_Krzysiek_ Opublikowano 30 Października Udostępnij Opublikowano 30 Października Hej, potrzebuje małej porad. Jak w temacie szukam świec do mojej Corsy. Po testach Denso i innych cudaków chcę wrócić do oryginalnych tylko nie mogę nigdzie znaleźć ich numerów. Przewaliłem 10 stron na Allegro i są do wszystkich tylko nie do silników Z16LEL i A16LEL. Albo może inaczej - jaki odstęp ma być na elektrodzie? Gdzieś doczytałem, że do tych silników ustawiają na 0,7 mm.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108781-corsa-d-16t-z16lel-oryginale-%C5%9Bwiece-gm/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 30 Października Udostępnij Opublikowano 30 Października Pewnie czytałeś moje wypociny. Tylko z z20let. Też testowałem denso irydę - nie wytrzymały 1000 km. Porcelanka zaczęła latać w oprawie. Zastosowałem najtańsze jednoelektrodowe NGK po 15zł. Też zdmuchiwało iskrę - przerwę ustawiłem na 0,65-0,7. I teraz takie samo rozwiązanie stosuję w z20leh.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108781-corsa-d-16t-z16lel-oryginale-%C5%9Bwiece-gm/#findComment-825657 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Krzysiek_ Opublikowano 30 Października Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października (edytowane) 40 minut temu, ja37 napisał: Pewnie czytałeś moje wypociny. Tylko z z20let. Też testowałem denso irydę - nie wytrzymały 1000 km. Porcelanka zaczęła latać w oprawie. Zastosowałem najtańsze jednoelektrodowe NGK po 15zł. Też zdmuchiwało iskrę - przerwę ustawiłem na 0,65-0,7. I teraz takie samo rozwiązanie stosuję w z20leh. Właśnie czytałem. Sam też dałem się namówić na super Denso Iridium made in Japan i uważam, że to jedno wielkie nieporozumienie. Chcę wrócić do oryginalnych, bo wydaje mi się, że silnik najlepiej na nich pracował. Edytowane 30 Października przez _Krzysiek_   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108781-corsa-d-16t-z16lel-oryginale-%C5%9Bwiece-gm/#findComment-825659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Krzysiek_ Opublikowano 18 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada Nie mogę już edytować więc proszę o scalenie. Trochę kilometrów przybyło od wymiany nowych świec to napiszę coś od siebie. Nie udało mi się ustalić jakie dokładnie numery mają oryginalne świece GM do silników 1.6 z turbo. Rozmawiałem nawet z taki "kolegą" z ASO ale jakąś tajemnice z tego robił lub sam nie wiedział. Mniejsza o to. Na koniec dodał, żebym odpuścił sobie oryginalne świece i założył NGK 1748. Stwierdził, że im mniejszy odstęp elektrod będzie tym lepiej. Maksymalnie 7 mm. Ile w tym prawdy nie wiem. W każdym razie takie kupiłem chodź do najtańszych nie należą. Fabrycznie mają przerwę 5 mm. Auto odżyło, skończyło się szarpanie i dziwne skoki obrotów. Najwidoczniej te silniki tak mają   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108781-corsa-d-16t-z16lel-oryginale-%C5%9Bwiece-gm/#findComment-826133 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Listopada Udostępnij Opublikowano 18 Listopada Poważnie? 5mm odstępu na elektrodach?? A nie zawadza ci o tłok?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108781-corsa-d-16t-z16lel-oryginale-%C5%9Bwiece-gm/#findComment-826134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Krzysiek_ Opublikowano 18 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 10 minut temu, ja37 napisał: Poważnie? 5mm odstępu na elektrodach?? A nie zawadza ci o tłok? Całkiem poważnie. Dlaczego ma zawadzać? Według danych producenta: Położenie elektrod [mm]: 5.0. Jak coś źle rozumuję to proszę mnie popraw, ale jak dla mnie jest to odległość między elektrodą wewnętrzną a masową, która pozwala na przeskakiwanie iskry między nimi zapalając mieszankę paliwowo-powietrzną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108781-corsa-d-16t-z16lel-oryginale-%C5%9Bwiece-gm/#findComment-826136 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Listopada Udostępnij Opublikowano 18 Listopada Położenie elektrod, a szczelina to chyba nie to samo. Tłok wystaje w górnym punkcie 0,4mm (przeważnie) Myślisz, że jak dużo miejsca jest do zaworów? Na bank nie 5mm. 0,5mm przerwy to rozumiem. EDYTA Będę jutro na działce i zrobię foto głowicy Z20LET i wysunięcia tłoka w bloku co prawda C20XE, ale same pomiary będą podobne do Z16LET. Muszę sobie zapisać w głowie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108781-corsa-d-16t-z16lel-oryginale-%C5%9Bwiece-gm/#findComment-826137 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Krzysiek_ Opublikowano 18 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada Domyślam się skąd ta rozbieżność powstaje - producenci w różny sposób podają te dane. Jeżeli bralibyśmy pod uwagę samą szczelinę to rzeczywiście 5 mm to była by jakaś masakra. Mój szczelinomierz już dawno zaginął więc nie mam jak zmierzyć tej konkretnej wartości. W świecach o których piszę zmierzona jest odległość od zakończenia gwintu do górnej elektrody.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108781-corsa-d-16t-z16lel-oryginale-%C5%9Bwiece-gm/#findComment-826139 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.