Skocz do zawartości

Chłodnica oleju benzyna


ja37

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak to jest z tą chłodnicą oleju?

Czy ona jest cały czas pełna, czy wszystko spływa do miski w nocy?

Co za zawór jest w podstawce pod filtr?

To termostat czy zawór bezpieczeństwa, jak filtr padnie?

Jak mierzyć stan oleju i ile go lać, ajk jest chłodnica?

 

Dodam, silnik c20ne i chłodnica z astry GSI c20xe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór przy podstawce filtra to zawór bezpieczeństwa na wypadek zatkania filtra.

C20XE, przy podstawie filtra, ma termostat, który kieruje olej do chłodnicy dopiero po jego rozgrzaniu. Poza tym zdaje mi się, że chłodnica jest powyżej miski więc olej w nocy powinien do niej spływać.

Pojemność obu układów smarowania jest różna:

C20NE - 4.0 litra

C20XE - 4.5 litra

Te 0,5 litra więcej to pewnie na tą chłodnicę.

Jak mierzyć? Albo na obecnym bagnecie trochę (połowa odległości pomiędzy znakami min i max - powinno to dać 0,5 litra oleju) ponad max, albo spróbuj wsadzić rurkę z bagnetem od silnika C20XE. A może sam bagnet ma inaczej położone znaki ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności