Skocz do zawartości

Stukanie w okolicy silnika


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam ponownie krótko trwało jak cieszyłem sie beztroską jazdą.

Od jakichś 15-20 uruchomień(2tyg.) kali słyszę stukanie cykliczne średnio 3 razy na sekunde przez jakieś 2minuty przypomina dźwięk stukania w klawiaturę, jak dodaje gazu stukanie wzrasta wprost proporcjonalnie :lol: . Dzieje się tak tylko na zupełnie zimnym silniku kiedy biorę rano samochód, potem po 1,3,4 czy nawet 8 godzinach nic nie słychać :) (kali musi stać jakieś 16-18 godzin). Byłem u kampla, który po amatorsku naprawia samochody, ale zanim dojadę do niego wszystko ustaje... mówił że bardzo lekko słychać zawory ale to podobno norma w autach z przebiegiem około 200tyś., co ciekawe nawet gdy odpalam samochód stukania nie słychać do czasu aż ruszę z miejsca(silnik dostaje obciążenie), potem nawet gdy sie zatrzymam dalej słychać stukanie :) . Inny kampel mówił coś o luzach na zaworach :) i o wymianie wałków rozrządu(mam kali szesnastozaworową). Remont silnika wymiana zaworów(16)+ cala reszta, której nie warto wymieniać(pasek rozrządu,rolka napinacza,uszczelka pod glowicą) to jakieś 1500+2000 z robocizną jak wstępnie sie dowiedziałem. Podobno na wyciszenie minimalnego stukania zaworów może pomóc wymiana oleju tym bardziej że mam teraz półsyntetyk a powinien być syntetyk 15W40 i taki mam zamiar lać.Nie wiem czy to ma znaczenie ale jak sięgam pamięcią zalewałem paliwo do mojej kali na gazie z m-c temu za 40 zł, może to pompa paliwa.

Znowu proszę o podpowiedz na co mam sie nastawiać

Wykluczam rolki bo raczej byłoby je słychać cały czas. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego co do oleju,to nie wiem czy znajdziesz 15w40 syntetyk.,moze chodzilo ci o mineralny?niewazne,w kazdym razie posluchaj z ktorej strony dochodzi pukanie.

 

przyloz ucho do pokrywy zaworow i sluchaj.jesli nie bedzie wyraznie slychac to moze od spodu?

 

popatrz,napisz i cos sie wymysli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jesli wiadomo byloby ktora tlucze,to nie warto jednej robic.

 

szkoda roboty na jedna szklanke,biorac pod uwage ze nie sa to powalajace koszta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zaworów jest szesnaście...

Byłem na warsztacie mechanicznym przypaliłem głupa, że nie wiem co jest grane i że chętnie umówie sie z nimi na naprawę bo byli zawaleni robotą na dwa następne dni a ja chcem wiedzieć na jaką sumę mam sie przygotować, przy okazji wymiany paska rozrządu(rolek i pompy wody). "fachowcy" stwierdzili to co już wcześniej padło szklanka popychacza.

Dla informacji wymiana paska rozrządu i rolki napinacza 240zł o cene wymiany szklanki i pompy wody nawet nie pytałem.

Chciałem umowić się z mechanikiem po pracy na wymianę wszystkiego bo nie chcem płacić podatku,opłaty prądu i wynagrodzenia wszystkich pracowników... dostałem odpowiedz "jak po pracy to za 150zł"(sama wymiana paska rozrządu i rolki + ustawienie rozrządu itp.)

Zadzwoniłem do innego mechanika 80zł za wymianę paska rozrządu i rolki +30 za wymiane szklanki popychacza

Jutro kłania mi się INTER PARTS załatwiam części po hurtowych cenach od znajomego sprzedawcy który tam pracuje. Pasek rozrządu, rolki, pompa wody, szklanki popychaczy 2sz. ta wszelki :D uszczelki wałków rozrządu (zimeringi), uszczelka pokrywy zaworów + robocizna myślę że zamknę się w sumie 500zł-600zł ze sprawnym serduchem.

Pozdro dzięki za pomoc jak możecie mi coś poradzić to licze na odpowiedz.

Zastanawiałem się nad :) olaniem tego problemu z luzami na popychaczu ale chyba nie warto, ryzykując generalny remont za 2000zł.

 

Wymiana oleju silnikowego nic nie pomogła jeśli ktoś miałby ochotę mi to sugerować :/

 

[ Dodano: Wto Lip 01, 2008 19:07 ]

jeszcze jedno bardzo ważne jak to jest z numerem silnika sprawdza się go podczas kontroli drogowej albo przeglądu technicznego czy jest raczej jak koło zapasowe(część) W dowodzie mam C20XE1414... a na siliku R90 400.... co jest grane :(

 

Pojemność się bynajmniej zgadza

Dołączona grafika

 

A jeśli to nie C20XE to czy ktoś potrafi mi powiedzieć jaki? Bo nie wiem pod jaki silnik mam kupić części ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest C20XEH, motronic 2.5.

Silnik, to część wymienna, w nowych dowodach nie ma nawet numeru, tylko pojemność.

Chyba, że miałes taki myk, że ktoś przed tobą zmieniał silnik na przykład z astry, czy kadetta i dlatego masz inne numery.

I wtedy to może być C20XE, motronic 2.5.

 

A z wyglądu na zdjęciu nie da się rozróznić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dla mnie to jest C20XEH, motronic 2.5.

Silnik, to część wymienna, w nowych dowodach nie ma nawet numeru, tylko pojemność.

Chyba, że miałes taki myk, że ktoś przed tobą zmieniał silnik na przykład z astry, czy kadetta i dlatego masz inne numery.

I wtedy to może być C20XE, motronic 2.5.

 

A z wyglądu na zdjęciu nie da się rozróznić.

Czyli jak z tego rozumiem pojemnośc tego silnika to 2,5 a w dowodzie rej. mam 2.0 czy to może byc jakiś problem podczas kontroli albo przeglądu tech. nie mówiąc o OC.

Nie jestem pewien czy to 2,5 jesteś pewny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności