Skocz do zawartości

naprawa siłownika klap zawirowań


Rekomendowane odpowiedzi

benzyna ekstrakcyjna pieknie czysci i nie odparowuje tak szybko ze nie zdążymy nawet wytrzeć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11587-naprawa-si%C5%82ownika-klap-zawirowa%C5%84/page/2/#findComment-256099
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

wyczyszczone, faktycznie pełno syfu. a teraz gorsza jazda trzeba go odpowietrzyć jakoś

 

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 08:32 ]

no niestety check dalej się świeci, więc trzeba szukać dalej :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11587-naprawa-si%C5%82ownika-klap-zawirowa%C5%84/page/2/#findComment-256054
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam odswieże temat mój problem polega na tym że ten zawór od spodu cały czas wypada tzn. wypada z tego bolca jak go włoże i przegazuje to tylko raz drgnie dodam ze check sie nie zapala tylko czuje że ma tzw. kopa ponad 2500obr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11587-naprawa-si%C5%82ownika-klap-zawirowa%C5%84/page/2/#findComment-151806
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Po co go chcesz czyścić? Silnik Ci zamula?

 

Jeśli nie, to nie ma takiej potrzeby by tam grzebać i wymieniać uszczelki oraz narażać się na potencjalne uszkodzenie o-ringów uszczelniających jarzemka wtryskiwaczy.

 

Po kupnie samochodu też kilka razy miałem błąd EGRa - jeżdżę mało ekologicznie :urodziny: i ten cały syf się chyba przepalił bo od roku mam spokój.

 

Moja rada jak nie trzeba to lepiej tam nie grzebać.

 

P.S Czas czyszczenia - myślę, że ok 4 godz - przy okazji wymiana przewodów przelewowych i trójników + filtr paliwa jak wcześniej nie wymieniałeś.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11587-naprawa-si%C5%82ownika-klap-zawirowa%C5%84/page/2/#findComment-151631
Udostępnij na innych stronach

Problem jest własnie taki ze mam P1125 oraz P0400 i problem z checkiem na zimnym oko ciepły mułłł powyzej 3,5k obrotów nagły strzał i muł az do ponownego uruchomienia silnika po okolo 1min postoju a gdzie nie czytam to albo elektrozaworki albo pompa vacuum albo własnie zanieczyszczenie w kolektorze a ponieważ pompe i zaworki wyeliminowałem poza tym jednym na kolektorze to chyba nic innego mi nie pozostanie.

 

Zaworek ktory mi pozostał to ten ze zdjęcia Brzozy a po dokładnych oględzinach tez mam zaolejony kolektor i okolice....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11587-naprawa-si%C5%82ownika-klap-zawirowa%C5%84/page/2/#findComment-151625
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś wytłumaczć mi jak powinien działać ten siłownik i jak go sprawdzić bo jak nim ruszam góra dół to słychać elektrozawór koło akumulatora

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11587-naprawa-si%C5%82ownika-klap-zawirowa%C5%84/page/2/#findComment-151620
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Do Infusio:

 

Sprawdź lepiej ten elektrozaworek - współnym mianownikiem jest tutaj podciśnienie, które powinno prawidłowo wysterowywać EGR oraz zawór zrzutowy turbiny.

 

Za kolektor brał bym się na końcu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11587-naprawa-si%C5%82ownika-klap-zawirowa%C5%84/page/2/#findComment-151618
Udostępnij na innych stronach

Do Infusio:

 

Sprawdź lepiej ten elektrozaworek - współnym mianownikiem jest tutaj podciśnienie, które powinno prawidłowo wysterowywać EGR oraz zawór zrzutowy turbiny.

 

Za kolektor brał bym się na końcu.

Mariusz na wstępie dziekuje za rade. Sprawdziłem zaworki jak radził Brzoza - wszystkie sprawne :urodziny: . EGR sprawdzony sprawny. Doskrobałem sie do czujnika ?? niewiem jakiego :urodziny: był pod listwą na prawo od EGR na 1 torx`ie po wyjęciu osadzony na oringu w kolektorze całkowicie zasyfiony.. po umyciu i wysuszeniu bez zmian :urodziny: wiec ostatnie co mi przychodzi do głowy to własnie siłownik klapki zawirowań który rowniez sterowany jest podciśnieniowo. Moj Asterix ma na liczniku 210 tys ( a zapewne i z 260 tys ) nie wygląda aby ktokolwiek kiedykolwiek tam zaglądał pozatym jeden z węzyków zwrotnych paliwa jest cały wilgotny i w tej okolicy silnik zachlapany syfem wiec trza interweniowac...

 

Może nie na temat ale czy trudna jest wymiana uszczelnień na tych wezykach ??

 

PS. Obiecuje zrobić foto relacje z moich wypocin czyszczenia moze juz w przyszłym tygodniu.

 

[ Dodano: Wto Sie 11, 2009 10:55 ]

Obiecałem relacje wiec prosze oto ona:

 

Na wstępie dziekuje :

 

http://ochman.superhost.pl/VB/egr/czyszczenie_kolektora_ssacego_i_egr.html

 

bo wiekszosc prac powstała na podstawie tego tutorialu ( w koncu ten sam silnik )

 

Nie bede rozpisywał sie co gdzie i jak bo to wszystko bardzo ładnie i sprawnie opisane jest w linku powyzej dodam od siebie iz:

- Nalezy bardzo ostroznie odkrecac przewody paliwowe

- starannie wyczyscic kolektor najlepiej ropa/benzyna ( ja mam dostęp do chemi agresywnej wiec nie było problemu ale syf trzyma bardzo mocno )

- przy składaniu wazna kolejnosc montowania przewodów paliwowych bo potem ciezko jest dostac sie do nich

- nie zakręcać ich tez odrazu gdyz potem sa lekkie problemy najlepiej poprosty w palcach zaciągnąc nakrętki a gdy juz bedziemy mieli wszystko poskładane kluczem 17 plaski ( najlepiej dość krótki ) wszystko starannie sprawdzic i dociągnąc.

- Jak w opisie pozostawic ostatni przewód lużno daby odpowietrzyc pompe ( uwaga fajnie dość mocno tryśnie ropa )

 

Przed czyszczeniem klapki zawirowań chodziły ciezko trudno z bardzo duzymi oporami po czyszczeniu w dwóch paluszkach leciutko :mrgreen:. Moje odczucia sa subiektywne ale różnica ogromna na +. Autko sie zbiera ładniej mniejsze obroty wieksza prędkośc.

 

Wyczyściłem tez przepływomierz wiec moze to tez dało efekt.

A teraz foto :P

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Troszke pracy i oto efekt :urodziny:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Ps. Problem nadal istnieje. Niestety wszystko wskazuje na zawór GM 09128022 wiec teraz kolej na niego.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/11587-naprawa-si%C5%82ownika-klap-zawirowa%C5%84/page/2/#findComment-151564
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności