, czy nie? Bo w kodowaniu nie masz. Jest jeszcze jedna karta z kodowaniem abs, poszukaj, bo nie pamiętam. Może jakieś programowanie wariantowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104078-b%C5%82%C4%85d-absesp-u2101-01/#findComment-818654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davidexi Opublikowano 8 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca IDS był ale wyprogramowany z powodu wymiany amortyzatorów z tyłu na zwykłe. W Opcomie nie mam nic więcej prócz tylko opcji które wstawiłem. Dobrałem się do kompa w nadkolu. Oczyszczona masa koło sterownika która lekko była zaśniedziana oraz wyczyszczone wtyki od kompa. Naładowałem ponownie akumulator na full bo już słabł od tych zabaw. Nic nie pomogło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104078-b%C5%82%C4%85d-absesp-u2101-01/#findComment-818664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Marca Udostępnij Opublikowano 8 Marca A Konfiguracja wariantów programu? Bo to na focie, to can. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/104078-b%C5%82%C4%85d-absesp-u2101-01/#findComment-818665 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.