Skocz do zawartości

BINGO M ustawienia i odczyty - Proszę o opinie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Przy 4 cylindry jedna cewka pokazuje około 1/2 obrotów w porównaniu z obrotomierzem.

Sprawdzę jeszcze dokładnie jak się podepnę z laptopem i napiszę dokładnie.

 

Tak dokładnie pokazuje 1/2 poprawnych obrotów czyli przy 800 RPM na obrotomierzu pokazuje 400 przy 2000 pokazuje 1000.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie co do cewki. nawet jeśli optycznie jest jedna to w środku znajdują się dwie. tak więc dwie cewki na 4 cylindry. i nie kombinujcie z tym więcej sprawdzone empirycznie :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jeżeli chodzi o gaśnięcie podczas jazdy to wydaje mi się, że chyba się udało:

po pierwsze miałem już wyrzuconą rurę z dolotu powietrza łączącą obudowę filtra z atrapą, ale dodatkowo założyłem kolanko (takie od rur kanalizacyjnych :mrgreen: ) i skierowałem je w dół pomogło to trochę, ale nie zupełnie. Czytając post kolegi rafalpg z tutejszego forum przeczytałem o tym, że może gasnąć podczas skrętu w jedną stronę. Pojeździłem i sprawdziłem, że faktycznie tak jest. Gasł przy skręcie w lewo natomiast w prawo nie.

Za radą z tego postu odkręciłem śrubę w parowniku o 1/2 obrotu i na razie nie zgasł mi w zakręcie ani razu.

 

2) Jeżeli chodzi o emulację lambdy to dalej jest nie tak. Podczas wciskania gazu na noPB samochodem dalej szarpie.

Co gorsze zaczynam chyba zauważać delikatne szarpanie na LPG. Czy to możliwe?

Chyba wrzucę na razie na masę żeby komp wrócił do normy może wtedy przestanie.

Problem tylko z zapalającym się checkiem przy ustawieniu na masę.

Może ma ktoś empiryczne doświadczenia z ustawieniem emulacji w tym silniku?

Jakie czasy zastosować ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wprawdzie mam X16XEL - ale u mnie sprawdzają się ustawienia

L=0,6 H=0,4

Emulacja - przebieg (masa to się ustawia we Fiatach :wesoly: )

Gaśnięcie na luzie - poszukaj terminu "kompensacja". Wyprowadzasz dodatkowy wężyk z otworów wyrównawczych parownika i łączysz go z puszką filtra (przed filrem). Przywracasz oryginalny dolot i nie ma prawa gasnąć na luzie nawet przy 100kmph

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zmian czasów emulacji (stosowałem również H=0,6 i L=0,4) niestety szarpanie samochodem stało się coraz bardziej nieznośne.

Zastosowałem na emulację na masę i pojeździłem trochę i na noPB już jest OK (już nie szarpie). Natomiast na LPG szarpie niemiłosiernie. Jak tylko dodam więcej gazu to mało głowy nie urwie.

Chyba zabawy z czasami nie wyszły na dobre :shock:

Ma ktoś jakieś pomysły ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czas H musi być niższy od L! (lub ewentualnie taki sam)

Jeżeli piszesz, że robiłeś H=06 i L=04 - to nie jest prawidłowo. Powinno być odwrotnie H=0,4 L=0,6

 

Szarpanie na gazie nie jest związane z emulacją sondy. Emulacja ma tylko wpływ na jazdę na benzynie. Szarpanie na gazie może być spowodowane zamarzaniem parownika, bądź przycinaniem się silnika krokowego LPG.

Jeżeli masz włączoną opcję CUT-OFF - to ją na razie wyłącz - nieprawidłowo ustawione parametry CUT_OFF mogą powodować szarpanie (a nawet strzały)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem szarpania na gazie okazało się załamanie gumowego przewodu łączącego parownik z mikserem.

Po wyprostowaniu wszystko wróciło do normy.

 

Wobec tego będę dalej próbował różnych ustawień emulacji.

Spróbuję ustawić według rad kolegi H=0,4 i L=0,6 o efektach poinformuje :P.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Silnik X16SZ, BingoM

Jak chcę ustawić, żeby samochód jeździł "normalnie" tylko dostawał bogatszą mieszankę np przy wyższych obrotach to jak muszę ustawić aktuatora? Bo mam opcje skok att do ządanej pozycji i tam opcje wzbogacenie mieszanki (ile procent na początek bogatszą mieszankę ustawić? 30%?) i wartość TPS (na jaką ustawić? i jakie to ma dokładnie znaczenie?)

Czy żeby się zapisały ustawienia Bingo muszę brać tryb nauki czy wystarczy, że zmienie daną opcję, odłącze kabel i już?

 

Moje obecne ustawienia: jak cos nie tak to piszcie co warto zmienic:)

http://rapidshare.com/files/162825917/3.JPG.html

http://rapidshare.com/files/162826294/bez_tytu__322_u.JPG.html

http://rapidshare.com/files/162826528/ws.JPG.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja ma taki sam silnik x16szr i czas emulacji H-0,6 L-0,8 nie szarpie na PB przy ruszaniu. Wcześniej gazownik ustawił 0,8 dla H i L i nie dało się ruszyc z miejsca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki sam problem tylko ze umnie to wyglada tak ze jak jezdze na gazie i przelanczajac na benzyne to starsznie mi szarpie i obroty szaleja , a jak pzrelacze na gaz to chodzi idealnei i nei mowiemna gazie ma wiekszego kopa niz na bezynei w tym momecie. a jak pisaliscie wczesniej ze gasnol wam na gazie skrecajac w lewo lub prawo to moim sposobem jest wywiercenie malego otworu w filtrze powqietsza ale w tej dolnej czesci i zatkanie doloty kolo chlodnicy . :wesoly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności