Skocz do zawartości

Wielokrotnie poruszany problem kontrolki z samochodzikiem.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość varthez

Postaram się w poniedziałek podmienić, jeśli to nic nie da będziemy kombinowali ze sterownikiem o którym pisze kolega aspius, (gdziekolwiek by nie był ten sterownik).

 

  • Odpowiedzi 199
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie, teraz szukam elementu który pokazał na zdjęciu kol. Brzoza: http://img193.imageshack....abcd0001xng.jpg :beer:

Akurat jest to zdjecie z vectry VB i znajduje się ten trójnik w komorze obok filtra pyłkowego!! .Przechodzi przewód za silnikiem często mało widoczny w kierunku środka konsoli pasażeraa w Zafirach jest podobnie może sie tylko różnic filtrem.I jak tu nie kochać OPLA :/ W każdym jest coś zmienione!! :/

 

http://img193.imageshack.us/img193/6443/abcd0001xng.jpg

 

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam Szanownych Forumowiczów.

Jestem nowy na tym forum. Przeczytałem ten post i mój problem z w/w kontrolką wydaje się być podobny, ale opiszę trochę precyzyjniej objawy. Mam Zafire 2.0 DTI (DTH) - 2004 r. Pierwszy raz kontrolka zapaliła się jakieś 2000 km wcześniej (wiosną b.r.) podczas jazdy z prędkością ok. 125km/h i próby przyspieszenia. Oczywiści spadek mocy, itd. Po puszczeniu nogi z gazu zgasła i OK. Później pojawiała się sporadycznie - jednak zawsze przy większej prędkości tzn po 120 km/h. Na początku gasła zawsze po puszczeniu nogi z gazu. Jednak od jakiegoś czasu zdejmowanie nogi z gazu nie pomagało. Pomagało natomiast zgaszenie i ponowne odpalenie silnika. Ostatnio jednak zaczyna pojawiać się krótko po odpaleniu silnika, nawet jeśli samochód stoi. Jednak zaraz po dopaleniu silnika przez jakiś czas się nie świeci.

Jako, że przyczyn świecenie tej kontrolki może być wiele to mam pytanie, które z możliwych, opisywanych tu usterek są najbardziej prawdopodobne według Was w odniesieniu do tych konkretnych objawów?

ps. Czy możliwe, aby przyczyną był filtr paliwa - nie wymieniałem go dość dawno?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Jako, że przyczyn świecenie tej kontrolki może być wiele to mam pytanie, które z możliwych, opisywanych tu usterek są najbardziej prawdopodobne według Was w odniesieniu do tych konkretnych objawów?

jaaaaakie bledy?:-)?? zczytaj je...

 

Jako, że przyczyn świecenie tej kontrolki może być wiele to mam pytanie, które z możliwych, opisywanych tu usterek są najbardziej prawdopodobne według Was w odniesieniu do tych konkretnych objawów?

jaaaaakie bledy?:-)?? zczytaj je...

z takimi pytaniami to do wrozki chyba lepiej isc

strzelac co pasuje to tek jak grac w rosyjska ruletke

 

Gość Anonymous
złe mnie zrozumiałeś ta część nie jest sprawna w 60 %

 

piotrek1976, dobrze cie zrozumiałęm. W starszych modelach zawory EGR są mechaniczne u ciebie jest to elektroniczny i jeszvcze bodajże chłodzony cieczą!!Wiec aby nam prawidłowo wszystko działało to powinien byc 100% sprawny ten EGR. Bo on nam odpowiada za wiele funkcji !! .Związanych z turbina z klapkami zawirowań itp.

 

 

Kol. Brzoza u mnie szwankuje mechaniczny plastikowy. Jade w piatek do HR, wystarczy jak go przeczyszcze czy radzisz go wymienic. Nawet nie ma duzo nagaru ale nie moge zdjac tego plastiku. Da sie to jakos sciagnac ?

 

  • 3 miesiące temu...

Witam

Od miesiąca jestem posiadaczem Zafirki 2,0 dti z przełomu 2003/04.

Do wczoraj było super, jednak wracając z wycieczki nagle spadła moc i o tyle że jeszcze było pod górke to sie ledwo wdrapałem. Obroty do 2000 max a i tak lepiej idzie tak na 1500 bo więcej nie wydoli, na równym to do 50 sie rozpędze ale to musibyć długa prosta.

Dzisiaj byłem na kompie i żadnego błędu nie zapisało chociaż kontrolka się świeciła.

Niewiem co mam z tym począć?

Sugestie po kompie aby sprawdzić pompe WACUM i czy ma odpowiednie ciśnienia.

Jak dotąd czytałem to nigdzie nie zauważyłem aby tak radykalnie spadła moc i na lekkich nierównościach max 30 km/h wyciągać.

Proszę o pomoc.

 

Dzisiaj byłem na kompie i żadnego błędu nie zapisało chociaż kontrolka się świeciła.

gdzie ten komp?

swieci sie check engine = jest blad!!

auto pewnie przeszlo w tryb awaryjny, pytanie tylko z jakiego powodu - a do tego potrzeba znac blad

 

"Jak dotąd czytałem to nigdzie nie zauważyłem aby tak radykalnie spadła moc i na lekkich nierównościach max 30 km/h wyciągać."

 

U mnie było podobnie lecz po pewnym czasie obroty dochodziły do 1.500, nr kodu nie pamiętam jaki się zapisał po pewnym czasie w pamięci, ale była to "niesprawność w układzie recyrkulacji spalin" okazało się, że na wlocie do kolektora ssącego, tam gzie z plastiku przechodzi w metal odłożył się jakiś syfek i przepustnica, która poruszana jest siłowniczkiem na podciśnienie, zawisła (przykleiła się) wystarczyło wyczyścić wnętrze tej aluminiowej rury. Tylko mechanik mówił aby uważać i do środka nic nie wlewać. Czyścił to szmatką nasączoną ropą.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności