Gość HArtur1 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Ważne jest i stałe napięcie (w granicach 13.8-14.4V) i nie przekraczanie 14.4V (takie jak jest w samochodzie). Przekroczenie tego napięcia zmniejsza trwałość akumulatora - małe przekroczenie zmniejsza trwałość w małym stopniu, duże w dużym. Co do prądu ładowania 10A dla 40Ah - w samochodzie alternator w początkowym okresie ładowania wielokrotnie przekracza zalecany prąd ładowania 0.1xpojemność więc nie ma to aż takiego znaczenia. Oczywiście i tutaj istnieje zależność - im mniejszy prąd tym większa trwałość akumulatora. Ale łatwiej skrócić mu żywot za wysokim napięciem niż prądem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335600 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Wiem z pewniach źródeł że zaj*biste są prostowniki zrobione z UPS'ów takich od PC'ów. I trzymają idealne napięcie 13.63V i nie przeładowują itd. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335574 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Cytat Przecież jeżeli będziemy akumulator ładować nawet napięciem 24V a prąd przez niego będzie płyną prawidłowy to nic się mu nie stanie !! Żadne gazy sie nie wydzielą poza nadmiar!! No , gdybym tak powiedział na elektrotechnice samoch. w technikum przed laty to chyba bym musiał ten przedmiot komisyjnie zdawać. Ja w każdym bądż razie nie spotkałem się z sytuacją że stacje ładowania akumulatorów na dużych bazach transportowych (a w paru takich pracowałem ) robiły takie cuda. A w ciężarowych autkach tez są inaczej podłączone. Nieprawdaż ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335530 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Chodzi mi tylko o to że akumulatory ładuje się prądem a nie napięciem. W dużym skrócie!! A co do Centy Futura + to nie powinno sie w jej przypadku przekraczać napięcia 14.4V czy tych 15,6V bo jest to akumulator całkowicie bez obsługowy i co za tym idzie całkowicie szczelny nie możemy tam dolewać wody. Dlatego wyższe napięcie może spowodować uwalnianie dużych ilości gazów (tlenu i wodoru) co może spowodować rozerwanie akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 I może dlatego Futurka to akuś dla właścicieli Mesiów S którzy pod mache nie zaglądają . A jak pada to kupują nowy a my szaraczki trochę rozumku mieć musimy. I dlatego nie ładujmy naszych akumulatorków 24 Voltami bo nastepne 200-300 stówki nie nasze. A lepiej to na skrzynke Finlandii przeznaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335504 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Cytat I może dlatego Futurka to akuś dla właścicieli Mesiów S którzy pod mache nie zaglądają .A jak pada to kupują nowy a my szaraczki trochę rozumku mieć musimy. I dlatego nie ładujmy naszych akumulatorków 24 Voltami bo nastepne 200-300 stówki nie nasze. A lepiej to na skrzynke Finlandii przeznaczyć :-) Jestem za Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Cytat Jestem za Za bardzo "ZA" to nie bądź. Zdarza mi się z raz albo dwa w miesiącu jechać przez Cz-wę to może się skończyć że zaśniemy gdzieś na ławce na Wieluńskim Rynku na przykład. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Tak czytam posty kolegów i Cytat Chodzi mi tylko o to że akumulatory ładuje się prądem a nie napięciem. W dużym skrócie!!. gdybym sie nie znał to pomyślałbym ze prąd swoje i napiecie swoje. Panowie kłania sie prawo ohma i prawa kirhoffa, jeżeli w obwodzie z odbiornikiem x (akumulator) popłynie napecie Y a odbiornik ma rezystancje R to wiadomo że z prawa oma przez akumulator popłynie prąd J. Zwiększając napiecie bez zmiany rezystancji akumulatora (czego nie mozemy zrobić) zwiększymy prąd w obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Cytat Panowie kłania sie prawo ohma i prawa kirhoffa, jeżeli w obwodzie z odbiornikiem x (akumulator) popłynie napecie Y a odbiornik ma rezystancje R to wiadomo że z prawa oma przez akumulator popłynie prąd J. Zwiększając napiecie bez zmiany rezystancji akumulatora (czego nie mozemy zrobić) zwiększymy prąd w obwodzie. I z tym sie zgadzam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 No ja sobie z dawnych szkolnych lat przypominam :-) definicje-ohma że ciało uderzone łomem nie ma prawa powstać Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335381 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.