Skocz do zawartości

Czy rzeczywiscie bezkolizyjny???


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam! znajomy mechanik przestraszyl mnie..... twierdzi, ze zna przypadek, ze po zerwaniu paska doszlo do zderzenia tłokow z zaworami.... i głowica do roboty.... mowi sie przeciez, ze wszystkie osmio zaworowe ople a napewno 1,4i i 1,6i sa bezkolizyjne. sam na jednym pasku napinaczu i pompie wody przejechalem juz ponad 60tys km i zastanawiam sie czy jutro musze juz odstawic auto do warsztatu.... czy moge sobie jeszcze troche posmigac, ryzykujac tylko unieruchomienie silnika, a nie demolke jak po zderzeniu tłokow z zaworami...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

podobno wszystkie silniki 1.6 8v, 1.8 8v i 2.0 8v opla są bezkolizyjne.

1.4 8v jest (chyba jako jedyny z 8v opla) kolizyjny, 1.2 8v - nie wiem, różne opinie są na jego temat. Szczerze powiedziawszy to nie wiem czemu akurat 1.4 8v jest kolizyjny jak reszta jest bezkolizyjna, ale z wielu przypadków pękniecia paska w tym silniku kończylo się kolizją rozrządu. Od 1.6 i w zwyż są bezkolizyjne, przynajmniej z opinie ludzi którym pękl pasek, to praktycznie wszystkie te silniki wyszly bez szwanku, owszem można mieć pecha i coś więcej jednak może się uszkodzić, ale tak samo w 1.4 możemy mieć szczęście i może się nic nie uszkodzić :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

bartobbb , racja.

Mi też kiedyś strzelił pasek i to jeszcze starałem się uruchomić silnik.

Wymiana paska na poboczu i tak jeżdżę jakieś 3 lata bez żadnych uchybień.

Jak jest z 1,4 nie mam pojęcia.

C20NE górą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2, 1.3, 1.4 8V i 16V są kolizyjne. Dopiero c16nz nie jest kolizyjny.

Z bigblocków to kolizyjny na pewno jest 18e i 20ne po założeniu góry z 18e(głównie chodzi o wałek, który ma znacznie większe krzywki), normalnie nie jest on kolizyjny(20ne)

 

Co do c14nz sprawdziłem to w najmniej przyjemny sposób(2 zawory do wymiany).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Po odpowiednim przebiegu lepiej wymienić na czas, niż płakać.60 tyś to wymiana pewnych elemętów i spokój na następne 60 tyś - przezorność nie zawadzi nikomu pozdrawiam wszystkich oplowiczów. :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Z moich info wynika że belkolizyjny jest C16NZ C16LZ i bodajże gaźnikowy 16SV i wszystkie 2,0 8V. 1,4 podobno są kolizyjne. Ale zdarzały się przypadki że bezkolizyjny C16NZ okazał się kolizyjny (np po planowaniu głowicy, gdzie przy normalnej uszczelce zawory mają troszkę bliżej do tłoka)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich info wynika że belkolizyjny jest C16NZ C16LZ i bodajże gaźnikowy 16SV i wszystkie 2,0 8V.

Jestes pewien, że mój też jest bezkolizyjny? Ja wiem, że nie.

Jest jeszcze myk, że c18nz jest kolizyjny, ale to tylko słyszałem, nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności