Skocz do zawartości

Regulacja LPG (BRC) Corsa City 1.2


Gość sznury

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

Jestem nowym użytkownikiem tego świetnego forum.

 

Moja sprawa dotyczy instalacji BRC na silniku 1.2 .

Otóż na benzynie silnik chodzi elegancko, równomiernie nie ważne czy zimny czy ciepły.

Kiedy odpalam zimny silnik to po przełączeniu na gaz zaczyna łapać niskie obroty, podczas jazdy czuć spadek mocy, przy ruszaniu występuje czkawka. Kiedy już się zagrzeje wszystko ustaje. Czy chodzi o wyregulowanie mieszanki ? Czy może coś innego ?

Na zdjęciach moja instalacja z zaznaczonymi pokrętłami. Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak samemu wyregulować tą instalację ? Do czego służą te pokrętła ?

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Pozdrawiam

Marcin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja umożliwia 3 rodzaje uruchomienia silnika ( mam zamontowany przełącznik 3 pozycje ):

 

1. oryginalnie - czyli start na benzynie i tak zostaje

2. start na benzynie i przy dodaniu gazu sama przełącza się na gaz ( niezależnie od temp silnika)

3. start na gazie

 

Auto jest z 1995, ma przejechane 196.000, na gazie jeżdżę od 1,5 roku ( około 30.000 )

Filtr gazu wymieniam co 15.000 przy ostatniej jego wymianie regulowana była również mieszanka.

 

Spalanie gazu:

- w trasie 7-9L / 100 km , przy jeździe z prędkością do 100km/h spala 7,5L / 100km

- w mieście max 10L / 100km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

a teraz odp na pyt

Ja najpierw spytam, kiedy włączasz gaz?

Ile silnik ma wtedy celsjuszów?

'

albo inaczej na jakiej pozycji tego przelacznika jezdzisz :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK :wesoly:

Rozpisałem się i zapomniałem odpowiedzieć.

Więc jeżdżę na pozycji 2. Tak też polecono mi w warsztacie gdzie montowana była instalacja LPG. Jaka jest temp. silnika przy przełączaniu na gaz nie wiem. Czasem aby uniknąć czkawki na skrzyżowaniu jadą najpierw tylko na benzynie ( pozycja 1 ) i jak uznam, że silnik jest już rozgrzany przełączam na gaz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z gazem było kiedyś tak.

Jak wyregulowałem na gorącym, to na chłodnym też miał niskie obroty, jak dobrze było na zimnym, to na gorącym potrafił gasnać.

To było jeszcze na 1,4.

Dlatego regulowałem zawsze, jak silnik miał około 75-80*, wtedy było dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z mojej sieci wielu użytkowników używa rapidshare i nie mogę się zakolejkować.

Czy możesz podesłać plik na marthin@USUNTO_USUNTOo2.pl?

 

Wielkie dzięki - już go mam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt ogólne zasady minimalnej temperatury silnika w której powinno przełączyć się na gaz to min 60oC, ale warto zaznaczyć, że przy sprawnej instalacji gazowej przełączenie na gaz w chwile po uruchomieniu silnika np.przy temp. zewnętrznej 15oC nie powinno sprawiać żadnych problemów, fakt, że ma to znaczący wpływ na trwałość tzw.parownika!!! Jeżeli jednak po przełączeniu na gaz przy zimnym silniku, auto przygasa to niewątpliwie twój parownik nadaje się do wymiany, czyli membrany parownika są na tyle wypracowane, że przy zimnym silniku przy pracy na tzw.ssaniu parownik nie nadąża z doprowadzeniem wystarczającej dawki gazu!!! Moja rada, zmień parownik na nowy i problem zniknie. jednak zalecam przełączanie na gaz gdy silnik osiągnie przynajmniej temp.60oC, wydłuży to znacznie żywotność parownika!!! :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wracam do tematu. Byłem wczoraj u gazownika żeby wymienić filtr gazu. Była też analiza spalin i okazało się, że po mojej lamerskiej regulacji pewien parametr (powiedziano mi, że zależny od dawki gazu) miał wartość 7.0 zamiast 0.5 !!

Mechanik wyregulował instalację i powiedział, że teraz będzie spalał mniej gazu. Ogólnie nie spalał aż tak dużo ok 10L w cyklu mieszanym.

Po tej regulacji na biegu jałowym na gazie silnik wchodzi na niskie obroty aż mi się cała buda trzęsie. Dodatkowo zauważyłem, że auto po prostu pierdzi.

Czy to może być spowodowane? Co mogę z tym zrobić sam?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności