Skocz do zawartości

Wielokrotnie poruszany problem kontrolki z samochodzikiem.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość varthez

Witam ponownie. W odpowiedzi:

Autko kupiłem w lutym tego roku, sprowadzony z Niemiec z przebiegiem 158 tys km. :wesoly: /2001 rok/ Po zakupie wymieniłem wszystkie filtry i olej. Ponieważ komputer pokazywał błąd P0400 były sprawdzone wszystkie elektrozaworki - sprawne. Wymieniony został czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym, bo podczas wyjmowania rozleciał się mechanikowi. Pomimo różnych diagnoz nikt nie potrafił mi pomóc. Zmiana zauważona dopiero teraz. Przy włączonej klimie wszystko jest OK. Może chłodnica klimy nagrzewa jakiś czujnik temperatury i silnik wtedy dopiero prawidłowo radzi sobie z nadmiarem spalin. NIe wiem, jeśli chodzi o samochody to jestem zupełnym lajkonikiem :beer: Wiem tyle co czytam na tym forum. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i mam nadzieję że uda się komuś coś mądrego wymyślić.

Pozdrawiam i oczekuję na kolejne posty.

PS. Przypomniało mi się że mechanik czyścił mi wtryski bo miałem problem z zapalaniem samochody, wtedy wymienił też jakieś wężyki /paliwowe chyba - za 8 PLN)

 

  • Odpowiedzi 199
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Pozdrawiam i oczekuję na kolejne posty.

varthez, czy ty wiesz jak wyglądają przewody podciśnienia! :wesoly: W ogóle czy potrafisz okreslic jak wygladają na twoim silniku! :beer:

 

Część;

 

Dla mnie to mogą być problemy z:

- przekłamywaniem czujnika obrotów silnika (ale powinien komp wywalać błąd)

- zawalony sadzą kolektro ssący

- uszkodzony/brudny zawór EGR

- lewe powietrze na przewodach podciśnienia na zaworze EGR

- czujnik dołądowania( ale wymieniałeś)

- uszkodzony zaworek podciśnienia odpowiedzialny za "klapki zawirować" w kolektorze ssącym

 

Jak chcesz to mam Tech 2 na laptopie to mogę Ci sprawdzić błędy za free. Jestem z Łodzi więć ziomkowi pomogę :wesoly:. to napisz tel. na priva to się zgadamy.

 

Pozdrawiam

 

Gość varthez

Może używam złej terminologii. Miałem na myśli te czarne, cienkie wężyki które dochodzą m.in. do tych elektrozaworów koło akumulatora. Zresztą nie ja oceniałem stan ww wężyków. Ponadto nie ustalamy na ile potrafię nazwać poszczególne podzespoły w silniku oraz jakim jestem profesjonalistą w tematyce motoryzacyjnej /gdyby tak było nie zadawałbym pytań z kosmosu/ bo szukam tu pomocy a nie udowadniania jakim jestem cieniasem :wesoly: a jestem. Piszę więc tylko to co przekazali mi dobrzy ludzie /mechanicy - przyp. autora/

 

Do "OMNIBUS":

a czy możliwe jest że przy włączonej klimie wszystko ustępuje? Czary jakieś :beer:

 

Do "OMNIBUS":

a czy możliwe jest że przy włączonej klimie wszystko ustępuje? Czary jakieś ???

Kto wie na świecie wielu magików może któryś Ci zaczarował ;p A poważnie tak jak mówiłem zgadamy się to Ci spróbuję pomóc, mam luźny zaworek podćiśnienia to możemy zacząć od tego i popróbować, dalej zawór EGR i jego podłączenia. Trochę dziwna ta zależność klimy i turbo.

 

Pozdrawiam

 

Może używam złej terminologii

Ponadto nie ustalamy na ile potrafię nazwać poszczególne podzespoły w silniku oraz jakim jestem profesjonalistą w tematyce

varthez, zadałem Ci proste pytanie! . Czy wiesz jak wyglądają przewody podcisnienia!!. Bo tu jest twój problem!! Ja nie zamierzam uczyc twoich mechaników za pośrednictwem Ciebie!!. Tylko chce abyś sam do tego doszedł! Po to jest to forum! Bo to nie sa czary z tą klimatyzacją tylko po prostu takie rozwiazanie!! i nie tylko u Ciebie ale również w innych modelach OPLA że obieg klimatyzacji jest dodatkowo sterowany podciśnieniem! I często sie zdarzają takie właśnie przypadki Jakie są u Ciebie! ..Ja nie potrafie grac na skrzypcach! I wcale sie tego nie wstydzę!! Ale wiem jak wyglądają i gdzie są umieszczone struny! Więc jak chcesz rozwiązać problem to musisz brac w tym udział!! aby podpowiedzieć czy idzie taki przewód?? Czy go w ogóle nie ma itp. Bo są rożne wersje wyposażenia w jednych jest w drugich juz co innego itp. Przecież nie będę wróżył z fusów! ;p

 

Gość varthez

Sorki, ale miałem wrażenie że się ze mnie nabijasz. ;p

Jeśli te cienkie, długie, czarne przewody idące od elektrozaworków nie są od podciśnienia to znaczy że tkwię w błędzie. Mam zresztą wrażenie, że tych przewodzików jest więcej tylko są gdzieś schowane. Jeśli to w czymś pomoże to mogę jutro zrobić fotkę silnika. Może wtedy łatwiej byłoby Ci wskazać gdzie mam szukać tego nieszczęsnego podciśnienia.

 

Gość Anonymous

Witam, mam taki sam problem jak kolega Vartez .

Pytanie do kolegi Brzozy, co powinienem posprawdzać w pierwszej kolejności ?

Auto podłączałem do kompa wyskakuje błąd zaworu EGR oczywiście czyszczę go co jakiś czas jest spokój ale na postoju zapala sie kontrolka po przejechaniu ok. 200 m gaśnie, przy włączonej klimie jest spokój. Zawór EGR jest mechaniczny z czarnym plastikowym dekielkiem.

Pozdrawiam.

 

Sorki, ale miałem wrażenie że się ze mnie nabijasz.

Na tym forum wiedza ze jestem pogodnego usposobienia :piwo: Ale żeby się z kogoś nabijać! :P Wracając do problemu! to dobrze rozumujesz!! Sa czarne takie plastikowe! . . I wychodzą badz to od zaworu i pompy VAC do elektrozaworów itp. Mnie jednak interesuje szczególnie przewód i to musisz sprawdzic!! . Stając na wprost silnika patrząc za niego!!a nawet sie pochylic! będzie lepiej widac! :piwo: Czyli w kierunku podszybia!!. jezeli idzie tam taki przewód w kierunku konsoli wewnątrz samochodu!! Czyli przechodzi przez tą grodziową scianke! . [tak sie nazywa sciana miedzy silnikiem a wnętrzem ]] to masz winowajce twych niedomagań!! Reszta juz należy do mechanika albo to zaślepi - Albo zobaczy co z ta koncówką sie dzieje ze ucieka podciśnienie!!. Podejrzewam ze w czasie zalączonej klimy klapka obiegu blokuje podciśnienie i jest OK . jednak na otwartym ucieka podcisnienie i jest paląca sie kontrolka!! :?: . Bo ten przewód steruje klapami nawiewu!! . .Może być pęknięty itp. Tak to wygląda w rzeczywistości!! w naszych samochodach! A nie czarna magia! . :piwo: Tylko należy wiedziec gdzie szukać!! http://img193.imageshack.us/img193/6443/abcd0001xng.jpg

 

[ Dodano: Pią Lip 03, 2009 18:12 ]

Pytanie do kolegi Brzozy, co powinienem posprawdzać w pierwszej kolejności

To samo co kol.varthez,

 

Do kolegi Brzozy :P

 

Dziś był u mnie kol. Varthez i na 100% można wyeliminować przewody podciśnienia idące do pompy Vacium, zaworków i turbiny itp. EGR jest rónież ok jak i wszystkie zaworki.(podmienialiśmy). Objawy jakie się pokazują to na rozgrzanym silniku na luzie zapala się autko z kluczykiem. Auto minimalnie traci moc( ale nie odłącza turbo) a po przygazowaniu piktograf znika. Po zniknięciu piktografu autka tech 2 pokazuje kod 400 nieaktywny i daje się go wykasować. Oczywiście pojawia się po kolejnym wysprzęgleniu silnika i zdjęciu nogi z gazu.

Silnik ma również dodatkowe błędy:

 

163 - Temperatura chłodziwa silnika, brak sygnału

164 - Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzacej silnika

21 - Dmuchający motor dmuchawy, nieprawidłowe działnie

2 - Temperatura chłodziwa silnika, częstotliwość poza wymaganym zakresem

44 - Lampka ostrzegawcza (MIL) za słabe wejście

 

Ja przyznam szczerze nie mogłem zlokalizować tych przewodów u kol. varthez jak podałeś na zdjęciu. Czy ten element jest za w podszybiu? Możesz zrobić zdjęcie całościowe?

 

Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności