Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Czy rzeczywiscie bezkolizyjny???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam! znajomy mechanik przestraszyl mnie..... twierdzi, ze zna przypadek, ze po zerwaniu paska doszlo do zderzenia tłokow z zaworami.... i głowica do roboty.... mowi sie przeciez, ze wszystkie osmio zaworowe ople a napewno 1,4i i 1,6i sa bezkolizyjne. sam na jednym pasku napinaczu i pompie wody przejechalem juz ponad 60tys km i zastanawiam sie czy jutro musze juz odstawic auto do warsztatu.... czy moge sobie jeszcze troche posmigac, ryzykujac tylko unieruchomienie silnika, a nie demolke jak po zderzeniu tłokow z zaworami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

podobno wszystkie silniki 1.6 8v, 1.8 8v i 2.0 8v opla są bezkolizyjne.

1.4 8v jest (chyba jako jedyny z 8v opla) kolizyjny, 1.2 8v - nie wiem, różne opinie są na jego temat. Szczerze powiedziawszy to nie wiem czemu akurat 1.4 8v jest kolizyjny jak reszta jest bezkolizyjna, ale z wielu przypadków pękniecia paska w tym silniku kończylo się kolizją rozrządu. Od 1.6 i w zwyż są bezkolizyjne, przynajmniej z opinie ludzi którym pękl pasek, to praktycznie wszystkie te silniki wyszly bez szwanku, owszem można mieć pecha i coś więcej jednak może się uszkodzić, ale tak samo w 1.4 możemy mieć szczęście i może się nic nie uszkodzić :wesoly:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

bartobbb , racja.

Mi też kiedyś strzelił pasek i to jeszcze starałem się uruchomić silnik.

Wymiana paska na poboczu i tak jeżdżę jakieś 3 lata bez żadnych uchybień.

Jak jest z 1,4 nie mam pojęcia.

C20NE górą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.4 jest kolizyjny > sprawdzone organoleptycznie po zdjęciu głowicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z praktyki wiem że 1,4 są kolizyjne i nie wnikam w różne opinie. :wesoly:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.2, 1.3, 1.4 8V i 16V są kolizyjne. Dopiero c16nz nie jest kolizyjny.

Z bigblocków to kolizyjny na pewno jest 18e i 20ne po założeniu góry z 18e(głównie chodzi o wałek, który ma znacznie większe krzywki), normalnie nie jest on kolizyjny(20ne)

 

Co do c14nz sprawdziłem to w najmniej przyjemny sposób(2 zawory do wymiany).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Po odpowiednim przebiegu lepiej wymienić na czas, niż płakać.60 tyś to wymiana pewnych elemętów i spokój na następne 60 tyś - przezorność nie zawadzi nikomu pozdrawiam wszystkich oplowiczów. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Z moich info wynika że belkolizyjny jest C16NZ C16LZ i bodajże gaźnikowy 16SV i wszystkie 2,0 8V. 1,4 podobno są kolizyjne. Ale zdarzały się przypadki że bezkolizyjny C16NZ okazał się kolizyjny (np po planowaniu głowicy, gdzie przy normalnej uszczelce zawory mają troszkę bliżej do tłoka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm... sam oceń czy tak wygląda zawór w "bezkolizyjnym" silniku po zerwaniu paska.

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z moich info wynika że belkolizyjny jest C16NZ C16LZ i bodajże gaźnikowy 16SV i wszystkie 2,0 8V.

Jestes pewien, że mój też jest bezkolizyjny? Ja wiem, że nie.

Jest jeszcze myk, że c18nz jest kolizyjny, ale to tylko słyszałem, nie widziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

mi si ekiedys przestawil o 90 stopni rozrzad i chodzil :D jest napewno bez kolizyjny mowie o c16nz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

c16nz jest bezkolizyjny - sprawdzone podczas remontu silnika :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Nie strasz, ja mam jeszcze C18NZ i machnąłem już ponad 100 tyś na rozrządzie ;-)

 

Zbieram się do wymiany - mam już wszystko prócz nowej pompy wspomagania.

 

Zawsze wstawiam raz i wymieniam nawet profilaktycznie różne podzespoły.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbieram się do wymian

Ja też się zbierałem, aż w końcu musiałem załatwiać nowy silnik :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem podczas jazdy zerwało mi kilka zębów z paska rozrządu mógł by mi ktoś powiedzieć co będzie mnie czekać do roboty i jaki koszt proszę bardzo o pomoc dodam jeszcze że po zerwaniu zębów silnik zgasł i już nie odpalił ale normalnie kręcił :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to danych dałeś tyle, że wszystkich brać pod uwagę nawet nie musimy :lol:

silnik, wygląd paska, przestawienie kół wzgl. siebie, kompresja na cylindrach -

czyli wszystko i nic

odpowiedź może być taka sama jak pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest to silnik 1.4 opel kadet wyglad paska nie znam nie rozbierałem jeszcze tego ale jak patrzyłem pod osłone to kilku zębów nie ma... :lol:

 

[ Dodano: Nie Mar 28, 2010 10:24 ]

chce się dowiedzieć czy będzie cała glowica do roboty bo był delikatny stukot jak zerwało zeby i silnik zgasł więc wydaje mi się ale nie jestem tego pewien że tłok pocałował się z popychaczem może mi ktos doradzic na ten temat???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłok może "pocałować się" z zaworem, a nie popychaczem

Jeśli pasek nie strzelił a zgubił jakiegoś zęba

to nie musi być jeszcze tragedii.

Zdejmiesz osłonę i sprawdzisz pkt-y

możesz założyć poprawnie świeży pasek i pokręcić wałem

potem choćby sprawdzić kompresję - i będziesz miał pewność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli mówisz by ściągnąc stary założyc nowy ustawić na znaki i nie wymieniac pompy wody i napinacza ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie rozrządu te w/w elementy też powinieneś wymienić

albo przynajmniej - byłoby właśnie takie zalecenie.

Przy czym chodzi tu na razie tylko o sprawdzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.