ja37 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Akurat rozbierałem starą obudowę wałka, wiec porobiłem foty Do wymiany wałka niestety trzeba odkręcać głowicę. Nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów - ja nie zdjąłem. Kopułkę i palec każdy wie, jak odkręcić, więc fotek nie robiłem. Po odkreceniu palca mamy taki widok: Za ten wystajacy bolec spokojnie mozna złapać kombinerkami i wyciągnać : Simmering do śmieci. Teraz widać płytke ustalająca wałek zamocowana na 2 torxy nr30. Śruby odkrecamy i wyjmujemy płytkę: Teraz wałek spokojnie nam wychodzi w stronę zapłonu: Pamiętajcie, że w wałkach 18E i 16SH trzeba wiercić otwory do przykręcenia palca rozdzielacza.Albo zastosować aparat zapłonowy z c20xe, pasuje plug&play. Powodzenia.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roko Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) panowie ja sie podepne pod temat i odgrzeje kotleta,otóz jestem po wymianie popychaczy w mojej corsie x12 sz bo troche klepała zaworkami,nie przeszkadza to w jezdzie ale mnie to troche wkurzało i wiecie co 100 zł poleciało i żadnej poprawy jak "cykał" tak "cyka" ,majster powiedział że wałek ma grube "rysy " na 3 zaworach i te popychacze niewiele pomogą,trzeba wymienic wałek i to najlepiej z połowa głowicy, w związku z tym mam pytanko czy trzeba demontowac całą głowice czy tylko połowe w której siedzi wałek? :rolleyes: :rolleyes: ps. przejżałem allegro i jeszcze dwa pytanka 1 czy warto wziąć wałek z obudową od razu(ułatwi to chyba montaz gdyz uszczelka pod głowica zostaje 2 czy wałek od innego modelu pasuje? np,14 nz Edytowane 29 Listopada 2011 przez roko   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Jak wałek ma grube rysy i hydro dalej stuka to wypada sprawdzić ciśnienie oleju, możliwe że pompa ma już dość lub smok w misce jest przytkany. Co do wałka to 1.2 i 1.4 mają je identyczne. Zapodaj wałek od 1.6 - C16NZ lub 1.3 (13NB), opcja dla hardocorów to wałek od 1.3S ale w tych czasach raczej nie do zdobycia... Edytowane 29 Listopada 2011 przez GrzECHO   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi