Skocz do zawartości

spadajace obroty i szarpanie przy ruszaniu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

ma dwa problemy ..

 

jeden to spadajace obroty do ok 300 przewaznie gdy jade na sprzegle, zdarza sie tez ze auto zgasnie calkiem,, nie ma zadnej reguly kiedy to sie dzieje, czy silnik zimny czy cieply.. raz jest normalnie a za chwile obroty szaleja.. po tych 300 auto samo wskakuje na obroty ok 1500 po czym powoli spada, ale naprawde powoli, no chyba ze wcisne mu gaz ..

co to moze byc ? silniczek krokowy ? na postoju dostrzegam ze obroty bedac na 900 co pare seknud chca zejsc minimalnie nizej , jednak za chwile sie normuje ...

 

 

drugi problem to szarpanie przy ruszaniu..

 

nie dzieje sie to zawsze, poprostu raz szarpie raz nie.. jak szarpie to obojetnie czy bede ruszal na samym sprzegle czy tez wciskajac gaz.. jest to mocno denerwujace, takie wrazenie jakby auto chialo zaraz zgasnac .. moze to cos z tymi obrotami, chociaz przy ruszaniu jak szarpie sa w normie ,ok 900... Czy to poduszki ? czy tez sprzeglo ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 1,4 c14nz .. trudo mi powiedziec czy kiedys byl czyszczony erg czy krokowiec, mam to auto od mity w miesiaca, i szczerze mowiac zostalem oszkany, ale mniejsza z tym, probuje go teraz jakos podopieszczac.. mysle ze raczej nie bylo czyszczone.. tylko powiedz mi gdzie jest to erg ? i jak to przeczyscic ? jest z tym jakis klopot ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

erg to zawór recyrkulacji spalin u mnie w dieslu jest po prawo od głowicy, niżej tak bliżej ziemi ale u Ciebie nie wiem jak to wygląda, sam tego nie czyściłem bo trzeba troche pokręcic, u mnie w dodatku przez to dziadostwo przechodzi wąż od płynu chłodzącego, który trzeba wypiąc, więc nie myślełem nawet o zabawie z tym, podjedź do mechanika i zapytaj ile za to weźmie, z tego co wiem nie jest to droga rzecz 30-40 zł, w tym zaworze zbiera się nagar od paliwa złej jakości, może tankowac coś dobrego a i tak ten zawór jest czuły na to :P ale można go też zaślepic i wtedy spaliny nie są przez niego filtrowane, nie zatyka się i co za tym idzie nie ma objawów szarpania :(

 

 

tak wygląda zawór erg

http://img482.imageshack.us/my.php?image=59iz.jpg

http://img54.imageshack.us/my.php?image=69wc.jpg

 

tu akurat w silniku 1,2 po prawo od głowicy http://img383.imageshack.us/my.php?image=02ad.jpg

 

tak powinien wyglądac wyczysczony erg http://img513.imageshack.us/my.php?image=139uc.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co znalazlem to jest c14nz .. silnik 1,4i kat. 60 km... to co moge sprawdzic aby szarpanie zniknelo i te obroty byly caly czas w normie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowy, lewe powietrze(wężyki podciśnienia, odmy), może któryś przewód zapłonowy, czy swieca.

A moze też wypalone styki na palcu i w kopułce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności