Skocz do zawartości

Wielokrotnie poruszany problem kontrolki z samochodzikiem.


Rekomendowane odpowiedzi

nie ma co panikowac :wesoly:

soft do danego silnika to nie jest wielka filozofia

w emiratach tez sprzedaja ople z tym silnikiem :)

byle by pomoglo na Twoje problemy

 

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 199
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Panowie. Mam problem z tą cholerną kontrolką.

 

Posiadam zafire a 2002r. 2.2DTI. Zakupiłem ją 2 lata temu pod koniec sierpnia 2006. Poraz pierwszy kontrolka zaświeciła się ok listopada 2006r. Zapalała się na okres paru minut i gasła (następował spadek mocy). I tak to trwało do ok ciepłych dni tj marca. Przełom wakacji i wczesnej jesieni 2007 roku przebiegł bez ani jednego zapalenia się tejże kontrolki.

Jednak nadejście miesiąca listopad 2007 znów dało znać o sobie "samochodzik". I wtedy również kontrolka zapalała się i po jakimś, krótkim, czasie gasła. Następował wtedy znaczny spadek mocy. Autko z trudem dobijało do 120km/h. Z przyjściem wiosny tego roku 2008 problem wygasł. Przez kolejne 6 miesięcy, do teraz, ani razu kontrolka ta nie zaświeciła się.

W tym roku, aa dokładnie listopad 2008 nastapiła "wielka" i dość irytująca mnie zmiana. Otóż, ów kontrolka zapala mi się za każdym razem po odpaleniu samochodu i gaśnie dopiero wtedy gdy przejadę ok 150m. Samochód może sobie "trykać" 5, 10 a nawet 15 minut a kontrolka nie gaśnie. Wystarczy przejachać wyżej wspomniane 150m i gaśnie. Nie wiem co jest. A dodatkowo oprócz dieslowskiego klekotu spod maski wydobywa się dziwne "tarcie", jakby coć ocierało, dziwny szelest. Co najdziwniejsze autko jeździ normalnie, nie ma żadnych spadków mocy. kreci do czerownej krechy, więć nie wiem co jest nie tak. W wakacje podpiąłem pod vaga i wskazał błą immobilajzera. Czy mógłby mi ktoś poradzić co z tym fantem zrobić. Niepojkoący jest "dodatkowy świst" wydobywający się spod silnika (jakby trzeć papierem ściernym o plastik). Proszę o odpowiedź. :lol:

 

iepojkoący jest "dodatkowy świst" wydobywający się spod silnika (jakby trzeć papierem ściernym o plastik). Proszę o

Co do kontrolki to sprawdz po prostu świece !! Natomiast te świsty dochodzą podejrzewam z rolki napinającej z teleskopem. !! Lub rolki bieżnej!! .

 

Gość Anonymous

Też miałem problem z "samochodem z kluczykiem" w zeszłym roku... Tryb serwisowy, muł i max 60-70 km/h. ASO żądało około 300 za samo podłączenie TECH2 do diagnozy to poszukałem innego warsztatu. I znalazłem dobry na ul. Górki Szczęśliwickie w W-wie - podłączyli, opukali, osłuchali i powiedzieli że EGR. Żeby potwierdzić wymontowali a że był mocno zanieczyszczony to moczyli w czymś przez 2 dni bez gwarancji że zadziała - po kilku dniach problem wrócił. No to trzeba było wymienić na nówkę. Całość operacji to było 1400 PLN (diagnoza TECH, nowy EGR, robocizna). Po 3000km umówiliśmy się na wizytę kontrolną - ale jak na razie ani razu :D odpukać !! :arrow: nie zobaczyłem tej kontrolki. A upłynął ponad rok i około 20.000km przejechane.

A z tego co widzę to problem z EGR raczej każdy z użytkowników miał lub będzie miał :wink: chyba taka uroda tych silników...

 

Gość Anonymous

Witam wszystkich. Ja niestety też mam problem z autkiem i kluczykiem. Tak jak powyżej kolega napisał w okresie letnim było OK, przyszedł listopad i ... szkoda gadać. Niestety nie miałem okazji dojechać na serwis z zapaloną kontrolką bo chyba wyczuwa wizyte u DOKTORA :mrgreen: . Gaśnie dosyć szybko ale nie ma reguły czy to zimny silnik czy ciepły. Kapa jak cholera. Z tego co czytam na tym forum to po prostu taki bubel Oplowski. Mam nadzieje że uda mi się w końcu dotrzeć na warsztat z zapaloną kontrolką, bo bez zapalonej oczywiście nic nie wykazuje. Pozdrawiam

 

Gość Anonymous

Mam nadzieje że uda mi się w końcu dotrzeć na warsztat z zapaloną kontrolką, bo bez zapalonej oczywiście nic nie wykazuje. Pozdrawiam

Przecież błąd się zapisuje w pamięci kompa więc powinien go odczytać diagnosta.

W ogóle byłeś na normalnym sczytaniu błędów u jakiegoś speca?

 

Pozdr.

M.

 

Gość Anonymous

Tak jak pisze _Maciek_ - wszystko masz w pamięci. Nawet jeśli nie świeci, to po podłączeniu do TECHa będą zapisane kody błędów. I przy okazji można poprosić o ich wykasowanie - czasami pomaga 8)

 

Gość Anonymous

najwidoczniej gość nie miał techa, bo stwierdził że nic nie ma, a doświadczam tego że jest. Widze że serwis OPLA mnie czeka.

 

[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 21:53 ]

No i cześć ponownie. Problem opierał się o czujnik ciśnienia turbiny, koszt niecałe 700zł razem z podpięciem pod kompa i autko hula. Pozdrawiam

 

  • 5 tygodni później...

Wiecie może czy opłaca się czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin ? Ile będzie działać auto dobrze, tak mniej więcej. Piszę w tym temacie, że mam to samo, a kontrolka świeci się już od dobrego tygodnia. Auto znacznie straciło moc, itd. ...

 

Wiecie może czy opłaca się czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin ? Ile będzie działać auto dobrze, tak mniej więcej. Piszę w tym temacie, że mam to samo, a kontrolka świeci się już od dobrego tygodnia. Auto znacznie straciło moc, itd. ...

Zależy jaki masz zawór.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności