Skocz do zawartości

BINGO M ustawienia i odczyty - Proszę o opinie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam taki sam problem tylko ze umnie to wyglada tak ze jak jezdze na gazie i przelanczajac na benzyne to starsznie mi szarpie i obroty szaleja , a jak pzrelacze na gaz to chodzi idealnei i nei mowiemna gazie ma wiekszego kopa niz na bezynei w tym momecie. a jak pisaliscie wczesniej ze gasnol wam na gazie skrecajac w lewo lub prawo to moim sposobem jest wywiercenie malego otworu w filtrze powqietsza ale w tej dolnej czesci i zatkanie doloty kolo chlodnicy . :arrow:

Napisz jeszcze ile ci pali?:wink:?:D?:arrow:

zmień ustawienia EMULACJA SONDY LAMBDA na: WŁASNA H-0,6 L-0.8 odetkaj dolot i wyrteguluj parownik!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Orientuje się ktoś ile % jest bogatsza mieszanka na trybie sportowym względem trybu normalnego w Bingo M?

I może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tymi krokami i co to daje?

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w VOLTACH przy sądzie lambda 0-1V:

0,38V-uboga

0,48V-normalna

0,65V-bogata

tak mi się wydaje na 90%

a jeśli chodzi o te kroki to znaczy że -10 kroków lub +20krok to o tyle zmieni się maks. położenie silnika krokowego względem PWA. Jeśli mieszanka zrobi sie za bogatato zmniejszy sie o 10 jeżeli za uboga to otworzy się o max 20kroków. Jeżeli te wartości okażą się nie wystarczające (- i +) to wyskoczy "błąd sondy" a auto będzie muliło lub paliło za dużo. Optymalnie było by gdyby silnik krokowy pracował max i min 10krok (+10 i -10) aby to osiągnąc musi byc dobrze dobrany mikser oraz dobrany odpowiednio i wyregulowany reduktor.

Zwężenie zakresu (+10 i -10 od PWA) wpływa korzystnie na szybkość sterowania (ekonomia i dynamika).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czyli mam rozumieć, że im bliżej zera przy ustawieniach kroków tym dynamiczniej i ekonomiczniej? A jak bym chciał, żeby autko było żywsze to opcja skok att do żądanej pozycji i wzbogacenie mieszanki np o 20% przy wartości TPS np 3,0 będzie dobre ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć, że im bliżej zera przy ustawieniach kroków tym dynamiczniej i ekonomiczniej? A jak bym chciał, żeby autko było żywsze to opcja skok att do żądanej pozycji i wzbogacenie mieszanki np o 20% przy wartości TPS np 3,0 będzie dobre ?

No nie bardzo rozumiem co masz na myśli ale jeśli ci chodzi oto że im bliżej PWA i im wartość + i - są mniesze zbliżaja się do 0 tzn PWA90 max+1 a min -1 to tak ale wątpie żebys tak ustawił reduktor aby takie wartości + i - wystarczyły do prawidłowej pracy silnika - 99,9% że ci sie to nie uda jeśli uda ci się ustawic +10 i -10 to uważam za duży sukces!

Ja mam ustawione wzbogacanie 50kroków (mam inny program niż ty i dlatego niektórych funkcji ustawień nie mam a inne nazywają się inaczej) przy 3,0V TPS

 

[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 09:16 ]

Ustawienia masz dobre trzeba by było podpiąć laptopka i pojezdzic zobaczyć czy sa wystarczające ja mam rozjechane -25kroków od PWA i +30od PWA(przy takich rozjechaniach nie łapie błędu sondy) skład mieszanki koryguje sie prawidłowo.

Weż daj mu 3000obr i przytrzymaj zobacz na jakiej pozycji ustawi sie krokowy? potem zobacz na jakiej pozycji ustawi się dla wolnych obrotach? jesli jednakowo to ok. ta ilość kroków to PWA.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

SS 11 nie do końca rozumiem od czego zależy to ustawienie odpowiednie kroków...

 

...jeżeli chcę np ustawić wartości jak najmniejsze na - i + dla krokowego to jak to zrobić?

... musi być inne PWA (teraz mam 78) czy pokręcić śrubą od regulacji, bo nie czaję do końca o co z tym chodzi i od czego to zależy, żeby te kroki odpowiednio nisko ustawić....

 

 

P.S Czy to normalne, że wyłącznie przy nagrzewaniu silnika do 16st. 12 litrów beny starcza mi na 1,5 miecha/2600km? Dodam, że silnik grzeje na postoju...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SS 11 nie do końca rozumiem od czego zależy to ustawienie odpowiednie kroków...

od tego jak masz wyregulowany reduktor

 

...jeżeli chcę np ustawić wartości jak najmniejsze na - i + dla krokowego to jak to zrobić?

-zmienić ustawiena w programie za pomocą interfejsu i kompa

 

... musi być inne PWA (teraz mam 78) czy pokręcić śrubą od regulacji, bo nie czaję do końca o co z tym chodzi i od czego to zależy, żeby te kroki odpowiednio nisko ustawić....

- jak byś podłączył kompa i zrobił tak jak ci radziłem wczesniej to byś wiedział czy trzeba zmieniać coś czy nie.

 

 

P.S Czy to normalne, że wyłącznie przy nagrzewaniu silnika do 16st. 12 litrów beny starcza mi na 1,5 miecha/2600km? Dodam, że silnik grzeje na postoju...

Jak zmienisz temp. prełączania to możesz ustawic że będzie się przełączało przy 20st. albo i 40st. albo wyłączyć funkce przełączania od temperatury (szkodliwe dla membrany parownika)i będzie przełączał po przegazówce.

Jeśli odpalasz 1 raz dziennie przez 1,5miecha to normalne jesli odpalasz 100razy dziennie przez 1,5 miecha to za mało :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Otóż dziś trochę pojeździłem z lapkiem podpiętym do instalki i mam następujące pytanie.

Czy w zakładce odczyty temperatura silnika to prawdziwa temp silnika czy czegoś innego?

Pytam bo zauważyłem, że temp max jaką mi tam pokazuje to 60st, więc nie wiem czy wszystko ok z moja bryka itrochę mnie to niepokoi....

 

Dodam, że wskazówka temperatury pokazuje ok 90st czasem troszke więcej czasem troszkę mniej...

 

Co do cut off to go wyłączyłem i autko jakby bardziej zywe :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności