ja37 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Akurat rozbierałem starą obudowę wałka, wiec porobiłem foty Do wymiany wałka niestety trzeba odkręcać głowicę. Nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów - ja nie zdjąłem. Kopułkę i palec każdy wie, jak odkręcić, więc fotek nie robiłem. Po odkreceniu palca mamy taki widok: Za ten wystajacy bolec spokojnie mozna złapać kombinerkami i wyciągnać : Simmering do śmieci. Teraz widać płytke ustalająca wałek zamocowana na 2 torxy nr30. Śruby odkrecamy i wyjmujemy płytkę: Teraz wałek spokojnie nam wychodzi w stronę zapłonu: Pamiętajcie, że w wałkach 18E i 16SH trzeba wiercić otwory do przykręcenia palca rozdzielacza.Albo zastosować aparat zapłonowy z c20xe, pasuje plug&play. Powodzenia.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12773-wymiana-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-c20ne/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roko Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) panowie ja sie podepne pod temat i odgrzeje kotleta,otóz jestem po wymianie popychaczy w mojej corsie x12 sz bo troche klepała zaworkami,nie przeszkadza to w jezdzie ale mnie to troche wkurzało i wiecie co 100 zł poleciało i żadnej poprawy jak "cykał" tak "cyka" ,majster powiedział że wałek ma grube "rysy " na 3 zaworach i te popychacze niewiele pomogą,trzeba wymienic wałek i to najlepiej z połowa głowicy, w związku z tym mam pytanko czy trzeba demontowac całą głowice czy tylko połowe w której siedzi wałek? :rolleyes: :rolleyes: ps. przejżałem allegro i jeszcze dwa pytanka 1 czy warto wziąć wałek z obudową od razu(ułatwi to chyba montaz gdyz uszczelka pod głowica zostaje 2 czy wałek od innego modelu pasuje? np,14 nz Edytowane 29 Listopada 2011 przez roko   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12773-wymiana-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-c20ne/#findComment-415879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Jak wałek ma grube rysy i hydro dalej stuka to wypada sprawdzić ciśnienie oleju, możliwe że pompa ma już dość lub smok w misce jest przytkany. Co do wałka to 1.2 i 1.4 mają je identyczne. Zapodaj wałek od 1.6 - C16NZ lub 1.3 (13NB), opcja dla hardocorów to wałek od 1.3S ale w tych czasach raczej nie do zdobycia... Edytowane 29 Listopada 2011 przez GrzECHO   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/12773-wymiana-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-c20ne/#findComment-415900 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi