Gość Anonymous Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Czy ktoś może zwiększał moc w swoim dieselku 2.0 z 82KM na 101KM. Podobno można.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1218-astra-ii-20-di-82km-zwi%C4%99kszenie-mocy-do-101km/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 w kazdym silniku mozna bo fabrycznie moc jest ograniczona podobno do 70-80%   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1218-astra-ii-20-di-82km-zwi%C4%99kszenie-mocy-do-101km/#findComment-353162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 to sie wiaze z zainstalowaniem sprezarki i nie jest to rzecz oplacalna silnik 101KM ma po prostu fabrycznie montowana turbo sprezarke ewentualnie prosta metoda jeszcze to chip tuning ale nie jestes raczej w stanie uzyskac po takim zabiegu wiecej jak 90KM z tego silniczka z fabrycznego 101KM mozna wycisnac podobno 110KM max pozostaje jeszcze duzo roznych zabiegow ale czy warto to jest dosc spora kaska   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1218-astra-ii-20-di-82km-zwi%C4%99kszenie-mocy-do-101km/#findComment-353138 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Dawid co ty piszesz?? Przecież 82 konny "silniczek" ma turbosprężarke!! A DTH ma poprostu intercoler i stad ma 101 koni a z silnika 82 konnego bez trudu na podkreceniu turbo bo pracuje na 60% swoich mozliwości uzyskasz 105 koni i znaczny wzrost momentu obrotowego:)a 101 bez trudu wiekszego da sie podkrecić do 120 koni na Chipie CHIPTRONICA ale to prawie 2 tyś kosztuje ale ma się gwarancje itp:) A jak już pisałem nie raz oznaczenie na klapie bagażnika DI_16V nie oznacza wcale że nie ma turbiny(T), poprostu trzeba się wgłebić w symbol silnika a on jest X20DTL wiec tu pojawia się nam to T :)Opel to pomieszał ale jest proste do skumania:) DI_16V to X20DTL A DTI_16V to Y20DTH (PPRZY OZNACZENIU SILNIKA tzn ostatnia litera L oznacza LOW i 82 konie a H -HIGH i 101 koni:))   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1218-astra-ii-20-di-82km-zwi%C4%99kszenie-mocy-do-101km/#findComment-353118 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 a z silnika 82 konnego bez trudu na podkreceniu turbo bo pracuje na 60% swoich mozliwości uzyskasz 105 koni Czy aby napewno wystarczy tylko zwiększyć ciśnienie powietrza doładowanego? To po co w DTH jest intercooler? Bo bardziej sprężone powietrze trzeba dodatkowo schłodzić. Ponadto w DTH są inne wałki rozrządu co powoduje konieczność zmiany mapy silnika (chipa sterującego wtryskiem) tak żeby dostosować dawkę paliwa i moment jej wtrysku do zastosowanych modyfikacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1218-astra-ii-20-di-82km-zwi%C4%99kszenie-mocy-do-101km/#findComment-353107 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 a 101 bez trudu wiekszego da sie podkrecić do 120 koni na Chipie CHIPTRONICA ale to prawie 2 tyś kosztuje ale ma się gwarancje itp:) Upsolute z Gdanska np. robi dtl'e na 107 KM i 235 Nm a dth robia na 123 KM i 272Nm-cena 1700zł. sam zbieram kase na chipka bo gadalem z kolesiem co ma viki 120konną dth- i podobno do 100km/h zbiera sie porównywalnie z asterka f 2.0 8v.(nie wspomne o kopie od "dolu") więc różnica spora a przyrost 22 KM za 1700 to nie tak strasznie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1218-astra-ii-20-di-82km-zwi%C4%99kszenie-mocy-do-101km/#findComment-353067 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 a z silnika 82 konnego bez trudu na podkreceniu turbo bo pracuje na 60% swoich mozliwości uzyskasz 105 koni Czy aby napewno wystarczy tylko zwiększyć ciśnienie powietrza doładowanego? To po co w DTH jest intercooler? Bo bardziej sprężone powietrze trzeba dodatkowo schłodzić. Ponadto w DTH są inne wałki rozrządu co powoduje konieczność zmiany mapy silnika (chipa sterującego wtryskiem) tak żeby dostosować dawkę paliwa i moment jej wtrysku do zastosowanych modyfikacji. Napisałem ogólnie nie wgłebiając się w mapy paliwa itd....ale wszystko ogolnie odnosi się do spreżarki która w opelkach tłoczy nieduże ciśnienie.A myśle że za te 23 koniki 1700zł to nie dużo chodz zawsze takie modyfikacje to większe obciążenie dla turbo,pompy i wtrysków oraz układu przeniesienia napedu i przed ogólnym chiptuningem stan silniczka musi być bdb i gdzieś wyczytałem ze powyzej 250 tyś przebiegu jest to nieopłacalna zabawa gdyż silnik ma już nie tą młodość:)Chodz ja zawsze wychodze z założenia że jak dbasz jak masz:P Bo niektóre słuzbuwki po 100 tys nadaja się do generalki:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1218-astra-ii-20-di-82km-zwi%C4%99kszenie-mocy-do-101km/#findComment-353065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Typ silnika i pojemność cena brutto* Benzynowe do 1.2 litra 800 zł Benzynowe od 1.2 litra do 2.0 litra 1200 zł Benzynowe powyżej 2.0 litra 1500 zł Benzynowe turbodoładowane 2200 zł Diesle turbodoładowane, starsze sterowniki np. EDC15 1500 zł Diesle turbodoładowane, nowe sterowniki np. EDC16 1800 zł Ceny nie zawierają stosowanych upustów. *zawiera VAT 22% Ogólnie rzecz biorąc mamy 3 metody wykonania chiptuning-u. Wybór metody tuningu elektronicznego silnika zależy od konkretnego modelu pojazdu, sterownika, aktualnych potrzeb użytkownika oraz zastosowanego sprzętu do pracy. My w naszej działalności stosujemy tylko 2 pierwsze, ponieważ nie produkujemy oraz nie montujemy modułów zewnętrznych (tzw. Box-ów) mając na względzie ich niekorzystny wpływ działania na sterowanie jednostkę napędową. Tak więc, po kolei jakimi metodami można wykonać chiptuning: -------------------------------------------------------------------------------- 1. Wymiana chipsetu, Epprom-u z programem sterującym. To typowy, klasyczny chiptuning (stąd nazwa) polegający na wymontowaniu z samochodu komputera, jego otwarcia, wyjęcia lub najczęściej wylutowania kości Epprom, zaprogramowania nowego Epprom-u z nowym lub zmodyfikowanym programem oraz jego wpięcia lub wlutowania do jednostki centralnej pojazdu i zamontowanie ponownie w samochodzie. Poprzedni Epprom pozostaje u właściciela. -------------------------------------------------------------------------------- 2. Programowanie przez złącze diagnostyczne OBD-II. {Flash OBD Programming} Najnowsza metoda stosowana w pojazdach głównie nowych, posiadający złącze diagnostyczne w standardzie OBD-II. Program jest wczytywany bezpośrednio przez to złącze. Polega na zgraniu w całości seryjnego programu z komputera samochodu, modyfikację tego programu wraz ze sprawdzeniem sum kontrolnych i następnie wgraniu tego modyfikowanego programu przez właśnie złącze diagnostyczne OBD. System jest całkowicie transparentny dla diagnostyki serwisowej, zachowując pełne numery VIN i wszelkie ustawienia, które nie powinny być modyfikowane. Wgrany program wygląda jak oryginał, ciężko jest wykryć modyfikacje chiptuningu. -------------------------------------------------------------------------------- 3. Montaż modułu zewnętrznego, tzw. Box-a. (nie robimy tą metodą) Jest to montaż modułu zewnętrznego wpinanego wprost w instalację tzw. Box. Łatwy montaż indywidualny i zarazem demontaż (można go wykonać samemu wg instrukcji). Niestety wyniki przeprowadzone na hamowniach pokazują, że tą metodą nie da się osiągnąć, zadowalających wyników, jak również ich działanie może mieć niekorzystny wpływ na działanie jednostek napędowych pojazdów. -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- ... WAŻNA UWAGA ... Zmiana i modyfikacja programu sterującego pojazdu polega u nas tylko i wyłącznie na zgraniu (downlink) w całości seryjnego oprogramowania tzw. "serii" z komputera samochodu (przez złącze OBD lub z EPPROMU), modyfikację tego właśnie seryjnego programu oraz wgraniu (uplink) tego bazującego na "serii" zmodyfikowanego oprogramowania do sterownika komputera (również poprzez złącze OBD-II na zasadzie tzw. Flash-a lub zaprogramowanie nowego EPPROMu). -------------------------------------------------------------------------------- Tak więc jest to modyfikacja seryjnego programu danego pojazdu, a nie program wziętym z zupełnie innego samochodu. Dzięki temu ustawienia indywidualne danego pojazdu (jak np. immobilizery, VIN) zostają zachowane jako oryginalne. Nie wymaga demontażu komputera z pojazdu, dlatego jest to najczęściej stosowana metoda w pojazdach nowych po 2000 roku i będących jeszcze na na gwarancji. Für OPEL, Typ Astra G 16V 2,0 DI, Hubraum 2,0 Liter, ist folgendes Steuergerät möglich: Serienleistung (kW): 60kw/82PS Drehmoment (Nm): 185Nm bei 1800 u/min Optimierte Leistung (kW): 74kw/101PS Optimiertes Drehmoment (Nm): 245Nm bei 1800 u/min Steckbares System: Ja Preis (inkl. MwSt.): 399,00 €   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1218-astra-ii-20-di-82km-zwi%C4%99kszenie-mocy-do-101km/#findComment-352901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Typ silnika i pojemność cena brutto* Benzynowe do 1.2 litra 800 zł Benzynowe od 1.2 litra do 2.0 litra 1200 zł Benzynowe powyżej 2.0 litra 1500 zł Benzynowe turbodoładowane 2200 zł Diesle turbodoładowane, starsze sterowniki np. EDC15 1500 zł Diesle turbodoładowane, nowe sterowniki np. EDC16 1800 zł Mam pytanko: jaka to firma i jaki sterownik ma dth z 2000r.?czy jest gwarancja i czego ona dotyczy-poprawnego działania oprogramowania czy tez ewentualnych awarii spowodowanych np. zbytnim wysileniem wtryskow turbiny itp. Ciekawi mnie też sprawa serwisowania-badania na kompie-czy serwis jest w stanie wykryć że samochód był "dłubnięty", czy nie będzie żadnych błedów. Ja akurat nie mam gwarancji ale czy np przy odsprzedaży gdybym chciał zataić fakt tuningu -czy w serwisie mogą to sprawdzić. Poza tym troche mam obawy czy nagły przyrost mocy o te 20KM nie pozostanie bez żadnego wpływu na podzespoły silnika także sprzegła itp. Z drugiej strony moc kusi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1218-astra-ii-20-di-82km-zwi%C4%99kszenie-mocy-do-101km/#findComment-352846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Witaj wejdz sobie www.ttc.pl i sprawdz. Jezeli masz Opla miedzy 09.97r-09.00r to masz urzadzenie wtryskowe EDC-15M,natomist jesli od 10.00r-02.02r to wtedy masz PSG 16 czyli EDC 16,serwis nie kapnie sie poniewaz jak przeczytales jest to zgrany orginalny program i poddany modyfikacji i wgrany z powrotem tak wiec wszystko jest tak jak orginal tylko zmienione sa parametry jak by bylo cos nie tak to bys musial zmieniac kody do immobilizery, VIN itp.błedów nie bedzie. Diesle maja 30%-40% zapasu mocy tak wiec nie bedzie wyzyłowany pozatym najpierw wjedziesz na hamownie i jak bedzie cos nie tak z silnikiem to nie beda ci go bajerowac tylko powiedza ci co w nim kuleje i zebys to zrobil i dopiero bral sie za tuning.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1218-astra-ii-20-di-82km-zwi%C4%99kszenie-mocy-do-101km/#findComment-352674 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.