Skocz do zawartości

Kod błędu 24. Co to i dlaczego??


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

 

Posiadam sprowadzanego z niemiec Opla Astrę F z 1992r z silnikiem benzynowym 1,4 ( model silnika C14NZ ). Ogólnie zachowuje się ok, ale ostatnio zgasł mi w trasie i nie chciał zapalic. Udało się zapalić dopiero po dłuższym czasie (ok~30min). Zgodnie z tym, co wyczytałem o kodach błędów i ich sprawdzaniu, wykonałem test zwarcia złącza 10 pinowego w odpowiednim miejscu. lampeczka podała 3 razy błąd nr 24.

Według dostępnej mi listy błędów jes to "Czujnik przebytej drogi - brak impulsów".

Nigdzie nie znalazłem niestety wyjaśnienia co powoduje ten błąd, gdzie jest ów czujnik i jak usunąć tą usterkę.

Z góry dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zmieniałem, ale bardzo dawno. Właściwie nie była to zmiana, bo jak kupiłem samochód, to radia nie było. Kupiłem na Allegro radio Blaupunkta, teoretycznie chyba takie jak było w astrach i działa.

Na początku trochę się zdziwiłem, bo nie wyświetla wiadomości RDS na wyświetlaczu, ale jakoś mi to strasznie nie przeszkadza. Moje radio wygląda identycznie jak to z aukcji: http://www.allegro.pl/item383155315_blaupunkt_car_300_oryginalne_do_opli_klasy_b.html

 

Czemu pytasz właśnie o radio? To ma coś wspólnego w instalacji el. z moim błędem 24??

 

Dzięki za zainteresowanie :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258846
Udostępnij na innych stronach

Tak, własnie radio na wpływ na ten błąd, ale jak je już masz dawno i Blaupunkt, to nie to.

Prędkościomierz działa?

Musisz wyjąć zegary i sprawdzić styki na impulsatorze.

Jeśli sa ok, to musisz zmienić impulsator.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258835
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Prędkościomierz działa i teoretycznie nic mu nie brakuje.

Jedyne co dzieje się w zegarach, to czasem przygasa lewa część oświetlenia zegarów. Po za tym nic innego im nie jest. Impulsator to cyfrowa wersja linki prędkościomierza jeśli dobrze rozumiem ?:lol: Drogie to jest? Gdzie tego najlepiej szukać??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258604
Udostępnij na innych stronach

Impulsator jest tu:

Dołączona grafika

 

Przygasanie oświetlenia=zły styk - załatwisz to przy okazji impulsatora.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258552
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki wielkie za zdjęcie. Mam nadzieję, że sobie poradzę z dogrzebaniem się do tego. Nie wygląda strasznie.

Warto kupić to na allegro np. tu:

http://moto.allegro.pl/item390972294_impulsator_licznik_opel_calibra_vectra_astra_.html ?

Nie znam cen a nie chcę przepłacać. Rozumiem, że nie ma sensu kupować używanego. Jak się grzebać to już chyba lepiej wrzucić nowy?

Czy taka mała pierdoła może na prawdę zatrzymać samochód? Wydaje się to absurdalne:), ale różnie bywa. Nie znam się więc pytam :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258532
Udostępnij na innych stronach

Taka cena za nowy jest do przyjęcia.

Ale zanim kupisz, sprawdź styki na starym, może zimny lut sie zrobił?

To tak szybko sie nie psuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-258530
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam!

Jako całkowity "świerzak" http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/newblush.gif można byłoby pociągnąć ten wątek jeszcze troszkę? Otóż po wymianie radia w zeszłym roku w Astrze F po przekroczeniu prędkości 90 km i włączonym radiu zapala się kontrolka Błędu Silnika (wiadomo o co chodzi). Po sprawdzeniu za pomocą spinacza biurowego numeru błędu wyszło 24. Według dokumentacji radia oraz schematu gniazd i wtyczki wszystko pasowało. Gdzie w połączeniu może być błąd. Uszkodzenie impulsatora mogę dopuścić o ile wymiana radia ma na to wpływ. Którego połączenia brakuje lub które połączenie mam zlikwidować aby wszystko było OK. Na zakończenie - radio jest firmy JVC.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11323-kod-b%C5%82%C4%99du-24-co-to-i-dlaczego/#findComment-255603
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności