Skocz do zawartości

Wielokrotnie poruszany problem kontrolki z samochodzikiem.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 199
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam,

 

Mam podobny problem jak każdy ... od soboty pali mi się check engine podczas jazdy. Raz się pali, raz gaśnie ogólnie cały czas auto jest zamulone .. jak pali się kontrolka to najbardziej.

Jak rano jadę do pracy to check engine zapali się dopiero podczas prędkości ok. 90-100 km/h i auto gwałtownie hamuje i czuje się tak jakbym jechał pod wiatr.

 

Sytuacja zaczęła się od tego, że stałem autem na podjeździe u kumpla przed garażem ok. 3 godz. przodem w dół. Potem jak wyjeżdżałem to musiałem ruszyć z ręcznego i ogólnie ciężko było wyjechać bo było stromo, auto się dławiło bo dawałem za mało gazu i za 3 razem wyjechałem.

 

Po tym wszystkim zaczęło się palić check engine i pali się do teraz z przerwami opisanymi wyżej. Czasem się zapali podczas wolnej jazdy ale jak obroty wskoczą na powyżej 2 tyś. to gaśnie ... potem podczas gwałtownego hamowania zaś się zapali.

 

Dodam,że auto pali normalnie na dotyk jak zawsze.....

 

 

Podczas wizyty w serwisie opla u znajomego po wpięciu Techa 2 wyskoczyły 3 błędy:

 

2 błędy krytyczne:

 

P1125 (3) - …. Coś jakby 3 odnośnik tego błędu - Podciśnienia

 

P0400 – Coś z EGR

 

P1635 - Błąd układu żarzenia – wiem, że mam uszkodzona jedna świece żarowa.

 

Opinia znajomego serwisanta:

 

Ciśnienie ładowania trochę za niskie: rzeczywiste jest 0,95 Bara a żądane jest 1,20 - 1,30 Bara.

Coś jest z czujnikami podciśnienia – doładowania.

EGR działa wmiare dobrze.

Najczęściej w tych autach psuje się czujnik ciśnienia doładowania, który jest na kolektorze dolotowym… taki mały niebieski- jest przykręcony na jednej śrubce.

 

 

Porada :

Sprawdzić pierw czujnik ciśnienia doładowania ten na kolektorze dolotowym,

wymienić najtańsze rzeczy typu przewody gumowe, trójniki i wężyki.

 

Chce zacząć od tego:

 

1.Wyczyścić EGR Benzyna ekstrakcyjna i na koniec dodać WD 40

2.Sprawdzić działanie tych elektrozaworków – ponoć maja jakoś terkotać jak sie w nie dmucha.

3.Sprawdzić wizualnie te małe wężyki gumowe i plastikowe, trójniki.

 

Macie jakieś rady jeszcze dla mnie ;)/

 

Pozdro

 

Gość Anonymous

zmienic swiece :?:

o tym zapomniales

Nie zapomnialem niestety .....cały czas o tym wiem... ta jedna świeca ma ukrecona śrube do wykrecania i dlatego tam jest ...... ale jutro sie za nia biore z kumplem ..... migomat w dłon i bedzie cos podobnego :

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1989eea1f5ca8399.html

 

 

;) Aha .... co do mojego check engine to sprawa rozwiazana :D .... dzis wyczyścilem EGR i sprawdzałem wszystkie przewody i .... wyskoczył mi cieńki weżyk plastikowy idacy do zaworku koło turbo ... włożyłem go i jest gites. Check sie nie pali i auto śmiga jak wcześniej .....

 

Życze wszystkim, by mieli takie szczeście w nieszcześciu jak ja z tym wężykiem :beer:

 

trzymajcie kciuki za świece ...

 

pozdro

 

Gość Anonymous

Nie zapomnialem niestety .....cały czas o tym wiem... ta jedna świeca ma ukrecona śrube do wykrecania i dlatego tam jest ...... ale jutro sie za nia biore z kumplem ..... migomat w dłon i bedzie cos podobnego :

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1989eea1f5ca8399.html

 

 

Nie wiem jak w Astrze, ale w Zafirze tam jest tak malo miejsca, ze nie wiem jak cos mozna przyspawac skoro tego nawet nie widac, a swiece odkreca sie na czuja ewentualnie uzywajac lusterka.

BTW: Czym i jak dokladnie to bedziecie spawac?

 

Gość Anonymous

Migomatem ale nie udało sie .... spawy puszczały non stop ..... świeca lekko sie ruszyła ale o wykreceniu nie ma mowy . Nawet juz nie ma do czego spawać.... zostawiam to tak jak jest i kiedyś przy wymianie uszczelki pod głowica bede nad tym myślał.

 

Jedyny minus tego to na duzym mrozie na chwilke zapali sie check przy odpaleniu auta i po przygazowaniu zgasnie.

 

Witam ! Ma Zafirkę 2.0 TDi Rocznik 2002

Ja byłem na czytaniu błędów i :

w module chłodzenia silnika miałem 2 błędy :

0163 - temperatura chłodzenia silnika brak sygnału - ten się dało wykasować

0017 - brak sygnału obroty/min z silnika - tego nie wykasowano :?:

 

Witam i podepne się pod pytanie kol. DonPawello.

Otóż oststnio na kompie wyszedł mi błąd 0017 którego skasowałem na pracującym silniku ale przy odpaleniu ponownie wykakuje. I tak w kółko, wykasuje silnik pracuje i bład się nie pojawia, jak zgaszę i odpale ponownie wyskakuje błąd.

Idąc za radą kol. Brzozy wymieniłem świece, jedna był zwalona, a od siebie wymieniłem ponownie czujnik obrotów silnika. NIestety po tych czynnościach nadal jest to samo, tzn przy odpaleniu błąd 0017. Świece założyłem NGK.

Czy ma ktoś jakieś sugestie, byłbym wdzięczny.

 

P.S Poza tym komunikatem wszystko pracuje normalnie.

 

Pozdrawiam

 

Gość Anonymous

no ja mam problem z kontrolką w OPLU ASTRZE 1.7 CDTI 2004r. i on raz zwalnia raz przyśpiesza i to jest bardzo wkurzające niewiem co z tym zrobic

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności