Gość Anonymous Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Witam. Posiadam sprowadzanego z niemiec Opla Astrę F z 1992r z silnikiem benzynowym 1,4 ( model silnika C14NZ ). Ogólnie zachowuje się ok, ale ostatnio zgasł mi w trasie i nie chciał zapalic. Udało się zapalić dopiero po dłuższym czasie (ok~30min). Zgodnie z tym, co wyczytałem o kodach błędów i ich sprawdzaniu, wykonałem test zwarcia złącza 10 pinowego w odpowiednim miejscu. lampeczka podała 3 razy błąd nr 24. Według dostępnej mi listy błędów jes to "Czujnik przebytej drogi - brak impulsów". Nigdzie nie znalazłem niestety wyjaśnienia co powoduje ten błąd, gdzie jest ów czujnik i jak usunąć tą usterkę. Z góry dzięki za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Nie zmieniałes przypadkiem radia?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258992 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Zmieniałem, ale bardzo dawno. Właściwie nie była to zmiana, bo jak kupiłem samochód, to radia nie było. Kupiłem na Allegro radio Blaupunkta, teoretycznie chyba takie jak było w astrach i działa. Na początku trochę się zdziwiłem, bo nie wyświetla wiadomości RDS na wyświetlaczu, ale jakoś mi to strasznie nie przeszkadza. Moje radio wygląda identycznie jak to z aukcji: http://www.allegro.pl/item383155315_blaupunkt_car_300_oryginalne_do_opli_klasy_b.html Czemu pytasz właśnie o radio? To ma coś wspólnego w instalacji el. z moim błędem 24?? Dzięki za zainteresowanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Tak, własnie radio na wpływ na ten błąd, ale jak je już masz dawno i Blaupunkt, to nie to. Prędkościomierz działa? Musisz wyjąć zegary i sprawdzić styki na impulsatorze. Jeśli sa ok, to musisz zmienić impulsator.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258835 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Prędkościomierz działa i teoretycznie nic mu nie brakuje. Jedyne co dzieje się w zegarach, to czasem przygasa lewa część oświetlenia zegarów. Po za tym nic innego im nie jest. Impulsator to cyfrowa wersja linki prędkościomierza jeśli dobrze rozumiem ? Drogie to jest? Gdzie tego najlepiej szukać??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Impulsator jest tu: Przygasanie oświetlenia=zły styk - załatwisz to przy okazji impulsatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Dzięki wielkie za zdjęcie. Mam nadzieję, że sobie poradzę z dogrzebaniem się do tego. Nie wygląda strasznie. Warto kupić to na allegro np. tu: http://moto.allegro.pl/item390972294_impulsator_licznik_opel_calibra_vectra_astra_.html ? Nie znam cen a nie chcę przepłacać. Rozumiem, że nie ma sensu kupować używanego. Jak się grzebać to już chyba lepiej wrzucić nowy? Czy taka mała pierdoła może na prawdę zatrzymać samochód? Wydaje się to absurdalne:), ale różnie bywa. Nie znam się więc pytam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258532 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 Taka cena za nowy jest do przyjęcia. Ale zanim kupisz, sprawdź styki na starym, może zimny lut sie zrobił? To tak szybko sie nie psuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258530 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2008 OK. Pogrzebię, popatrzę i jak coś znajdę, to napiszę o wynikach moich odkryć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258525 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Witam! Jako całkowity "świerzak" http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/newblush.gif można byłoby pociągnąć ten wątek jeszcze troszkę? Otóż po wymianie radia w zeszłym roku w Astrze F po przekroczeniu prędkości 90 km i włączonym radiu zapala się kontrolka Błędu Silnika (wiadomo o co chodzi). Po sprawdzeniu za pomocą spinacza biurowego numeru błędu wyszło 24. Według dokumentacji radia oraz schematu gniazd i wtyczki wszystko pasowało. Gdzie w połączeniu może być błąd. Uszkodzenie impulsatora mogę dopuścić o ile wymiana radia ma na to wpływ. Którego połączenia brakuje lub które połączenie mam zlikwidować aby wszystko było OK. Na zakończenie - radio jest firmy JVC. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-255603 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.