Skocz do zawartości

Katalizator


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam!! czy po wymontowaniu katalizatora i wstawieniu strumiennicy silnik moze wariowac?? tzn. nie zbierac sie na obroty i nie spalac dobrze paliwa?? Wyczytalem ze za dobieranie odpowiedniej dawki paliwa jest odpowiedzialna sonda lambda ktora bada spaliny dostajace sie do katalizatora a co jesli go nie ma i spaliny bezposrednio sa odprowadzane?? Moja astra jest w takiej sytuacji i nie moge znalezc przyczyny pozostaje jeszcze tylko ten katalizator...

Poprawiłem temat > nie pisz z włączonym Caps Lock'iem // GrzECHO

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! czy po wymontowaniu katalizatora i wstawieniu strumiennicy silnik moze wariowac?? tzn. nie zbierac sie na obroty i nie spalac dobrze paliwa?? wyczytalem ze za dobieranie odpowiedniej dawki paliwa jest odpowiedzialna sonda lambda ktora bada spaliny dostajace sie do katalizatora a co jesli go nie ma i spaliny bezposrednio sa odprowadzane?? Moja astra jest w takiej sytuacji i nie moge znalezc przyczyny pozostaje jeszcze tylko ten katalizator...

Nie podales jaki silnik i jaka astra ale i tak w zasadzie jest o tym sporo tematow. Tylko w nielicznych nowoczesnych autach sa dwie sady lambdy (przed i za katem) i jak bys wywalil kata to bez emulatora bedzie komp glupial i przechodzil w tryb awaryjny. w starszych silnikach jest jedna lambda przed katem i tu jest prosta sprawa bo wywalasz go i nie ma problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starszych silnikach jest jedna lambda przed katem i tu jest prosta sprawa bo wywalasz go i nie ma problemu.

Kolega ma racje w starszych silnikach jest jedna lambda ale ta jedna nie będzie łapała odpowiedniej temperatury jak wywalisz kata i założysz strumiennice. Spaliny będą szybciej opuszczały wydech i na zimnym silnik będzie Ci głupiał.

A co Ci da to że wywalisz katalizator??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja jeżdzę bez katalizatora - mam samą puchę pustą wstawioną od niego - nie montowałem strumienicy - furka chodzi jak marzenie.

 

A katalizator się wymontowuje jak ci się skończy jego żywotność - fura zacznie mulić, smierdzieć z wydechu jajami, brak mocy... :roll:

 

Można nowy kupić ale straszny wydatek - nie warto zwłaszcza jak ktoś ma instalacje LPG wówczas na gazie katalizator i tak nie spełnia swoich właściwości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ta jedna nie będzie łapała odpowiedniej temperatury jak wywalisz kata i założysz strumiennice. Spaliny będą szybciej opuszczały wydech i na zimnym silnik będzie Ci głupiał.

Nie tak koniecznie. Co prawda nie jestem zwolennikiem pozbywania się kata ale Zazwyczaj, a przynajmniej często sonda jest zamontowana niemalże przy samym kolektorze wydechowym, gdzie katalizator z metr albo jeszcze dalej od niej. Sonda nagrzewa się dosyć szybko bez znaczenia czy kat jest, czy go nie ma. Z drugiej strony, jeśli jest taka potrzeba to jest zamontowana z grzałką. A co do reszty opisał wesol,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

moj kat sie posypal i zatkal wydech tak ze auto nie mialo sily zeby jechac stwierdzilem ze lepszym i tanszym rozwiazaniem bedzie strumiennica ale chyba sie mylilem...

 

bleekm pisze ze ma sama puszke i auto smiga az milo nie rozumiem dlaczego mialo by byc inaczej w przypadku strumiennicy. to wlasnie puszka powinna zamulac auto hamujac wylot spalin strumiennica to w zasadzie rura ktora ich nie powinna blokowac...

 

w moim przypadku juz raczej nie chodzi o wylot spalin tylko o dawkowanie paliwa bo nieraz az czuc zapach nie spalonego paliwa i przy dodaniu gazu puszcza ciemny dym... swiece nowe kable tez a w gazniku czysciutko...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalne niby straty może i są ale właściwie nie istotne - przy katalizatorze.

W końcu on tak całkiem wcale nie zatyka wydechu - ma siatkę ale za to po całym przekroju, a nie jak strumienica czy tłumik rurkę o średnicy 4 czy 5 czy więcej cm.

A zapach paliwa w spalinach po wywaleniu kata to normalne, w końcu dawkowana jest większa ilość paliwa która ma "dopalać spaliny" w katalizatorze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

tylko ze ona dostaje o wiele za duzo bo nie raz sama wchodzi na 4 tys obr i nie schodzi przez jakis czas a gdy sie unormuja obroty i chce ruszyc to strasznie ja muli i najczesciej zdycha wtedy ciezko ja odpalic bo jest zalana...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności