Gość Anonymous Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 witam! znajomy mechanik przestraszyl mnie..... twierdzi, ze zna przypadek, ze po zerwaniu paska doszlo do zderzenia tłokow z zaworami.... i głowica do roboty.... mowi sie przeciez, ze wszystkie osmio zaworowe ople a napewno 1,4i i 1,6i sa bezkolizyjne. sam na jednym pasku napinaczu i pompie wody przejechalem juz ponad 60tys km i zastanawiam sie czy jutro musze juz odstawic auto do warsztatu.... czy moge sobie jeszcze troche posmigac, ryzykujac tylko unieruchomienie silnika, a nie demolke jak po zderzeniu tłokow z zaworami...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12041-czy-rzeczywiscie-bezkolizyjny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 podobno wszystkie silniki 1.6 8v, 1.8 8v i 2.0 8v opla są bezkolizyjne. 1.4 8v jest (chyba jako jedyny z 8v opla) kolizyjny, 1.2 8v - nie wiem, różne opinie są na jego temat. Szczerze powiedziawszy to nie wiem czemu akurat 1.4 8v jest kolizyjny jak reszta jest bezkolizyjna, ale z wielu przypadków pękniecia paska w tym silniku kończylo się kolizją rozrządu. Od 1.6 i w zwyż są bezkolizyjne, przynajmniej z opinie ludzi którym pękl pasek, to praktycznie wszystkie te silniki wyszly bez szwanku, owszem można mieć pecha i coś więcej jednak może się uszkodzić, ale tak samo w 1.4 możemy mieć szczęście i może się nic nie uszkodzić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12041-czy-rzeczywiscie-bezkolizyjny/#findComment-252856 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 bartobbb , racja. Mi też kiedyś strzelił pasek i to jeszcze starałem się uruchomić silnik. Wymiana paska na poboczu i tak jeżdżę jakieś 3 lata bez żadnych uchybień. Jak jest z 1,4 nie mam pojęcia. C20NE górą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12041-czy-rzeczywiscie-bezkolizyjny/#findComment-252854 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 1.4 jest kolizyjny > sprawdzone organoleptycznie po zdjęciu głowicy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12041-czy-rzeczywiscie-bezkolizyjny/#findComment-252782 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Z praktyki wiem że 1,4 są kolizyjne i nie wnikam w różne opinie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12041-czy-rzeczywiscie-bezkolizyjny/#findComment-252780 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 1.2, 1.3, 1.4 8V i 16V są kolizyjne. Dopiero c16nz nie jest kolizyjny. Z bigblocków to kolizyjny na pewno jest 18e i 20ne po założeniu góry z 18e(głównie chodzi o wałek, który ma znacznie większe krzywki), normalnie nie jest on kolizyjny(20ne) Co do c14nz sprawdziłem to w najmniej przyjemny sposób(2 zawory do wymiany).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12041-czy-rzeczywiscie-bezkolizyjny/#findComment-252742 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Po odpowiednim przebiegu lepiej wymienić na czas, niż płakać.60 tyś to wymiana pewnych elemętów i spokój na następne 60 tyś - przezorność nie zawadzi nikomu pozdrawiam wszystkich oplowiczów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12041-czy-rzeczywiscie-bezkolizyjny/#findComment-252740 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Z moich info wynika że belkolizyjny jest C16NZ C16LZ i bodajże gaźnikowy 16SV i wszystkie 2,0 8V. 1,4 podobno są kolizyjne. Ale zdarzały się przypadki że bezkolizyjny C16NZ okazał się kolizyjny (np po planowaniu głowicy, gdzie przy normalnej uszczelce zawory mają troszkę bliżej do tłoka)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12041-czy-rzeczywiscie-bezkolizyjny/#findComment-252707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Hm... sam oceń czy tak wygląda zawór w "bezkolizyjnym" silniku po zerwaniu paska.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12041-czy-rzeczywiscie-bezkolizyjny/#findComment-252685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Z moich info wynika że belkolizyjny jest C16NZ C16LZ i bodajże gaźnikowy 16SV i wszystkie 2,0 8V.Jestes pewien, że mój też jest bezkolizyjny? Ja wiem, że nie.Jest jeszcze myk, że c18nz jest kolizyjny, ale to tylko słyszałem, nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12041-czy-rzeczywiscie-bezkolizyjny/#findComment-252383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.