Skocz do zawartości

Corsa B - dusi sie, traci moc, sam gazuje czy to Koniec!


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam ;]

 

Mój problem dotyczy mojej Corsy B 1,2i Swing 1994r (8-zaworowej) :(

mianowicie od ponad 2tygodni sporadycznie podczas jazdy autko traci mi moc, jadę np: skręcam wrzucam 2bieg a on jak żółw dusi rozpędzam go wrzucam 3bieg to samo wiec przygazowałem mu trochę mocniejsze obroty i przechodzi, ale zauważyłem że z ruły wydechowej wydobywa sie czarny dym ale tylko jak sie tak dusi później czysto, podczas wilgotnej pogody dość dużo pary leci z ruły wydechowej :?: nawet jak jest na luzie, ogólnie silnik pracuje według mnie dobrze.

Czasami tez jest jak odpalam silnik nie dotykam gazu a słyszę jak silnik mi sam gazuje do wysokich obrotów jak dodam gazu to sie uspokaja, a jak puszcze gaz znowu, przejadę trochę i znika co to może być :?:

Największym problemem jest to że wykręciłem świece jedna wtedy jak mi kopcił na czarno i świeca była mocno okopcona na drugi dzień wymieniłem świece i wszystkie były w stanie prawidłowym czyli bez sadzy z lekkim nalotem piasku czy jakoś tak :)

 

Nie wiem co może być przyczyna bo pali mi normalnie 6,5-7l na 100km ale w cyklu mieszanym, już po woli tracę głowę dodam że wcześniej miałem bardzo rzadko takowe utratę mocy ze sie dusił ale wtedy zapaliła mi sie lampa Check Engine, a teraz nic

Wcześniej myślałem że to paliwo tankowałem tylko na Shell 95 teraz zacząłem tankować V-power bo podobno są tam jakieś składniki co czyszczą układ wtryskowy itp

Nie wiem czy to nie przez filtr paliwa :cry: już sam nie wiem

 

Bardzo proszę o pomoc bo przypuszczam miał ktoś podobne problemy i może mi doradzić parę porad

Dziękuje i pozdrawiam

m_icha_l :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Motorek

 

1,2i Benzyna X12SZ o ile dobrze przepisałem :wink:

 

Wygląda prawie tak samo jak ten na zdjęciu tylko kapturki na świece mam trochę inne jakby nowsze całe czarne :wink:

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kapturki, to rurki, wkręcone w głowicę.

Proponuję zmienić ten filtr paliwa, jak czas na powietrza, to tez, oczyścić wszystkie złącza elektryczne pod maska i dopiero zobaczyć jak się jeździ.

Kable zapłonowe masz stare?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No właśnie tak myślałem żeby wymienić filtr paliwa i powietrza ;)

tylko sam chciałem wymienić filtr powietrza ale mam obawy żeby to dobrze zrobić, jak z boku są te zaczepy metalowe to jeden da sie odczepić a drugi tak mocno trzyma ze boje sie mocniej dociskać żeby czego nie złamać :?

 

Bo jeśli możesz poradź mi mam odczepić te dwa zaczepy metalowe odchylić i już mogę wymienić filtr znaczy mam do niego dostęp :roll: bo gdzieś tam czytałem że jakieś rury muszę odkręcać od głowicy itp to aż mnie przeraziło ;-)

 

Kable były wymieniane jakieś 2lata temu i wyglądaj razem z ta kopułką czarna co z niej idą kable na w miarę nowe :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurę z przepustnicy(źle napisałem, z tej czarnej prostokątnej puszki) możesz zdjąć, łatwiej bedzie zdjąć pokrywe filtra.

Ale nie musisz, da się zdjąć bez tego, tylko troche trudniej.

Ja nie odkręcałem.

Zaczep potraktuj śrubokrętem, nie złamie się.

Kable mogą sobie wygladac na nowe, ale moga być juz zużyte.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jest za mało danych. Nie opłaca sie szukać po omacku. Przyczyn "duszenia" sie można rownie dobrze szukac w układzie paliwowym przez DIS , map sensor,sondzie lambda, czujniku położenia przepustnicy, silniku krokowym, czuj. połozenia wału, ERG. Równie dobrze cala elektronika i układ mechaniczny mogą byc sprawne, a możesz mieć pęknięty któryś z wielu wężyków i bierze Ci lewe powietrze. Nieraz lepiej oddac poprostu samochod do serwisu no chyba ze chcesz wymieniac wszystko po kolei.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz lepiej oddac poprostu samochod do serwisu no chyba ze chcesz wymieniac wszystko po kolei.

Czemu naganiasz klientów do serwisu?

Jak wymieni filtry, czy poczyści styki, to sam nie może?

Czy sprawdzić lewe powietrze?

Nie po to jest forum.

80% przypadków da się "wyleczyć" na forum, nie trzeba serwisu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności