Gość HArtur1 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Ważne jest i stałe napięcie (w granicach 13.8-14.4V) i nie przekraczanie 14.4V (takie jak jest w samochodzie). Przekroczenie tego napięcia zmniejsza trwałość akumulatora - małe przekroczenie zmniejsza trwałość w małym stopniu, duże w dużym. Co do prądu ładowania 10A dla 40Ah - w samochodzie alternator w początkowym okresie ładowania wielokrotnie przekracza zalecany prąd ładowania 0.1xpojemność więc nie ma to aż takiego znaczenia. Oczywiście i tutaj istnieje zależność - im mniejszy prąd tym większa trwałość akumulatora. Ale łatwiej skrócić mu żywot za wysokim napięciem niż prądem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335600 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Wiem z pewniach źródeł że zaj*biste są prostowniki zrobione z UPS'ów takich od PC'ów. I trzymają idealne napięcie 13.63V i nie przeładowują itd.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335574 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Przecież jeżeli będziemy akumulator ładować nawet napięciem 24V a prąd przez niego będzie płyną prawidłowy to nic się mu nie stanie !! Żadne gazy sie nie wydzielą poza nadmiar!! No , gdybym tak powiedział na elektrotechnice samoch. w technikum przed laty to chyba bym musiał ten przedmiot komisyjnie zdawać. Ja w każdym bądż razie nie spotkałem się z sytuacją że stacje ładowania akumulatorów na dużych bazach transportowych (a w paru takich pracowałem ) robiły takie cuda. A w ciężarowych autkach tez są inaczej podłączone. Nieprawdaż ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335530 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Chodzi mi tylko o to że akumulatory ładuje się prądem a nie napięciem. W dużym skrócie!! A co do Centy Futura + to nie powinno sie w jej przypadku przekraczać napięcia 14.4V czy tych 15,6V bo jest to akumulator całkowicie bez obsługowy i co za tym idzie całkowicie szczelny nie możemy tam dolewać wody. Dlatego wyższe napięcie może spowodować uwalnianie dużych ilości gazów (tlenu i wodoru) co może spowodować rozerwanie akumulatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 I może dlatego Futurka to akuś dla właścicieli Mesiów S którzy pod mache nie zaglądają . A jak pada to kupują nowy a my szaraczki trochę rozumku mieć musimy. I dlatego nie ładujmy naszych akumulatorków 24 Voltami bo nastepne 200-300 stówki nie nasze. A lepiej to na skrzynke Finlandii przeznaczyć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335504 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 I może dlatego Futurka to akuś dla właścicieli Mesiów S którzy pod mache nie zaglądają .A jak pada to kupują nowy a my szaraczki trochę rozumku mieć musimy. I dlatego nie ładujmy naszych akumulatorków 24 Voltami bo nastepne 200-300 stówki nie nasze. A lepiej to na skrzynke Finlandii przeznaczyć :-) Jestem za   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Jestem za Za bardzo "ZA" to nie bądź. Zdarza mi się z raz albo dwa w miesiącu jechać przez Cz-wę to może się skończyć że zaśniemy gdzieś na ławce na Wieluńskim Rynku na przykład. :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Tak czytam posty kolegów i Chodzi mi tylko o to że akumulatory ładuje się prądem a nie napięciem. W dużym skrócie!!. gdybym sie nie znał to pomyślałbym ze prąd swoje i napiecie swoje. Panowie kłania sie prawo ohma i prawa kirhoffa, jeżeli w obwodzie z odbiornikiem x (akumulator) popłynie napecie Y a odbiornik ma rezystancje R to wiadomo że z prawa oma przez akumulator popłynie prąd J. Zwiększając napiecie bez zmiany rezystancji akumulatora (czego nie mozemy zrobić) zwiększymy prąd w obwodzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Panowie kłania sie prawo ohma i prawa kirhoffa, jeżeli w obwodzie z odbiornikiem x (akumulator) popłynie napecie Y a odbiornik ma rezystancje R to wiadomo że z prawa oma przez akumulator popłynie prąd J. Zwiększając napiecie bez zmiany rezystancji akumulatora (czego nie mozemy zrobić) zwiększymy prąd w obwodzie. I z tym sie zgadzam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 No ja sobie z dawnych szkolnych lat przypominam :-) definicje-ohma że ciało uderzone łomem nie ma prawa powstać Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/4/#findComment-335381 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.