Skocz do zawartości

BINGO M ustawienia i odczyty - Proszę o opinie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Proszę o opinię na temat ustawień i odczytów w mojej instalacji gazowej.

Instalacja - Parownik Lovato, sterownik BINGO M, Opel Astra X16SZR.

Mój główny problem to świecący się check podczas jazdy na gazie. Zaświeca się po dłuższej równomiernej jeździe.

Ustawienia str1:

Dołączona grafika

Ustawienia str2:

Dołączona grafika

Ustawienia str3:

Dołączona grafika

 

Odczyty przy biegu jałowym:

Dołączona grafika

Odczyty przy 2000 RPM:

Dołączona grafika

Odczyty przy 3000 RPM:

Dołączona grafika

 

Czekam na wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W typie emulacji mam tylko: Przebieg, masa i odłączona.

Czyli który wybrać?

Przebieg?

 

I jeszcze mam wątpliwości co do układu zapłonowego?

4 cylindry i dwie cewki??

Czy 4 cylindry i jedna cewka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ustaw przebieg i nie zmieniaj wartosci stanu wysokiego i niskiego.

co do pytania 2 to odpowiedz wydaje sie byc oczywista...

 

zauwazyles u siebie 2 cewki? :D

 

a na powaznie to 4 cylindry i 1 cewka...

nie zauwazylem poprzednio...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wybrałbym emulację sondy: przebieg. Być może z tego powodu świeci Ci się kontrolka.

Aparat zapłonowy raczej masz dobrze ustawiony patrząc po niskich obrotach. Najłatwiej to sprawdzić porównując wskazania obrotomierza w aucie i w programie Bingo powinny być zbliżone.

Myślę że możesz mieć podany TPS. Masz zaznaczony 0,5V tymczasem przy 3100 obrotów masz wskazania 0,82V sugerowałoby to TPS 0-1 V, jeśli tak jest to opcja wzbogacenia mieszanki przy 2,5V nigdy nie nastąpi.

Zbyt duża jest też różnica w ustawieniu silnika krokowego na wolnych 118 i wysokich obrotach 89-97, te wartości powinny być zbliżone.

Maksymalne otwarcie i zamknięcie silnika krokowego o 20 i 40 kroków - zbyt duze moim zdaniem. U mnie na biegu jałowym mam po 10 kroków, a pod obciążeniem po 15 kroków.

Takie moje spostrzeżenia, sam sprawdź czy majasens.

 

Pzodrawiam

 

Glubul

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o TPS to byc moze u Ciebie wyglada to inaczej ale np. u mnie i jak widac rownierz u kolegi skubera TPS nie podaje wartosci liniowo.wskakuje nawet do ponad 3V,ale dopiero przy energicznym otwarciu przepustnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jak zmieniłem opcję na 4 cylindry 1 cewka to niestety odczyty obrotomierza były bardzo zaniżone. Więc wróciłem do ustawienia 4 cylindry i 2 cewki.

2) Ustawiłem emulację na przebieg z wartrościami L i H po 0,025. I wczoraj check nie zaświecił się ani razu.

Niestety dziś rano na zimnym silniku kiedy pracował jeszcze na benzynie ciężko było ruszyć. Zaczął mi robić kangurki. Po rozgrzaniu i przejściu na gaz objaw ustał i po ponownym przejściu na benzynę już było OK.

Spróbuję wrócić do poprzednich ustawień i sprawdzić czy ma to coś wspólnego. Niby na benzynie chyba nie powinno, ale sprawdzić można :D.

 

Co do TPS to jest tak jak pisze york:

Dołączona grafika

Przy energicznym dodawaniu gazu można uzyskać nawet powyżej 4V.

 

Czy myślicie, że warto uaktywnić cutt-off? A jeżeli tak to z jakimi parametrami? Domyślne są 1200 RPM i -30%.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze mowisz o tym co pokazuje sie na monitorze w kwesti zanizania obrotow?

jak masz podpiety sygnal z cewki?prosto z zacisku czy z 1 swiecy?

 

co do kangurkow,to sproboj ustawic stany na okolo 0,45 bo te ktore masz moga byc troche za szybkie,i komp sie do nich przyzwyczail,i dla tego z rana chcial pracowac podobnie.

 

co do cut-off to w praktyce oszczednosci daje niezauwazalne,natomiast trzeba sie przyzwyczaic do jazdy z nim.problem moze stwarzac podbicie z powrotem obrotow przy zmianie biegu,bo trwa to troche dluzej,ale wlasciwie to ustaw,pojezdzij i sam zdeyduj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał z cewki mam podpięty tak:

Przewód czerwony z bingo do przewodu czarnego we wtyczce, która jest wpięta w cewkę,

Przewód brązowy z bingo do przewodu żółto-czerwonego we wtyczce, która jest wpięta w cewkę.

 

Ustawiłem emulację lambdy tak jak zalecałeś na 0,45.

Pojeździmy zobaczymy. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

Na razie po 1 dniu jazdy jakby trochę lepiej ale dalej na noPB robi kangurki tylko, że teraz jakby trochę mniejsze.

 

Mam jeszcze jeden problem. Mianowicie, kiedy dojeżdżam do skrzyżowania wciskam sprzęgło to często zdarza mu się zgasnąć.

Macie jakiś pomysł. Na PB nie gaśnie. Jak stoi na wolnych obrotach na LPG też mu się nie zdarza zgasnąć, a podczas jazdy gaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dmucha Ci w dolot.sproboj sciagnac rure z chwytu powietrza.nie wiem jak to u Ciebie wyglada,ale sadze ze jest to wykonalne

 

niepokoja mnie te 2 cewki.moze napisz jakie obroty pokazuje wzgledem obrotomierza na zegarach,przy ustawieniu 4 cyl. 1 cewka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności